  • 21. Data: 2012-02-14 15:44:24
    Temat: Re: IKE
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-14 16:36, eisenberg pisze:

    > Tak, tylko w PLN czy denominowane w EUR?

    A kto zabroni temu nierządowi powiedzieć, że inflacji nie było?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 22. Data: 2012-02-14 16:03:57
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    maruda <m...@n...com> wrote on 2012-02-14_16:44

    > A kto zabroni temu nierządowi powiedzieć, że inflacji nie było?

    No i chrzanisz, choć może o tym nie wiesz: piszesz "ten rząd"
    zamiast rząd...

    :-P

    witrak()

  • 23. Data: 2012-02-14 20:30:31
    Od: blackue <b...@...pl>

    On pon, 2012-02-13 at 21:49 +0100, michalis wrote:
    > Witam,
    >
    > warto się ładować z większą kasą w IKE? Brzmi obiecująco ale jaką mam
    > pewność że rząd kiedyś nie położy łapy na tych pieniądzach? Nigdy nie
    > wiadomo co będzie np. za te 20-30 lat i czy jakiś kolejny pseudo liberał
    > nie postanowi załatać tymi pieniędzmi dziury budżetowej? Mam poważne
    > wątpliwości.

    Dla mnie IKE nie sluzy do inwestycji, jest to wehikul czasu dla kapitalu
    (ochrona przed inflacja). Uzywam do tego IKE obligacji. Obecnie mam 2%
    ponad inflacji, wiec zysk kiepski, ale nie trace.
    Obligacje PL to ryzyko oczywiscie, bo przeciez ofe czy I filar oparty
    jest o skarb panstwa. ALe gdzie nie ma ryzyka?

    > Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne
    > kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar i
    > przed telewizorem ;).
    >
    > Pozdro

    Osobiscie inwestuje ok 5% dochodu w ike, co mi da po moich sym dodatkowe
    300-350 zl (przy zalozeniu ze bede zyl 15 lat na emeryt) na piwo
    starczy;]

    Bo to jest 300 zl ktore jest warte obecnie, czyli w przyszlosci wyplata
    wieksza, ale wartosc obecna.

    IKE nie jest dla mnie inwestycja.

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2012-02-14 21:06:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > "będzie można wyciągnąć 9% w skali roku na LOKACIE bankowej.
    > Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat". Uff! Nie wiem
    > dlaczego, ale tak jakoś natychmiast przypomniały mi się lokaty w Banku
    > Staropolskim z lat 90-tych

    a jaki widzisz związek?
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 25. Data: 2012-02-14 21:27:56
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 14 Lut, 22:06, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > a jaki widzisz związek?

    Obejrzałem sobie tu http://www.bankier.pl/fo/kredyty/components/elw/inde
    x.html?id=2
    m. in. stawki WIBOR za różne okresy i po prostu nabrałem nieufności.
    Niemniej życzę powodzenia

  • 26. Data: 2012-02-15 07:49:24
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 14 Feb 2012 05:13:12 -0800 (PST), eisenberg <e...@n...pl>
    wrote:

    >To akurat (mam nadzieję) nie grozi, gdyż rząd doczekałby się
    >zbiorowego pozwu od uczestników OFE i musiałby przegrać. IMHO

    no, przegrałby. I co dalej?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 27. Data: 2012-02-15 07:51:28
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 14 Feb 2012 15:59:15 +0100, "Jacek" <J...@b...pl> wrote:

    >Obligacje indeksowane inflacją ?

    A jak zmusisz MinFina, żeby wyemitował takie obligacje, skoro jego
    _celem_ jest ograbienie obywateli przy pomocy inflacji. A poza tym:
    wskaźniki inflacji też są "płynne" (w USA np. wyrzucili z nich paliwo
    i żywność, "bo ceny były za bardzo płynne"). Będzie jak za komuny: co
    prawda chleb podrożał, ale lokomotywy staniały i inflacja wynosi 0 :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 28. Data: 2012-02-15 08:45:53
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 15 Lut, 08:49, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > no, przegrałby. I co dalej?

    Nic dalej. Po prostu do tego nie dojdzie. Zamiast tego wprowadzi się
    "kroplówkowe" wypłaty z OFE a reszta posłuży do łatania dziur. Na
    jakiś czas problem będzie rozwiązany. A co potem? A niech się martwi
    następny rząd! Zresztą zacytuję twórcę współczesnej "ekonomii" - "W
    długim terminie wszyscy będziemy martwi"

  • 29. Data: 2012-02-15 21:11:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 22:51:25 +0100, RobertS napisał(a):

    > Oszczędzałem w IKE inwestującym w fundusze i mam zadowalającą stopę
    > zwrotu, ale mam zamiar zrobić transwer na lokatę bankową. Już za kilka
    > dni ruszy nowa oferta i będzie można wyciągnąć 9% w skali roku na
    > LOKACIE bankowej. Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat
    > (później można skasować konto lub zrobić transwer do innego IKE)!

    Ta, właśnie dostałem spam o tym z open finance. Cała tajemnica wyjaśniona
    jest małą czcionką na dole:

    "1. Dotyczy wariantu III, który stanowi połączenie Inydywidulanego Konta
    Emerytalnego, Rachunku Konto Optymalne i Planu Oszczędnościowego Better
    Future (długoterminowy program inwestycyjno - oszczędnościowy ze składką
    regularną. Systematycznych wpłat w zadeklarowanej wysokości dokonuje się co
    miesiąc. Kapitał jest inwestowany w funduszach inwestycyjnych). "

    I na tym temat możemy zakończyć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2012-02-15 21:19:35
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    > A jak zmusisz MinFina, żeby wyemitował takie obligacje, ]

    A weź ty lepiej spójrz na 10-latki EDO. Co mi tam, spójrz na czterolatki.

    --
    Raf