  • 1. Data: 2007-03-03 18:04:40
    Temat: przelew na rzecz organu podatkowego
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Witam,

    Mam wątpliwość odnośnie przelewów na rzecz organów podatkowych (Urząd
    Skarbowy oraz inne organy podatkowe, np. Urząd Miasta).

    Chodzi o odrębne formatki przelewów podatkowych. Czy istnieje OBOWIĄZEK
    przesyłania przelewów do US i innych organów podatkowych korzystając z
    "przelewów podatkowych", czy formatka taka ma być jedynie ułatwieniem
    dla podatnika i samego organu?

    Jaka jest podstawa prawna odrębnych "przelewów podatkowych"?

    Np. takie Inteligo oficjalnie przyznaje, że u nich "przelew podatkowy"
    można wykonać jedynie na rachunek Urzędu Skarbowego, a chcąc wykonać
    przelew podatku na rzecz innych organów podatkowych trzeba skorzystać ze
    standardowego przelewu. I nie planują zmian w najbliższym czasie. Za to
    wręcz UNIEMOŻLIWIAJĄ wykonanie przelewu standardowego po wykryciu, że
    rachunek należy do US.

    W mBanku z kolei można swobodnie korzystać z przelewów podatkowych na
    dowolne rachunki dowolnych organów podatkowych. Z kolei gdy zlecimy
    standardowy przelew na rachunek Urzędu Skarbowego - mBank nawet nie piśnie.

    Czy ktoś mógłby mi to objaśnić jak krowie na rowie? Bo - przyznam - nie
    rozumiem o co w tym chodzi...

    /WN

  • 2. Data: 2007-03-03 19:02:47
    Temat: Re: przelew na rzecz organu podatkowego
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
> [...]
    > korzystając z "przelewów podatkowych", czy formatka taka ma być
    > jedynie ułatwieniem dla podatnika i samego organu?

    Czy chodzi o praktyczne wnioski, czy o teoretyczne dywagacje?
    Jeżeli chodzi o praktyczne wnioski, to w Zabrzu płacę od lat ignorując
    istnienie przelewów podatkowych. Robiłem tak zanim wyodrębniono rachunki dla
    poszczególnych podatników i robię to nadal. Jesteśmy z tego zadowoleni (ja i
    Urząd Miejski) - oni mają pieniąde, ja spokój.
    Jeżeli chodzi o teorię ... mniejsza o nią ;-)

  • 3. Data: 2007-03-03 19:04:16
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Mar 2007 19:04:40 +0100,
    osoba podpisana: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
    napisała:
> [...]
    > przesyłania przelewów do US i innych organów podatkowych korzystając z
    > "przelewów podatkowych", czy formatka taka ma być jedynie ułatwieniem

    Art 60, par 3 i 4. Ordynacji podatkowej i z tego co wiem, minister określił wzór
    formularza przelewu.

> [...]
    > standardowego przelewu. I nie planują zmian w najbliższym czasie. Za to
    > wręcz UNIEMOŻLIWIAJĄ wykonanie przelewu standardowego po wykryciu, że
    I tutaj masz przykład wspaniałego polskiego prawa.

    Przez długi czas formatk podatkowa dotycznyła tylko wpłat na US i banki,
    do spółki z kirem dostały listę r-ków urzędów skarbowych i wiadomo
    było, że przelewy podatkowe mogą iść tylko i wyłącznie na te r-ki.
    Ale w którejś nowelizacji organami podatkowymi stali się prezydenci,
    burmistrzowie itd. Tyle, że nikt nie pomyślał o tym, żeby przestać
    walidować względem listy rachunków.
    Efekt był tego taki, że nie mogłeś legalnie zapłacić przelewem podatku
    lokalnego.
    Bo albo zapłaciłeś zwykłym (złamanie rozporządzenia)
    a skarbowym się nie dało.
    Teraz wygląda na to, ze banki zaprzestały walidowania, a że nie pozwala
    ? Może trzeba reklamację trzasnąć ? :)

    KJ

    Talk sense to a fool and he calls you foolish.
    -- Euripides

  • 4. Data: 2007-03-03 19:12:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Mar 2007 19:04:16 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    napisała:
> [...]
    >
    > Art 60, par 3 i 4. Ordynacji podatkowej i z tego co wiem, minister określił wzór

    Choc w sumie z samego istnienia formularza nie wynika chyba obowiązek.
    No to nie wiem..

    KJ

    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 5. Data: 2007-03-06 13:47:31
    Od: "Kuroi Bonza" <k...@o...pl>

    On Sat, 03 Mar 2007 19:04:40 +0100, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

> [...]
    > Skarbowy oraz inne organy podatkowe, np. Urząd Miasta).
    >
    > Chodzi o odrębne formatki przelewów podatkowych. Czy istnieje OBOWIĄZEK
    z tego co wiem nie moga Cie zmusic do placenia na ich formatkach. Zasada
    jest prosta:
    oni w terminie maja otrzymac pieniadze, Ty musisz miec potwierdzenie
    wplaty.
    Zabawa sie oczywiscie zaczyna jezeli Ty masz potwierdzenie, a oni nie maja
    wplaty ;)

    Dariusz
    Kalkulator OC http://acoc.pl