  • Data: 2020-09-26 20:20:29
    Temat: Re: Rzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankom
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, September 25, 2020 at 8:35:10 PM UTC+2, Piotr Gałka wrote:

    > W sumie coś podobnego (tylko oparte na kwocie przelewu a nie saldzie)
    > opisał witrak() jako budzące jego sprzeciw.
    >
    > Wszystkim nie dogodzisz :)

    Zupełnie nie o to chodzi! Dbanie przez banki o ludzi, którzy być może nie wiedzą, co
    czynią, jest czystą fikcją. Procedury bankowe oczywiście wyłapią pewną liczbę takich
    przypadków, ale niestety nie jest to po to, aby chronić ludzi...
    Celem jest zabezpieczenie siebie przez zarzutami. Co czyni właściciel stada owiec?
    Przecież on będzie bronił swoich owieczek przed wilkami, dbał o ich zdrowie itd. A
    jednocześnie będzie strzygł, jak tylko się da.
    Banki nie chcą, żeby ich owieczki były strzyżone przez *kogoś innego*, starają się
    zachować pozory, żeby nie mieć złej prasy, bo to mogłoby źle wpłynąć na napływ nowych
    owieczek, nie chcą też podpaść organom kontrolnym (co słabo działa, ale te organy też
    co jakiś czas czynią jakiś gest, pokazujący jak dbają o suwerena).
    Czy tuziny kar nakładanych przez UOKiK za niedozwolone praktyki banków nie Wam nie
    mówią? A to dotyczy tylko jawnego łamania prawa...
    Ja się nie przejmuję bezpieczeństwem banku, tylko moim, i moją wygodą. To bank
    zarabia i ma dbać o mnie (swoją owieczkę) i moją kasę. I jeśli bezpieczeństwo (a w
    istocie wygoda) banku pozostaje w sprzeczności z moim interesem, to to nie jest mój
    problem.

    witrak()