  • 31. Data: 2005-03-26 01:02:54
    Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
    Od: "mindex" <m...@n...idea.net.pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał
    > Da sie. O tym decyduje wylacznie wystawca karty.

    a placiles?
    nie slyszalem, by sie dalo. slyszalem za to, ze sie nie da.
    i to ze zrodla, ktore mozna nazwac pewnym - od pracownika banku.

    --
    mindex
    mindex[at]idea[dot]net[dot]pl

  • 32. Data: 2005-03-26 01:26:34
    Od: "mindex" <m...@n...idea.net.pl>

    Użytkownik "Wlodzimierz " napisał

    > Tego nie jestem tego pewien, patrz punkt 3 :
    > http://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/id_product=0
    00000000000100/PROD_more=1
    > 3/grupa=1/zone=-1/section=indy

    1. link Ci sie zlamal :) uzywaj jakiegos tinyurl'a w przyszlosci [np.
    http://tiny.pl], TIA

    2. Punkt 3? Chodzi Ci o ten: "3. Posiadacz/użytkownik karty powinien
    przechowywać dowody operacji do momentu otrzymania wyciągu z rachunku"? Moze
    2-gi, gdzie jest cos o operacjach w Internecie? :)
    Mimo brzmienia tego punktu uwazam, ze ta karta nie pozwala na placenie w
    Internecie. Ten text bank pewnie umiescil "na zas". A moze dotyczy tylko tej
    karty wydanej pilotazowo...(?)

    Przed chwila dwoch konsultantow PKO BP potwierdzilo mi, ze karta PKO Ekspres
    Visa Electron nie mozna placic w Internecie. Rozmawialem z nim pod numerami
    0 800 120 139 (ogolna infolinia banku) i 0 800 124 365 (Kartolinia).
    Nie chce mi sie szukac umowy o karte w szufladzie :) ... Jednak znalazłem -
    w Umowie nic o Internecie, w ogole niewiele, ale za to "skierowanie" do
    regulaminu. Mam i regulamin (Regulamin wydawania i uywania karty debetowej
    dla osob fizycznych). W par. 16 czytam, ze karta sluzy do: [...] 2)
    "dokonywania platnosci za towary lub uslugi, z wylaczeniem operacji
    dokonanych przez Internet, realizowanyc telefonicznie lub pisemnie"...

    Nadal wiec uwazam, ze nie zaplacisz swoja karta w Internecie.

    > Moja wyglada jak ta z prawej u gory. Czy ma mikroprocesor? Wątpię.

    Ja tez :)

    > Będę musiał często pobierać wyciągi, albo wymienic kartę.

    chyba nie koniecznie.choc jesli bedziesz przez to spokojniejszy to wymien.

    pzdr.

    --
    mindex
    mindex[at]idea[dot]net[dot]pl

  • 33. Data: 2005-03-26 09:01:21
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Wlodzimierz <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Electron) (PKOBP).
    > Wpisałem pin do terminala, a sprzedawca ,po transakcji, ręcznie wpisał dane
    > z karty do komputera.
    > Na moje pytanie, dlaczego wklepuje ręcznie nr karty, odpowiedział, że
    > dawniej sam numer wpisywał się do komputera, ale system popsuł się.
    > Samo skanowanie karty odbywało się za kontuarem w sposób niewidoczny dla
    mnie.

    > Trochę mnie niepokoi sytuacja, bo nie wiem czy posiadając numer karty
    > gość nie może zapłacić za towar np w internecie?

    jeśli jest problem z odczytem karty, to owszem można spróbowac ręcznie
    wklepać dane do terminala, ale nie powinien tych danych magazynowac u siebie
    w komputerze - najlepiej zadzqwoń do ich akłajera i zgłoś ten fakt, to nie
    jest normalne i faktycznie stwarza pole do nadużyć dla osoby której te dane
    wpadną w łapy

  • 34. Data: 2005-03-26 09:02:29
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości

    > Hmmm... moze o czyms nie wiem... a co ci da wydrapanie cvv2? Poza
    > uszkodzeniem karty?

    zatarcie cv2 nie jest uszkodzeniem karty - a pomysl jest poprawny i godny
    plecenia (oczywiscie po zapisaniu sobie tegoz numerka PRZED zadrapaniem)

  • 35. Data: 2005-03-26 09:29:37
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krab napisał(a):

    > zatarcie cv2 nie jest uszkodzeniem karty - a pomysl jest poprawny i godny
    > plecenia (oczywiscie po zapisaniu sobie tegoz numerka PRZED zadrapaniem)

    tylko, że nic nie daje... istnieje dużo sklepów, gdzie CVV2 nie jest
    wymagany, a jeśli już jest, to i nie jest weryfikowany...

  • 36. Data: 2005-03-26 12:01:04
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk"

    > No to ja z kolei pierwsze słyszę, że terminal umożliwia wprowadzenie
    > numeru
    > karty zamiast zczytać ją z paska :)
    >
    > Przeglądałem wszystkie opcje mojego terminala zamontowanego przez eService
    > i jakoś opcji, o której wspominasz, nie widziałem :)))

    zadzwoń Markusie do swojego centrum pod numer 533 22 22
    i powiedz że chcesz mieć włączone MDE (manual data entry)
    I raptem sie okaże że też możesz :))

    pozdrawiam świątecznie

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.pl

  • 37. Data: 2005-03-26 13:15:25
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d23a1p$ik2$1@news.elsat.net.pl grupowicz Wojciech Nawara
    napisał:

    > tylko, że nic nie daje... istnieje dużo sklepów, gdzie CVV2 nie jest
    > wymagany,

    To chyba jakieś B2B, mikropłatności, stały klient w sklepie itp. ale zwykłe
    transakcje detaliczne bez wcześniejszej obustronnej wymiany umów ?

    >a jeśli już jest, to i nie jest weryfikowany...

    Nawet jeśli mówisz że cvv2 nie jest weryfikowane to chyba w przypadku
    reklamacji istnieje mozliwość sprawdzenia czy podano właściwy cvv2 u
    pośrednika. Jeśli nie to chyba reklamacja którą kieruję do banku a bank do
    pośrednika transakcji jest rozpatrywana pozytywnie i za
    tę transakcję odpowiada pośrednik że w takiej formie ją przepuścił. Jeśli
    cvv2 jest poprawny to w sumie ciężko byłoby udowodnić że to nie ty użyłeś
    tej karty albo że dochowałeś należytej staranności w chronieniu cvv2.
    Takimi przemyśleniami się kierowałem zamazując, co ja mówię - zdrapując
    ostrym narzędziem te wytłoczenie cvv2 .

    --
    S pozdravem,
    August

  • 38. Data: 2005-03-26 14:06:49
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Karol Żwiruk napisał(a):

    > zadzwoń Markusie do swojego centrum pod numer 533 22 22
    > i powiedz że chcesz mieć włączone MDE (manual data entry)
    > I raptem sie okaże że też możesz :))

    A to się ekstra włącza? Kurcze, myślałem, że to jest w standardzie :)

    Nie omieszkam zapytać przedstawiciela we wtorek

    Dzięki za namiar. Już jestem mądrzejszy ;)

    > pozdrawiam świątecznie

    Ja również

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 39. Data: 2005-03-26 15:16:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    August wrote:

    > To chyba jakieś B2B, mikropłatności, stały klient w sklepie itp. ale zwykłe
    > transakcje detaliczne bez wcześniejszej obustronnej wymiany umów ?

    e tam.
    mnóstwo sklepów internetowych nie chce żadnego cvv2, a numer karty mozna
    podac przez telefon.

> [...]
    > pośrednika transakcji jest rozpatrywana pozytywnie i za
    > tę transakcję odpowiada pośrednik że w takiej formie ją przepuścił.
    Reklamacja z cvv i czy bez wygląda tak samo.

    Jeśli
    > cvv2 jest poprawny to w sumie ciężko byłoby udowodnić że to nie ty użyłeś
    > tej karty albo że dochowałeś należytej staranności w chronieniu cvv2.
    Ciżeko dochować należytej staranności w chornieniu cvv2, który jest
    wydrukowany na karcie.

    > Takimi przemyśleniami się kierowałem zamazując, co ja mówię - zdrapując
    > ostrym narzędziem te wytłoczenie cvv2 .

    ktre karty mają tłoczone cvv2?

  • 40. Data: 2005-03-26 15:17:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krab wrote:

    > zatarcie cv2 nie jest uszkodzeniem karty - a pomysl jest poprawny i godny
    > plecenia (oczywiscie po zapisaniu sobie tegoz numerka PRZED zadrapaniem)

    a nie mogę go sobie zapisać po? :)