    From: gregor <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt we frankach czy złotówkach, który bank ?
    Date: Sun, 04 Mar 2007 11:42:56 +0100

    Witam serdecznie,

    Niebawem zamierzam nabyć mieszkanie za cenę 270 tyś. Ze zdolnością
    kredytową nie ma najmniejeszego problemu. Wpłaciłem już deweloperowi 30
    tyś. celem zaliczki, jednak zamierzam te pieniądze odzyskać od banku i
    kredytować nieruchomość w 100% a własne oszczędności inwestować. Stoję
    przed dylematem, czy brać kredyt we frankach, czy złotówkach.
    Odwiedziłem już kilka banków, również expandera oraz open finance. Jedni
    mówią franki, inni, że lepiej złotówki, bo niewiadomo jak się frank za
    kilka lat zachowa. Wedle moich analiz, przy obecnym liborze, którego
    tendencje i tak są wzrostowe nadal, wedle mnie, opłaca się brać kredyt
    we frankach zakładając, że przed 30 lat kredytowania nie będę go
    spłacał/nadpłacał wcześniej powiedzmy przez pierwsze 15 lat. Zawsze
    kredyt można przewalutować.
    Co o tym sądzicie ?

    Druga kwestia to bank, który może zaproponować najniższą marżę. Byłem w
    kilku bankach i najniższą marżę zaproponowała Nordea - 1,1, potem zdaje
    się GE Money 1,4 z gwarancją obniżenia po bodajże 7 latach. Jako, że
    jestem klientem mBanku podpytywałem również u nich, aczkolwiek ich
    oferta nie rzuciła mnie na kolana (marża 1,3 w
    promocji ładny dom).
    Czy komuś udało się wynegocjować lepszą marżę, czy w ogóle można
    negocjować ? Zakładam również możliwość wzięcia dodatkowych pieniędzy na
    wykończenie mieszkania.

    Może na coś jeszcze zwracać uwagę ?

    Pozdrawiam,

    gregor