  • 1. Data: 2012-02-13 19:31:05
    Temat: Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia
    Od: " pp" <s...@N...gazeta.pl>

    Zalozylem 4 mies. lokate z kapitalizacja dzienna, ktora konczy sie 9
    kwietnia. Czy podatek od odsetek zostanie pobrany tylko za 9 dni czy tez
    czeka mnie jakas niespodzianka..??
    pozdr
    Pawel

  • 2. Data: 2012-02-13 21:42:16
    Temat: Re: Lokata z kapitalizacja dzienna po 1 kwietnia
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik " pp" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Zalozylem 4 mies. lokate z kapitalizacja dzienna, ktora konczy sie 9
    > kwietnia. Czy podatek od odsetek zostanie pobrany tylko za 9 dni czy tez
> [...]
    od 31 marca lub 1 kwietnia zaczna obelkowywac po nowemu odsetki dzienne, to
    co naliczyli wczesniej bedzie juz skapitalizowane na tej lokacie, wiec
    zadnego zaskoczenia nie bedzie.

  • 3. Data: 2012-02-13 22:29:18
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    wiadomościnews:jhbodp$aj$1@inews.gazeta.pl...> Zalozylem 4 mies. lokate z
> [...]
    > co naliczyli wczesniej bedzie juz skapitalizowane na tej lokacie, wiec

    Nie powinno tak być. Odsetki z lokat założonych przed wejściem w życie
    nowych przepisów podatkowych powinny być opodatkowane w/g zasad
    obowiązujących w dniu ich założenia. Albo - tak jak przy wprowadzaniu
    podatku Belki w 2001r. - powinno być określone, do którego dnia
    założone lokaty są wolne od daniny nakładanej przez nowe przepisy. Czy
    nie ma tu sprzeczności z zasadami prawa rzymskiego? - prawo nie działa
    wstecz, chyba że nowe przepisy są mniej dolegliwe dla tych, którzy im
    podlegają. A zwiększony wymiar podatku niewątpliwie jest dolegliwością

  • 4. Data: 2012-02-14 00:47:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "eisenberg" d...@k...goog
    legroups.com

    : nie ma tu sprzeczności z zasadami prawa rzymskiego? - prawo nie działa
    : wstecz, chyba że nowe przepisy są mniej dolegliwe dla tych, którzy im
    : podlegają. A zwiększony wymiar podatku niewątpliwie jest dolegliwością

    Rzymianie nie wiedzieli o tym, że czas można cofać. Dzisiaj ludzie
    wiedzą, że szybkość światła w próżni nie jest żadną granicą i potrafią
    cofać czas, dlatego prawa, o jakie się wspierasz, nie mają już zastosowania.

    Z kim zawarłeś układ? Z bankiem czy z państwem, czy z i bankiem i z państwem?
    IMO bank nie obiecywał Ci łamania prawa państwowego.

    -=-

    Jedyną naszą nadzieją, umiłowani w Panu, w Pani, w Pannie
    i w Kawalerze, jest Ojciec Wywrotowiec, nawołujący do
    niepłacenia podatków w ogóle. :) Płaćmy zatem Ojcu na
    jego święte dzieło, a być może państwa zostaną zlikwidowane.
    Wówczas problem bicia belką po jądrach nie będzie już istniał.

    http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/apel-ojca-rydzyka-d
    o-katolikow-nie-placcie-podatkow-na-tych-ktorzy-nisz
    cza-kosciol-i-polske_227231.html

    [inna sprawa, że jeśli każdy odda wszystko, co ma, Ojcu, nie
    będzie lokat, i nie będzie ani belki, ani innego Vincentego;
    IMO to najprostsze rozwiązanie]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2012-02-14 06:43:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 22:42:16 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > od 31 marca lub 1 kwietnia zaczna obelkowywac po nowemu odsetki dzienne,

    Tak ściślej: wszystko wskazuje na to, że odsetki za 30.03 naliczone w
    dniu 31.03 będą objęte nową belką.

  • 6. Data: 2012-02-14 08:43:09
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    eisenberg <e...@n...pl> wrote on 2012-02-13_23:29
> [...]
    > nowych przepisów podatkowych powinny być opodatkowane w/g zasad
    > obowiązujących w dniu ich założenia. Albo - tak jak przy wprowadzaniu

    I są. Były dwie możliwości: zmiana dotyczy nie sposobu wyliczania
    podatku, więc nie dotyczy podatku (tylko reguły zaokrąglania i
    przekazywania niektórych należności, a to sprawa pomiędzy bankiem
    - jako poborcą podatku - a fiskusem, więc tu nie jesteś stroną),
    zmiana dotyczy sposobu wyliczania niektórych podatków.
    Rząd twierdzi, że zachodzi to pierwsze, i wtedy podatek wyliczony
    wg niezmienionych zasad jest tylko inaczej zaokrąglany, wskutek
    czego zostaje ci mniej odsetek na koncie.
    Niektórzy twierdzą, że zmiana jednak dotyczy podatków jako takich
    i w związku z tym w ogóle nie powinna wejść w życie wcześniej niż
    od początku 2013, bo nie została ogłoszona wystarczająco wcześnie,
    aby wejść w 2012.

    W każdym z tych przypadków nie masz racji.

    witrak()

  • 7. Data: 2012-02-14 19:12:43
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

> [...]
    >przekazywania niektórych należności, a to sprawa pomiędzy bankiem
    >- jako poborcą podatku - a fiskusem, więc tu nie jesteś stroną),

    A sama zasada zaokrąglania w górę? Wg. mnie oznacza podniesienie podatku.
    Idąc tym tropem, Vincent kolejnym razem postanowi zaokrąglać w górę do
    złotówki, albo tysiąca.

  • 8. Data: 2012-02-14 20:52:01
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 14 Lut, 20:12, "mx" <@m...@o...pl@> wrote:

    > A sama zasada zaokrąglania w górę? Wg. mnie oznacza podniesienie podatku.
    > Idąc tym tropem, Vincent kolejnym razem postanowi zaokrąglać w górę do
    > złotówki, albo tysiąca.

    Właśnie o to mi chodziło w moim wczorajszym poście do tego wątku. To
    JEST podniesienie podatku

  • 9. Data: 2012-02-15 10:47:44
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    eisenberg <e...@n...pl> wrote on 2012-02-14_21:52

    > Właśnie o to mi chodziło w moim wczorajszym poście do tego wątku. To
    > JEST podniesienie podatku

    Popracujcie nad logiką: czy podatek wynosił do tej pory 0 ? Nie.
    Więc nie jest to zmiana podatku. :-)
    Problem jest inny: czy w ogóle wolno stosować "niesprawiedliwe"
    zaokrąglanie ?

    Otóż takie "zaokrąglanie" o ile pamiętam gdzieś już było (ale nie
    pamiętam gdzie) i polegało na obcięciu groszy (w podstawie
    opodatkowania).

    Więc jeśli było - korzystne - to może być i niekorzystne :-(
    Tyle, że państwo w łaskawości swojej zawsze ma prawo zrezygnować z
    części daniny, obcinając jej wymiar, ale nie powinno mieć prawa
    zagarniać nieswojego.

    witrak()

  • 10. Data: 2012-02-15 11:10:44
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 15 Lut, 11:47, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > Tyle, że państwo w łaskawości swojej zawsze ma prawo zrezygnować z
    > części daniny, obcinając jej wymiar, ale nie powinno mieć prawa

    Co to znaczy zaokrąglanie "sprawiedliwe" lub "niesprawiedliwe"? Myślę,
    że powinno być stosowane w/g zasad matematycznych, tzn. końcówka do
    0,5 grosza jest obcinana, a powyżej 0,5 grosza zaokrąglana w górę,
    gdyż nie ma jednostki monetarnej w PL poniżej 1 grosza. Gdyby takie
    zasady przyjęto nie pisnąłbym słówkiem