  • 11. Data: 2012-02-14 06:56:11
    Temat: Re: IKE
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    Ja sie nie będe rozpisywał.

    EDO0720
    8% bez belki. Można trafić gożej ale nie gożej niż 5,5%

  • 12. Data: 2012-02-14 08:53:08
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    michalis <m...@p...com> wrote on 2012-02-13_21:49
    > Witam,
    >
    > warto się ładować z większą kasą w IKE? Brzmi obiecująco ale jaką
    > mam pewność że rząd kiedyś nie położy łapy na tych pieniądzach?
    > Nigdy nie wiadomo co będzie np. za te 20-30 lat i czy jakiś
    > kolejny pseudo liberał nie postanowi załatać tymi pieniędzmi
    > dziury budżetowej? Mam poważne wątpliwości.
    >
    > Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś
    > drobne kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na
    > jakiś browar przed telewizorem ;).

    Sporej części osób "wszystko kojarzy sie z d..."

    Jak OFE są pod władzą rządów (dowolnych aktualnych) i sejmu, to od
    razu IKE też. A dlaczego nie lokaty bankowe ? Albo polisy
    ubezpieczeniowe ?

    IKE zależy od rządzących tylko w jeden sposób - mogą zlikwidować
    ulgę podatkową przy wypłacie. Reszta jest sprawą pomiędzy
    instytucją prowadzącą IKE a właścicielem i trzeba by sporego
    zamachu na własność prywatną, aby na *zgromadzonych już*
    pieniądzach położyć łapę... Ale wtedy to i lokaty nie byłyby
    bezpieczne, ani zapewne pieniądze w pończochach.

    witrak()

  • 13. Data: 2012-02-14 09:18:09
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    > Sporej części osób "wszystko kojarzy sie z d..."
    IKE mają sporo zalet
    - wypłata od 60 lat (emerytura od 100)
    - brak belki
    - brak podatku dochodowego od wypłat (w IKZE jest)
    - niskie prowizje
    - lepsze wyniki niz OFE (np IKE Obligacje ;)

  • 14. Data: 2012-02-14 09:36:31
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jacek <J...@b...pl> wrote on 2012-02-14_10:18
> [...]
    > - brak podatku dochodowego od wypłat (w IKZE jest)
    > - niskie prowizje
    > - lepsze wyniki niz OFE (np IKE Obligacje ;)

    Pewnie. Ale skoro są lepsze od OFE i różna od OFE (oprócz tego, że
    służą temu samemu celowi), to czemu wszystkim kojarzą się z...

    witrak()

  • 15. Data: 2012-02-14 10:34:12
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 14 Lut, 07:56, "Jacek" <J...@b...pl> wrote:
    > Ja sie nie będe rozpisywał.
    >
    >       EDO0720
    > 8% bez belki. Można trafić gożej ale nie gożej niż 5,5%

    Kupując na IKE to zgoda. "gorzej"!!

  • 16. Data: 2012-02-14 10:57:49
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    Kupując na IKE to zgoda. "gorzej"!!

    Racja.

  • 17. Data: 2012-02-14 13:13:12
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 14 Lut, 09:53, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > pieniądzach położyć łapę... Ale wtedy to i lokaty nie byłyby
    > bezpieczne, ani zapewne pieniądze w pończochach.

    To akurat (mam nadzieję) nie grozi, gdyż rząd doczekałby się
    zbiorowego pozwu od uczestników OFE i musiałby przegrać. IMHO
    należałoby wcześniej wprowadzić jakiś "stan wyższej konieczności"
    zawieszający prawa obywatelskie. Rząd może zrobić coś innego - np.
    zlikwidować możliwość jednorazowej wypłaty zgromadzonych w OFE środków
    przez uczestnika, zastępując to "kroplówką" (analogicznie jak wypłaty
    z FUS). A resztę środków opodatkować, nazywając to "opłatą za
    zarządzanie".

  • 18. Data: 2012-02-14 14:19:30
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-14 09:53, witrak() pisze:

> [...]
    > pieniądzach położyć łapę... Ale wtedy to i lokaty nie byłyby
    > bezpieczne, ani zapewne pieniądze w pończochach.

    Zapominasz, że ten nierząd za przykładem ECB w każdej chwili może
    dodrukować dowolną ilość biletów pomniejszając w ten sposób ich wartość
    (jak to dziś Vincent zgrabnie powiedział "zwiększając płynność"). I co
    im zrobisz?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 19. Data: 2012-02-14 14:59:15
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    > I co im zrobisz?

    Obligacje indeksowane inflacją ?

  • 20. Data: 2012-02-14 15:36:39
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 14 Lut, 15:59, "Jacek" <J...@b...pl> wrote:

    > Obligacje indeksowane inflacją ?

    Tak, tylko w PLN czy denominowane w EUR?