  • 1. Data: 2004-03-27 13:09:28
    Temat: Odmowa potwierdzenia zamknięcia konta
    Od: "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Zamykałem dziś konta w PEKAO S.A. i na moją prośbę o wydanie potwierdzenia
    zamknięcia konta, dostałem odpowiedź, że potwierdzeń nie wydaje się.
    Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? Bank ma w tej chwili umowę z moim
    podpisem, na podstawie którego może pobierać rozmaite opłaty, a ja nie mam
    formalnej możliwości obrony przed egzekwowaniem należności.
    Czy poinformować Urząd Ochrony Konsumenta czy może jakiś nadzór bankowy?

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 2. Data: 2004-03-27 13:22:17
    Temat: Re: Odmowa potwierdzenia zamknięcia konta
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Martin Tupper napisał:

> [...]
    > podpisem, na podstawie którego może pobierać rozmaite opłaty, a ja nie mam
    > formalnej możliwości obrony przed egzekwowaniem należności.

    Czy w umowie byl zapis, ze wszelkie zmiany musza miec forme pisemna?
    Jesli tak, to bank musi Ci dac potwierdzenie rozwiazania umowy.
    Przynajmniej potwierdzenie przyjecia wypowiedzenia. I to chyba jest
    najwazniejsze, bo gdy bank nie bedzie chcial zamknac konta, to bedzie
    musial sie z tego wytlumaczyc.

    Pojdz do banku, zazadaj potwierdzenia, a jesli nie beda chcieli dac, to
    powiedz, ze prosisz o umowienie spotkania z dyrektorem placowki, na
    ktore przyjdziesz z prawnikiem. To z reguly dziala.

    Bartol

  • 3. Data: 2004-03-27 14:36:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedz, ze prosisz o umowienie spotkania z dyrektorem placowki, na
    > ktore przyjdziesz z prawnikiem. To z reguly dziala.

    Eee, tam. Wyślij wypowiedzenie umowy za potwierdzeniem odbioru i już masz,
    co chcesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-03-27 15:41:27
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl>

    > Pojdz do banku, zazadaj potwierdzenia, a jesli nie beda chcieli dac, to
    > powiedz, ze prosisz o umowienie spotkania z dyrektorem placowki, na
    > ktore przyjdziesz z prawnikiem. To z reguly dziala.

    mialem podobny problem jak nie chcieli mnie skasowac za wystawienie
    zaswiadczenie..

    wiec rozmawialem z prawnikiem w mojej firmie..
    no i niestety mieli racje

    wypowiedzenie umowy nie musi zostac potwierdzone..
    wypowiedzenie umowy odnosi skutek w momencie dostarczenia dokumentu..
    to co mozna zrobic to wyslac pismo za potwierdzeniem odbioru.. i tyle...

    pozdrawiam
    SirmarK

  • 5. Data: 2004-03-27 15:41:41
    Od: "Maarcel [Lodz]" <a...@...stopce>

    >Czy poinformować Urząd Ochrony Konsumenta czy może jakiś nadzór bankowy?

    Nie zapomnij rowniez poinformowac UOP, CIA, FBI i babcie Krysie ....

    Zlozyles dyspozycje zamkniecia rachunku wiec:
    - rachunek ma w systemie status zamkniety,
    - zmielono ci karty,
    - odlaczono oplaty i oprocentowanie,
    - twoj wniosek o otwarcie wyjeto z kolejki i wyslano do archiwum razem
    z dyspozycja zamkniecia.

    To musi Ci wystarczyc.

    Marcin "Maarcel" Antczak
    m a n t c z a k (malpa) o p . p l

  • 6. Data: 2004-03-27 15:54:38
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Maarcel [Lodz] napisał:

> [...]
    > - zmielono ci karty,
    > - odlaczono oplaty i oprocentowanie,
    > - twoj wniosek o otwarcie wyjeto z kolejki i wyslano do archiwum razem

    Powinno, ale nie musi. Kiedys Pekao samo z siebie otworzylo mi walutowy
    rachunek, mimo ze zaznaczylem przy zakladaniu podstawowego rachunku, ze
    jak przylezie waluta, to maja ja spolonizowac. No wiec zrobili po
    swojemu i zalozyli (a ja przez tydzien szukalem kasy, bo zaden osiol mi
    o zalozeniu dodatkowego rachunku nie powiedzial). Zlozylem wypowiedzenie
    umowy, ktorej nigdy nie podpisalem. Przyszla nastepna kasa i sie
    okazalo, ze rachunek dalej jest. Zlozylem wypowiedzenie jeszcze raz. Tym
    razem z wyraznym potwerdzeniem przyjecia. Zamkneli. Jak zamykalem
    podstawowy rachunek, to od razu potwierdzenie wzialem. Wolalem nie
    ryzykowac, bo sobie ni z tego, ni z owego podniesli prowizje do 50 zeta
    miesiecznie.

    Bartol

  • 7. Data: 2004-03-27 16:20:36
    Od: m...@p...onet.pl

    > wypowiedzenie umowy nie musi zostac potwierdzone..
    > wypowiedzenie umowy odnosi skutek w momencie dostarczenia dokumentu..
    > to co mozna zrobic to wyslac pismo za potwierdzeniem odbioru.. i tyle...

    Czy potwierdzenie odbioru wypowiedzenia umowy rozni sie od potwierdzenia
    odbioru np. kartki z zyczeniami?
    Zalozmy, ze system w banku dalej bedzie naliczal mi oplaty za prowadzenie
    konta itp. (a z poprzednich postow na tej grupie wynika, ze zdarzaja sie
    przypadki kont zombie) i bank zazada ode mnie uregulowania naleznosci.
    W jaki sposob moge udowodnic, ze nie mam zobowiazn wobec banku?

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 8. Data: 2004-03-27 16:29:45
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Maarcel [Lodz] <a...@...stopce> wrote:

    > Nie zapomnij rowniez poinformowac UOP, CIA, FBI i babcie Krysie ....

    To wcale nie jest śmieszne.

    > Zlozyles dyspozycje zamkniecia rachunku wiec:
    > - rachunek ma w systemie status zamkniety,

    Albo i nie.

    > - zmielono ci karty,

    Jesteś z Łodzi, prawda? To przeczytaj:
    http://serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,1826514.html
    http://tinyurl.com/3eakf

    > - odlaczono oplaty i oprocentowanie,

    Albo i nie.

    > - twoj wniosek o otwarcie wyjeto z kolejki i wyslano do archiwum razem
    > z dyspozycja zamkniecia.

    Albo i nie.

    Jeśli bank postąpił prawidłowo, to wszystko jest tak jak piszesz.
    Jednak wystarczy że dysponent się nie zna, zapomni o czymś, nie dopełni
    obowiązków albo wręcz będzie chciał "kisić" ten rachunek, żeby słupki
    sprzedażowe nie spadły - i po ptakach.
    Jak myślisz - kto poniesie koszty takiej zabawy, jeśli bank nie potwierdził
    pisemnie złożenia dyspozycji zamknięcia? Dobrze myślisz - zapłaci klient.

    > To musi Ci wystarczyc.

    A cóż to za zwyczaje? Jeśli firma/urząd/dowolna osoba fizyczna nie ma nic do
    ukrycia i ma dobre intencje, to ZAWSZE może potwierdzić swoje słowa
    pisemnie.
    Jeśli Pekao nagle mówi, że "potwierdzenia nie wydaje się", to po pierwsze
    łże*, a po drugie - prawdopodobnie chce klienta zrobić w konia. W najlepszym
    razie dysponent albo jakiś lokalny kacyk jest idiotą.

    *jak zamykałem konto w Pekao SA, to miły pan bez szemrania sam dał mi
    kwitek - kopia druku zamknięcia ze stemplem "za zgodność" i przy mnie
    zniszczył karty.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 9. Data: 2004-03-27 16:34:28
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl>

> [...]
    > przypadki kont zombie) i bank zazada ode mnie uregulowania naleznosci.
    > W jaki sposob moge udowodnic, ze nie mam zobowiazn wobec banku?

    dla mnie tez to jest dziwne , ale mowie to co mi tlumaczyli prawnicy..
    bank zawsze ci wystawi dokument potwierdzajacy za kase.. to jedno

    natomiast wysylajac wypowiedzenie umowy za potwierdzeniem odbioru
    wprowadzasz skutek prawny (zgodnie z umowa),
    jesli bank dalej nalicza to niech udowodni ze to co dostali (a masz kwitek)
    nie bylo wypowiedzeniem tylko czyms innym..

    wiem.. bank moze przedstawic pusta kartke jako to co wyslales... :))
    nie pamietam co mi prawnik powiedzial... chyba to ze mozesz jeszcze dostac
    potwierdzenie za kase ;)

    pozdro
    SirmarK

  • 10. Data: 2004-03-27 16:49:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> writes:

    > Czy w umowie byl zapis, ze wszelkie zmiany musza miec forme pisemna?

    Jesli umowa jest sporzadzona na pismie, to nawet nie musi byc takiego
    zapisu. Ale to niczego nie zmienia.

    > Jesli tak, to bank musi Ci dac potwierdzenie rozwiazania
    > umowy.

    Watpie.

    > Przynajmniej potwierdzenie przyjecia wypowiedzenia.

    A to owszem. Najlepiej zlozyc pismo w sekretariacie czy innej kancelarii
    i zazadac potwierdzenia na (przyniesionej z soba) kopii, z data oraz
    imieniem i nazwiskiem osoby odbierajacej, lub z numerem wpisu
    w dzienniku (jesli w danym miejscu prowadza dziennik, powinni dla
    wlasnego dobra).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH