  • Data: 2020-10-22 13:18:25
    Temat: Re: Rzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankom
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:b06aaeb1-3044-4ad7-a108-9df0c37977b0o@g
    ooglegroups.com...
    W dniu czwartek, 22 października 2020 09:34:44 UTC+2 użytkownik
    ąćęłńóśźż napisał:

    >Możesz sobie sprawdzić na początek, ile kosztuje w Polsce - już w
    >2002 koleżanka nie dostała się na AM we Wrocławiu na bezpłatne - ale
    >z chęcią zaproponowano jej miejsce na identycznych studiach płatnych.

    I placila, czy probowala za rok ?

    >"Bezpłatne" studia są formą stypendium dla najlepszych - i tak samo w
    >USA czy UK są stypendia. Dla najlepszych bezzwrotne, dla nieco
    >gorszych - zwrotne, wymagające np. potem pracy przez ileś lat we
    >wskazanym miejscu.

    W UK tez ? Bo wydaje mi sie, ze tam z zalozenia studia sa platne, ale
    jest tez przystepny kredyt studencki, splacany przez lata.
    I fundowanie stypendium "najlepszym", byloby podwazaniem zasad systemu
    :_)

    >Pełnopłatnych lekarskich praktycznie nie ma - pozostali studenci nie
    >są w stanie po prostu takich studiów skończyć.

    A cena w UK moze byc umiarkowana ..

    >I żebyś nie chrzanił głupot - oczywiście ze są w USA czy UK
    >pełnopłatne studia, po których studenci zostają z wielkim długiem.
    >Ale to są studia, gdzie przez kilka lat można sobie bimbać.
    >NIE medyczne. Bo do ukończenia medycznych nie wystarczy zapłacić.
    >A jeśli tak sądzisz, idź się do takiego "lekarza" leczyć.

    Jesli chodzi o USA, to cos tam slyszalem, ze aby lekarzem zostac, to
    trzeba najpierw studia skonczyc ... w innej dziedzinie.
    Biologia mile widziana. I dopiero z takim dyplomem mozna sie zapisac
    na studia lekarskie.

    https://www.prospectivedoctor.com/how-to-get-into-ha
    rvard-medical-school/
    ale to chyba nie jest dobry link, bo tu produkuja "cream of the crop".

    Dalsza sciezka kariety tez nie jest latwa, i trzeba jeszcze dlugo
    uczyc sie i praktykowac, zanim sie zacznie pobierac 50 tys $ za
    operacje.

    https://www.prospectivedoctor.com/is-md-better-than-
    do/

    https://www.prospectivedoctor.com/the-remarkable-jou
    rney-of-a-bs-md-student-and-her-passion-to-become-a-
    physician/
    przyklad kariery - tu male przypomnienie - "high school" to po
    amerykansku liceum,
    college ... forma studiow.

    J.