  • 11. Data: 2004-03-27 17:00:17
    Temat: Re: Odmowa potwierdzenia zamknięcia konta
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Marcin Kozlowski wrote:

    > wiem.. bank moze przedstawic pusta kartke jako to co wyslales... :))

    Jest tzw. metoda PJO:
    Piszesz pismo, składasz na czworo, oklejasz brzegi taśmą i wysyłasz bez
    koperty za potwierdzeniem.
    Niech no ktoś teraz powie, że w kopercie była czysta kartka :-)

    Bogdan B.

  • 12. Data: 2004-03-27 17:04:19
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Marcin Kozlowski <s...@...SUNTOwp.pl> wrote:

    > natomiast wysylajac wypowiedzenie umowy za potwierdzeniem odbioru
    > wprowadzasz skutek prawny (zgodnie z umowa),

    Można wysłać wypowiedzenie złożone, sklejone na brzegach i ze znaczkiem.
    Zdaje się, że to metoda pjo :)

    > jesli bank dalej nalicza to niech udowodni ze to co dostali (a masz
    > kwitek) nie bylo wypowiedzeniem tylko czyms innym..

    ...i wówczas bank nie ma innego wyjścia, jak pokazać kwit.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 13. Data: 2004-03-27 17:11:45
    Od: "janke" <j...@p...onet.peel>

    > Eee, tam. Wyślij wypowiedzenie umowy za potwierdzeniem odbioru i już
    masz,
    > co chcesz.

    tak, w porządku. ale już ktoś opisywał (chyba na jakiejś
    pl.telefonii.coś-tam), że firma X odbiera list, potwierdzenie odbioru
    wraca, a poźniej firma tłumaczy się, że koperta była pusta...

    a nie najprościej byłoby, gdyby inicjator wątku poszedł do banku z
    wnioskiem zamknięcia i jego ksreokopią, na której poprosi potwierdzenie
    przyjęcia? (chyba, że wymówienie tylko na specjalnym formularzu, ale i
    taki można w dwóch egzemplarzach wypełnić)

    pozdrawiam
    zbyszko janke

  • 14. Data: 2004-03-27 17:20:03
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Maarcel [Lodz]" <a...@...stopce> napisał w wiadomości

    > Nie zapomnij rowniez poinformowac UOP, CIA, FBI i babcie Krysie ....
    >
    > Zlozyles dyspozycje zamkniecia rachunku wiec:
    > - rachunek ma w systemie status zamkniety,
    > - zmielono ci karty,
    > - odlaczono oplaty i oprocentowanie,
    > - twoj wniosek o otwarcie wyjeto z kolejki i wyslano do archiwum razem
    > z dyspozycja zamkniecia.
    >
    > To musi Ci wystarczyc.

    Gówno prawda. Umowa była zawarta na piśmie. Rozwiązana musi być
    pisemnie. Jeśli procedury bankowe nie wymagają pisemnego zgłoszenia
    wypowiedzenia umowy, to muszą przewidywać pisemne potwierdzenie albo
    złożenia ustnego wypowiedzenia, albo dokonania czynności objętej
    zgłoszeniem ustnym. Jeśli ich nie ma - bank postępuje nieuczciwi wobec
    klienta. Co gorsze - wzwykle w regulaminach ROR-ów jest zastrzeżenie, że
    wypowiedzenie umowy musi być dokonane pisemnie pod rygorem nieważności.

    Inna sprawa - niestety osobiście nie znam banku, który postępuje
    uczciwie.

    A Ty za bardzo zasiedziałeś się w pracy. Idź na urlop, oderwj od
    roboty, pooglądaj inny świat. Poza stanowiskiem dysponenta jeszcze coś
    istnieje.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 15. Data: 2004-03-27 17:39:59
    Od: "janke" <j...@p...onet.peel>

    > tak, w porządku. ale już ktoś opisywał (chyba na jakiejś
    > pl.telefonii.coś-tam), że firma X odbiera list, potwierdzenie odbioru
    > wraca, a poźniej firma tłumaczy się, że koperta była pusta...

    tak, tak, na to już jest odpowiedź/metoda niżej w innej gałęźi wątku,
    metoda "pjo"... teraz widzę ;)

    ale i tak zostaje złożenie wypowiedzenia na piśmie i potwierdzenie
    pieczątką na kopii

    zbyszko janke

  • 16. Data: 2004-03-27 17:41:13
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Maarcel [Lodz]" <a...@...stopce> wrote in message

> [...]
    > - zmielono ci karty,
    > - odlaczono oplaty i oprocentowanie,
    > - twoj wniosek o otwarcie wyjeto z kolejki i wyslano do archiwum razem

    czlowieku skad Ty sie urwales????
    zamykalem konto w PEKAO SA ok pol roku temu - I oddzial w radomiu.
    pomny ostrzezen na grupie wzialem ksero polecenia zamkniecia i ksero
    polecenia zdania kart.
    bank dalej prowadzil konta i pobieral oplaty, ROZUMIESZ?
    ten bank to najgorszy syf z jakim sie spotkalem kiedykolwiek (moje potyczki
    znajdziesz w archiwum grupy)
    dopiero gdy wyslalem list do UOKiK i kopie do centrali PEKAO SA zaczely
    przychodzic przeprosiny od dyrektorki oddzialu i pozamykali konta jak
    nalezy.
    inna sprawa, ze UOKiK nie odpowiedzial. pewnie trzeba bylo raczej sprobowac
    GINB albo arbitra.
    ale na szczescie zadzialalo.
    nie pisz bzdur na grupie o ktorych nie masz pojecia.

    "rachunek ma w systemie status zamkniety" - to wywoluje usmiech na mojej
    twarzy. hehehe. PEKAO SA. hehehe.

    pozdrowienia,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 17. Data: 2004-03-27 18:10:28
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    janke <j...@p...onet.peel> wrote:
    > metoda "pjo"... teraz widzę ;)
    [...]

    Cudzysłów niewskazany, jako że to nie jest nazwa własna, a inicjały :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 18. Data: 2004-03-27 18:54:50
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "janke" <j...@p...onet.peel> napisał w wiadomości
    > ale i tak zostaje złożenie wypowiedzenia na piśmie i potwierdzenie
    > pieczątką na kopii

    Nie, bo nie zmusisz nikogo z obsługi, żeby Ci pismo przyjęli. Tym bardziej,
    że mogą nie mieć pełnomocnictw do odbierania oświadczeń woli.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-03-27 19:38:03
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Jarosław Lech wrote:
> [...]
    > klienta. Co gorsze - wzwykle w regulaminach ROR-ów jest zastrzeżenie, że
    > wypowiedzenie umowy musi być dokonane pisemnie pod rygorem nieważności.

    Na podstawie ustnej dyspozycji konta mu zapewne nie zamknęli. Forma
    pisemna została zachowana. Co ma do tego potwierdzenie?

    KG

  • 20. Data: 2004-03-27 20:21:24
    Od: Cyb <c...@p...onet.pl>

    On 27 Mar 2004 14:09:28 +0100, "Martin Tupper"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Zamykałem dziś konta w PEKAO S.A. i na moją prośbę o wydanie potwierdzenia
    >zamknięcia konta, dostałem odpowiedź, że potwierdzeń nie wydaje się.
    >Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? Bank ma w tej chwili umowę z moim
    >podpisem, na podstawie którego może pobierać rozmaite opłaty, a ja nie mam
    >formalnej możliwości obrony przed egzekwowaniem należności.
    >Czy poinformować Urząd Ochrony Konsumenta czy może jakiś nadzór bankowy?

    PKO BP tez nie wydaje potwierdzen:
    jak zamykalem linie kredytowa w PKO BP to musialem napisac PODANIE o
    zamkniecie linii kredytowej (bo nie maja na to zadnych formularzy),
    ale poprosilem o zrobienie xero i przybicie stempelka ze wplynelo do
    banku, pani spojrzala sie na mnie jak na ufoka, ale skwitowalem to
    krotko: "ufaj lecz sprawdzaj" - i juz nie bylo problemu, zrobione
    zostalo xero, przybita pieczatka i de facto mam na pismie, ze mieli
    zamknac...

    o ile sie nie myle to nawet mozesz przyniesc kartke z zyczeniami dla
    dyrektora i poprosic o podstemplwoanie drugiego egzemplarza, ze
    wplynelo...

    pozdrawiam,
    Cyb