  • 31. Data: 2012-02-15 21:36:53
    Temat: Re: IKE
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ta, właśnie dostałem spam o tym z open finance. Cała tajemnica wyjaśniona
    > jest małą czcionką na dole:
    >
    > "1. Dotyczy wariantu III, który stanowi połączenie Inydywidulanego Konta
    > Emerytalnego, Rachunku Konto Optymalne i Planu Oszczędnościowego Better
    > Future (długoterminowy program inwestycyjno - oszczędnościowy ze składką
    > regularną. Systematycznych wpłat w zadeklarowanej wysokości dokonuje się co
    > miesiąc. Kapitał jest inwestowany w funduszach inwestycyjnych). "
    >
    > I na tym temat możemy zakończyć.

    ale można też wziąć IKE bez ww. planu oszczędnościowego, o tym również
    przeczytałeś?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 32. Data: 2012-02-15 22:13:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 22:36:53 +0100, RobertS napisał(a):

    > ale można też wziąć IKE bez ww. planu oszczędnościowego, o tym również
    > przeczytałeś?

    Tak, ale przy tych warunkach "9% na 10 lat" jest odnośnik własnie do tego
    tekstu. Bez pakowania się w plan oszczędzania oferta zapewne nie będzie
    odstawać specjalnie od rynkowej. Z czegoś trzeba sfinansować to
    oprocentowanie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 33. Data: 2012-02-15 22:22:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > tekstu. Bez pakowania się w plan oszczędzania oferta zapewne nie będzie
    > odstawać specjalnie od rynkowej. Z czegoś trzeba sfinansować to

    jeżeli chcesz "gołe" IKE to oprocentowanie jakieś 5,3%, czy jakiś bank
    daje aktualnie na koncie oszczędnościowym takie oprocentowanie?

    można wpłacać i wypłacać bez ograniczeń (nie masz tylko jednej
    bezpłatnej wypłaty w miesiącu jak to zwykle na KO jest), nie możesz
    tylko przekroczyć w 2012 r. kwoty wpłaty w wysokości 10.578 zł

    zła oferta?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 34. Data: 2012-02-15 22:24:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2012-02-15 23:22, RobertS pisze:

> [...]
    > bezpłatnej wypłaty w miesiącu jak to zwykle na KO jest), nie możesz
    > tylko przekroczyć w 2012 r. kwoty wpłaty w wysokości 10.578 zł

    co więcej, który bank zagwarantuje oprocentowanie na KO na okres 5/10
    lat? wszędzie oprocentowanie jest zmienne...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 35. Data: 2012-02-16 08:22:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 15 Feb 2012 22:19:35 +0100, Rafał <a...@m...invalid> wrote:

    >A weź ty lepiej spójrz na 10-latki EDO. Co mi tam, spójrz na czterolatki.

    spojrzałem
    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=listy_e
    d88&samSession=5c9bc42ccb9c4ed429e739b48075a682

    no faktycznie, indeksowane wskaźnikiem ustalanym przez GUS.

    Warto wspomnieć (za http://www.stat.gov.pl/bip/56_PLK_HTML.htm), że:

    Art. 23.

    1. Centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach
    statystyki jest Prezes Głównego Urzędu Statystycznego wykonujący swoje
    zadania przy pomocy służb statystyki publicznej.
    2. Nadzór nad Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego sprawuje
    Prezes Rady Ministrów.

    Art. 24.

    1. Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego powołuje Prezes Rady
    Ministrów spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i
    konkurencyjnego naboru. Prezes Rady Ministrów odwołuje Prezesa
    Głównego Urzędu Statystycznego.

    Poza tym: państwo i tak może po prostu odmówić spłaty obligacji, choć
    wcale nie poczuwa się do bankructwa.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2012-02-16 10:31:27
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-16_9:22

    > Poza tym: państwo i tak może po prostu odmówić spłaty obligacji, choć
    > wcale nie poczuwa się do bankructwa.

    Dobrze się poczuwasz ? ;-)

    witraK()

  • 37. Data: 2012-02-16 21:26:30
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    > Poza tym: państwo i tak może po prostu odmówić spłaty obligacji, choć
    > wcale nie poczuwa się do bankructwa.

    Psychozę też idzie leczyć i co z tego?

    --
    Raf

  • 38. Data: 2012-02-16 21:37:45
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 16 Lut, 11:31, "witrak()" <w...@h...com> wrote:
    > Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-16_9:22

    > Dobrze się poczuwasz ? ;-)

    A niby przedwojenne obligacje to PL spłaciła co do grosika?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 39. Data: 2012-02-16 22:01:01
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-16_22:37

    > A niby przedwojenne obligacje to PL spłaciła co do grosika?

    Bo ja wiem ?
    A kościołowi zwróciła ? Z nawiązką ?
    A powinna PL zwrócić gminom żydowskim ?
    A w Warszawie powinno się zwracać w naturze ?

    witrak()

  • 40. Data: 2012-02-16 22:46:51
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 15 Lut, 23:24, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > W dniu 2012-02-15 23:22, RobertS pisze:

    > co więcej, który bank zagwarantuje oprocentowanie na KO na okres 5/10
    > lat? wszędzie oprocentowanie jest zmienne...

    http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/kont
    a_oszczednosciowe/konto_oszczednosciowo_emerytalne

    Formuła mi się nie podoba - wolałbym zamiast stałej stopy % np.
    średnią stopę inflacji za poprzednie półrocze * wskaźnik 105%. Albo
    średnią rentowność 3-miesięcznych bonów skarbowych * 110% - tak
    obliczano rentowność pierwszych obligacji trzyletnich z 1992r.