  • 1. Data: 2005-03-25 19:14:16
    Temat: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
    Od: "Wlodzimierz " <c...@N...gazeta.pl>

    Płaciłem w sklepie Vobis (Wa-wa ul.Wilcza) za towar kartą PKO Ekspres (Visa
    Electron) (PKOBP).
    Wpisałem pin do terminala, a sprzedawca ,po transakcji, ręcznie wpisał dane
    z karty do komputera.
    Na moje pytanie, dlaczego wklepuje ręcznie nr karty, odpowiedział, że
    dawniej sam numer wpisywał się do komputera, ale system popsuł się.
    Samo skanowanie karty odbywało się za kontuarem w sposób niewidoczny dla mnie.

    Trochę mnie niepokoi sytuacja, bo nie wiem czy posiadając numer karty
    gość nie może zapłacić za towar np w internecie?

    Pozdrawiam WM

  • 2. Data: 2005-03-25 19:26:49
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d21nu8$eq1$1@inews.gazeta.pl grupowicz Wlodzimierz napisał:

    > Trochę mnie niepokoi sytuacja, bo nie wiem czy posiadając numer karty
    > gość nie może zapłacić za towar np w internecie?

    Na jednej ze stacji gość od 2 lat wpisuje mi nr KK do kompa. Pozostaje mi
    tankować albo 30 gr drożej albo u niego. CV2 czy jak to się nazywa mam
    wydrapany z KK. Z tym że nic nie skanuje pod ladą :-)

    --
    S pozdravem,
    August

  • 3. Data: 2005-03-25 20:14:53
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    Pracowałem w stanach troszkę z pieniędzmi (nawet z większymi sumami ;) i
    jeżeli karta była nieczytelna (terminal miał problemy z odczytaniem) to
    wklepywało się ręcznie nr karty i date ważności - nikt nie miał nic
    przeciwko

    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2005-03-25 20:20:16
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Wlodzimierz napisał(a):

> [...]
    > Electron) (PKOBP).
    > Wpisałem pin do terminala, a sprzedawca ,po transakcji, ręcznie wpisał dane

    Jakie dane?

    > Na moje pytanie, dlaczego wklepuje ręcznie nr karty, odpowiedział, że
    > dawniej sam numer wpisywał się do komputera, ale system popsuł się.

    A po co mu numer karty? Do czego mu to jest potrzebne?

    > Samo skanowanie karty odbywało się za kontuarem w sposób niewidoczny dla mnie.

    To znaczy, że spuściłeś kartę z oczu? Gratuluję naiwności

    > Trochę mnie niepokoi sytuacja, bo nie wiem czy posiadając numer karty
    > gość nie może zapłacić za towar np w internecie?

    Może

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 5. Data: 2005-03-25 20:22:45
    Od: "mindex" <m...@n...idea.net.pl>

    Użytkownik "Wlodzimierz " napisał

    > Płaciłem w sklepie Vobis (Wa-wa ul.Wilcza) za towar kartą PKO Ekspres
    > (Visa
    > Electron) (PKOBP).

    [...]

    > Trochę mnie niepokoi sytuacja, bo nie wiem czy posiadając numer karty
    > gość nie może zapłacić za towar np w internecie?

    VE PKO Express w Internecie? AFAIK nie da się płacić tą kartą VE w
    Internecie (tak jak znaczną większością Electronów wydawanych przez polskie
    banki), więc o to raczej możesz być spokojny...

    pzdr.

    --
    mindex
    mindex[at]idea[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2005-03-25 20:22:55
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Markus Sprungk napisał:

    > Może

    No akurat ta karta nie moze.

    Bartol

  • 7. Data: 2005-03-25 20:23:04
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Adrian napisał(a):

> [...]
    > jeżeli karta była nieczytelna (terminal miał problemy z odczytaniem) to
    > wklepywało się ręcznie nr karty i date ważności - nikt nie miał nic

    Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, że sprzedawca wklepał numer do *komputera* a
    nie do *terminala*

    Poza tym w jaki sposób terminal może mieć problem z odczytaniem numeru?
    Sugerujesz, że terminal to imprinter? :)))

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 8. Data: 2005-03-25 20:25:02
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Bartol Partol napisał(a):

    > No akurat ta karta nie moze.

    Visa Electron PKO nie służy do płacenia w necie? A to sorry. Nie wiedziałem
    :)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 9. Data: 2005-03-25 20:31:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Markus Sprungk wrote:

    > Poza tym w jaki sposób terminal może mieć problem z odczytaniem numeru?
    > Sugerujesz, że terminal to imprinter? :)))

    Sugeruje, że szlag trafił pasek magnetyczny i wówczas numer karty
    przepisuje się ręcznie do terminala.

  • 10. Data: 2005-03-25 21:32:18
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    witek napisał(a):

    > Sugeruje, że szlag trafił pasek magnetyczny i wówczas numer karty
    > przepisuje się ręcznie do terminala.

    Od kiedy?

    Zmieniły się zasady autoryzacji w ciągu ostatnich trzech dni?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*