    From: blackue <b...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: IKE
    Date: Tue, 14 Feb 2012 21:30:31 +0100

    On pon, 2012-02-13 at 21:49 +0100, michalis wrote:
    > Witam,
    >
    > warto się ładować z większą kasą w IKE? Brzmi obiecująco ale jaką mam
    > pewność że rząd kiedyś nie położy łapy na tych pieniądzach? Nigdy nie
    > wiadomo co będzie np. za te 20-30 lat i czy jakiś kolejny pseudo liberał
    > nie postanowi załatać tymi pieniędzmi dziury budżetowej? Mam poważne
    > wątpliwości.

    Dla mnie IKE nie sluzy do inwestycji, jest to wehikul czasu dla kapitalu
    (ochrona przed inflacja). Uzywam do tego IKE obligacji. Obecnie mam 2%
    ponad inflacji, wiec zysk kiepski, ale nie trace.
    Obligacje PL to ryzyko oczywiscie, bo przeciez ofe czy I filar oparty
    jest o skarb panstwa. ALe gdzie nie ma ryzyka?

    > Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne
    > kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar i
    > przed telewizorem ;).
    >
    > Pozdro

    Osobiscie inwestuje ok 5% dochodu w ike, co mi da po moich sym dodatkowe
    300-350 zl (przy zalozeniu ze bede zyl 15 lat na emeryt) na piwo
    starczy;]

    Bo to jest 300 zl ktore jest warte obecnie, czyli w przyszlosci wyplata
    wieksza, ale wartosc obecna.

    IKE nie jest dla mnie inwestycja.

    pozdrawiam