  • 1. Data: 2005-03-25 14:31:35
    Temat: VW Bank
    Od: "p...@p...onet.pl" <p...@p...onet.pl>

    Uważajcie na umowy kredytowe z VW Bank. W umowie mają taką klauzulę, że
    korespondencję wysłaną uważają za odebraną. Wysyłają listem zwykłym a nie
    poleconym- oszczędzają chyba. Potem twierdzą, że wysłali Ci na przykład dwa
    upomnienia i liczą sobie za to 60 zł ( 20 zł za pierwsze i 40 zł za drugie -
    zgodnie z regulaminem). Ja na przykład otrzymałem tylko jedno (chodziło o
    wysłanie kserokopii ubezpieczenia samochodu) a oni twierdzą, że wysłali dwa.
    Teraz przysłali upomnienie o zapłatę tych 60 zł + odsetki i znowu doliczyli 20
    zł za upomnienie (chociaż w myśl umowy powinni 40 zł za każde następne -
    łaskawcy). Nie mają żadnego dowodu, że coś wysłali. Wysłałem zapytanie do
    UOKiK co oni na takie praktyki. Upomnienia z VW Banku zaczynają się od
    słów: "w trosce o dalszą, dobrą współpracę uprzejmnie informujemy..." i takie
    tam ble,ble.
    Moją osobistą satysfakcją jest to, że odwiodłem już 4 osoby od zaciągania tam
    kredytu na samochód i pracuję nad tym dalej.

  • 2. Data: 2005-03-26 12:25:18
    Temat: Re: VW Bank -the best
    Od: "SOBA, Andrzej" <a...@h...com>

    > Uważajcie na umowy kredytowe z VW Bank. W umowie mają taką klauzulę, że
    > korespondencję wysłaną uważają za odebraną.

    A nie lepiej wywyązywać się z umów, anie kręcić?
    W całym cywilizowanym świecie listy wysyła się pocztą a nie poleconym.
    A VW jest najlepszy dla kredytów sam.

    AS

  • 3. Data: 2005-03-26 15:51:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "SOBA, Andrzej" <a...@h...com> writes:

    > W całym cywilizowanym świecie listy wysyła się pocztą a nie poleconym.

    ??? Polecony to tez poczta. Na calym, przynajmniej znanym mi, swiecie
    istnieje cos takiego jak poczta rejestrowana, i to jest praktycznie
    to samo co przesylka polecona. I owszem, rzeczy istotne nalezy wysylac
    jako poczte rejestrowana, mimo ze przypuszczalnie szansa na niedoreczenie
    nawet zwyklego listu moze tam byc duzo mniejsza niz u nas.

    Naturalnie, na tym "innym" swiecie, przesylka musi byc odebrana przez
    _odbiorce_ (a nie przez nie wiadomo kogo), by mogla byc uznana za
    doreczona.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2005-03-29 00:16:47
    Temat: Re: VW Bank
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 25 Mar 2005 15:31:35 +0100, "p...@p...onet.pl"

    >Uważajcie na umowy kredytowe z VW Bank. W umowie mają taką klauzulę, że
    >korespondencję wysłaną uważają za odebraną. Wysyłają listem zwykłym a nie

    olej. To klauzula niedozwolona. Nie chce mi się szukać, ale poszukaj
    "PKO" w wyrokach umieszczonych na http://www.uokik.gov.pl (dooadniej:
    http://www.uokik.gov.pl/index.php?id=rej_post&lang=0
    &samSession=031aa02ab521b89be3aabd85f1340382)

    --
    Jarek Andrzejewski