  • 1. Data: 2012-02-13 20:49:10
    Temat: IKE
    Od: michalis <m...@p...com>

    Witam,

    warto się ładować z większą kasą w IKE? Brzmi obiecująco ale jaką mam
    pewność że rząd kiedyś nie położy łapy na tych pieniądzach? Nigdy nie
    wiadomo co będzie np. za te 20-30 lat i czy jakiś kolejny pseudo liberał
    nie postanowi załatać tymi pieniędzmi dziury budżetowej? Mam poważne
    wątpliwości.

    Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne
    kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar
    przed telewizorem ;).

    Pozdro

  • 2. Data: 2012-02-13 21:03:08
    Temat: Re: IKE
    Od: " " <k...@g...pl>

    rachunek oszczędnościowy w małym banku spółdzielczym

  • 3. Data: 2012-02-13 21:29:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-13 21:49, michalis pisze:
> [...]
    >
    > Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne
    > kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar

    IKE, czy IKZE? W obu przypadkach średnio warto, ale nie z powodu "łapy
    liberała", bo akurat środki stamtąd można w każdej chwili wypłacić i
    wydaje się, że zrobi się to zawsze szybciej, niż sejm uchwali ustawę je
    nacjonalizującą (choć, kto wie... ;), tylko z tego powodu, że tak
    długotrwałe oszczędzanie w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko
    w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysł.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-02-13 21:43:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/13/2012 2:49 PM, michalis wrote:
> [...]
    >
    > Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne
    > kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar

    Niewarto.

  • 5. Data: 2012-02-13 21:44:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/13/2012 3:29 PM, Liwiusz wrote:

> [...]
    > długotrwałe oszczędzanie w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko
    > w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysł.

    O ile nie odbędą się ciche konsulatacje społeczne, po których na szybko
    zostanie uchwalona ustawa zabraniająca wypłat.

  • 6. Data: 2012-02-13 21:47:48
    Od: " " <k...@g...pl>

    > w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko
    > w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysl.

    a w jakie instrumemty warto wg kolegi zainwestować?

  • 7. Data: 2012-02-13 21:49:36
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michalis" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne
    > kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar

    Oprocentowanie rachunkow IKE jest czesto nizsze niz dobrych lokat po
    obelkowaniu, wiec jaki sens z tego korzystac? Dodatkowo oszczedzanie tylko w
    jednej walucie jaka jest PLN jest obarczone duzym ryzykiem, ze nasze
    oszczednosci moga sporo stopniec w przypadku zapasci naszej rodzimej waluty.
    Jedynie co mi przychodzi do glowy, to jak ktos uzywa IKE jako rachunek
    maklerski i inwestuje na gieldzie, to wtedy faktycznie osiagajac wieksze
    zyski nie dzieli sie z fiskusem, ale na gieldzie nie zawsze sie tylko
    zarabia- takze to rozwiazanie nie jest tez takim latwym instrumentem dla
    kazdego.

  • 8. Data: 2012-02-13 21:50:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-13 22:47, k...@g...pl pisze:

    > a w jakie instrumemty warto wg kolegi zainwestować?

    Na ten temat się nie wypowiem :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-02-13 21:51:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    witam
    korzystam z IKE od kilku lat i uważam, że warto.
    Przede wszystkim w każdej chwili można się wycofać - to nie jest kasa
    zamrożona na 20-30 lat. Jak się znudzi, rząd będzie chciał "podłożyć
    świnię" lub wystąpią jakieś inne okoliczności to likwiduję konto i
    zabieram kasę...

    Oszczędzałem w IKE inwestującym w fundusze i mam zadowalającą stopę
    zwrotu, ale mam zamiar zrobić transwer na lokatę bankową. Już za kilka
    dni ruszy nowa oferta i będzie można wyciągnąć 9% w skali roku na
    LOKACIE bankowej. Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat
    (później można skasować konto lub zrobić transwer do innego IKE)!

    No i jak, ciekawa propozycja? Muszę się zapoznać ze szczegółami, ale
    jeżeli ktoś zainteresowany to zapraszam na priva.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2012-02-13 22:40:15
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 13 Lut, 22:51, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawiam
    > RobertS

    "będzie można wyciągnąć 9% w skali roku na LOKACIE bankowej.
    Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat". Uff! Nie wiem
    dlaczego, ale tak jakoś natychmiast przypomniały mi się lokaty w Banku
    Staropolskim z lat 90-tych