  • 1. Data: 2007-03-04 10:42:56
    Temat: Kredyt we frankach czy złotówkach, który bank ?
    Od: gregor <m...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Niebawem zamierzam nabyć mieszkanie za cenę 270 tyś. Ze zdolnością
    kredytową nie ma najmniejeszego problemu. Wpłaciłem już deweloperowi 30
    tyś. celem zaliczki, jednak zamierzam te pieniądze odzyskać od banku i
    kredytować nieruchomość w 100% a własne oszczędności inwestować. Stoję
    przed dylematem, czy brać kredyt we frankach, czy złotówkach.
    Odwiedziłem już kilka banków, również expandera oraz open finance. Jedni
    mówią franki, inni, że lepiej złotówki, bo niewiadomo jak się frank za
    kilka lat zachowa. Wedle moich analiz, przy obecnym liborze, którego
    tendencje i tak są wzrostowe nadal, wedle mnie, opłaca się brać kredyt
    we frankach zakładając, że przed 30 lat kredytowania nie będę go
    spłacał/nadpłacał wcześniej powiedzmy przez pierwsze 15 lat. Zawsze
    kredyt można przewalutować.
    Co o tym sądzicie ?

    Druga kwestia to bank, który może zaproponować najniższą marżę. Byłem w
    kilku bankach i najniższą marżę zaproponowała Nordea - 1,1, potem zdaje
    się GE Money 1,4 z gwarancją obniżenia po bodajże 7 latach. Jako, że
    jestem klientem mBanku podpytywałem również u nich, aczkolwiek ich
    oferta nie rzuciła mnie na kolana (marża 1,3 w
    promocji ładny dom).
    Czy komuś udało się wynegocjować lepszą marżę, czy w ogóle można
    negocjować ? Zakładam również możliwość wzięcia dodatkowych pieniędzy na
    wykończenie mieszkania.

    Może na coś jeszcze zwracać uwagę ?

    Pozdrawiam,

    gregor

  • 2. Data: 2007-03-04 13:50:13
    Temat: Re: Kredyt we frankach czy złotówkach, który bank ?
    Od: "gg" <g...@m...com>

    Użytkownik "gregor" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Wpłaciłem już deweloperowi 30 tyś. celem zaliczki, jednak zamierzam te
    >pieniądze odzyskać od banku i kredytować nieruchomość w 100% a własne
    >oszczędności inwestować.

    czy to jest wogóle możliwe?

    --
    pozdr
    P.

  • 3. Data: 2007-03-04 14:36:14
    Od: " " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jestem niezależnym doradcą kredytowym proszę wypłenić ankietę na naszej
    stronie a chętnie pomoge Panu wybrac najlepszą ofertę lub podaje swój e-mail:
    k...@h...com

    Pozdrawiam Serdecznie

  • 4. Data: 2007-03-04 15:13:56
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2007 14:50:13 +0100, "gg" <g...@m...com> wklepał(-a):

    >Użytkownik "gregor" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    >czy to jest wogóle możliwe?

    Oczywiście.

  • 5. Data: 2007-03-05 11:26:47
    Od: d...@g...com

    Bez wkładu własnego moznaby powalczyc o marżę 0,8% w PLN
    a w CHF 1,1%.
    Jeśli chodzi o wybór waluty to zdecydowanie pewniejsze są PLN,
    ale jeśli chcesz płacić mniejszą ratę to wybierz CHF, tylko, ze trzeba
    kontrolować rynek i
    odpowienio reagować.
    Prowizje też są różne, w jednym banku nawet bez prowizji za
    przyznanie, więc
    opcji jest mnóstwo. Oczywiście tam, gdzie bez prowizji to
    oprocentowanie bez negocjowania,
    ale jeśli będziesz spłacal kredyt raczej długo to decydujacym
    argumentem dla Ciebie przy wyborze
    powinno byc oprocentowanie. Jelsi to W-wa lub okolice to mogę Ci pomóc
    bez żadnej
    dodatkowej opłaty.

    Pozdr
    DD

  • 6. Data: 2007-03-05 12:59:16
    Od: "gringo" <g...@g...com>

    On 5 Mar, 12:26, d...@g...com wrote:
> [...]
    > argumentem dla Ciebie przy wyborze
    > powinno byc oprocentowanie. Jelsi to W-wa lub okolice to mogę Ci pomóc

    trzeba sie dobrze zastanowic:
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,39623
    42.html

  • 7. Data: 2007-03-05 13:17:09
    Od: d...@g...com

    On 5 Mar, 13:59, "gringo" <g...@g...com> wrote:

    > trzeba sie dobrze zastanowic:http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,
    33181,3962342.html- Ukryj cytowany tekst -

    > - Pokaż cytowany tekst -

    Dla tego ja zawsze stawiam na PLN.

  • 8. Data: 2007-03-05 13:54:29
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    d...@g...com napisał(a):
    > Bez wkładu własnego moznaby powalczyc o marżę 0,8% w PLN
    > a w CHF 1,1%.

    rowniez jestem na etapie szukanie kredytu hipotecznego i to czy mozna
    negocjowac czy nie zalezy przede wszystkim od kwoty kredytu, generalnie
    przy 400kzl banki sa sklonne negocjowac marze

    > Jeśli chodzi o wybór waluty to zdecydowanie pewniejsze są PLN,
    > ale jeśli chcesz płacić mniejszą ratę to wybierz CHF, tylko, ze trzeba
    > kontrolować rynek i
    > odpowienio reagować.

    tez mam ten dylemat czy PLN i nie interesuja mnie zmiany ceny waluty czy
    CHF - taniej i stresik w zwiazku z kursem franka, teraz jest dosc niski

    > Prowizje też są różne, w jednym banku nawet bez prowizji za
    > przyznanie, więc
    > opcji jest mnóstwo.

    nie wiem czy tylko w jednym, ale generalnie kredyt bez prowizji jest mozliwy

    Oczywiście tam, gdzie bez prowizji to
    > oprocentowanie bez negocjowania,

    ??? oj nie, nie ma takiej zaleznosci, jak chcesz duzy kredyt to bez
    prowizji rowniez mozna negocjowac marze

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-03-05 15:44:23
    Od: d...@g...com

    On 5 Mar, 14:54, RobertS <r...@x...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiście tam, gdzie bez prowizji to

    > ??? oj nie, nie ma takiej zaleznosci, jak chcesz duzy kredyt to bez

    Jasne wszytsko mozna wynegocjować, jesli zdolność kredytobiorcy jest
    bez zastrzeżeń i kwota kredytu jest dość interesująca aby bank widział
    w tym interes
    oraz zabezpieczenie wystarczające.
    W negocjacjach każdy bank podchodzi indywidualnie.
    Co do wyboru waluty, to już w PLN mozna wynegocjować dobrą marżę,
    więc
    nie ma potrzeby tak rzucać się na te CHF-y jak na świerze bułeczki.

    Pozdr. i polecam się
    DD

  • 10. Data: 2007-03-05 18:44:51
    Od: "Artur" <a...@o...pl>

    czesć
    my bierzemy pod uwage 3 banki: ING (marża 1% i bez prowizji -promocja),
    BZWBK( marża 0.5 przez 2v lata i 1% pózniej dla klienta banku i jezeli
    developer ma podpisana z nimi umowę prowzja 0,75%) oraz BPH czekamy na
    wiosenna promocje. Kredyt 70000 na 15 lat w PLN