  • 41. Data: 2005-03-26 15:24:08
    Temat: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Duzo sklepow internetowych wymaga podania cvv2.
    > Jak go tam nie ma, to trudniej go wytrzasnąć do konkretnej karty.
    > Po co się potem tłumaczyć, że zakupów w internecie sie jednak nie robiło.

    Czy podasz cvv2 czy nie - nie ma roznicy... A jak ktos ukradnie i zrobi
    moto? Imho "wydrapywanie" to lekka hipochondria...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 42. Data: 2005-03-26 15:26:25
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > tylko, że nic nie daje... istnieje dużo sklepów, gdzie CVV2 nie jest
    > wymagany, a jeśli już jest, to i nie jest weryfikowany...

    A o tym decyduje bank- i najlepiej sie tam wlasnie zapytac... oczywiscie i
    tak pewnie nikt nie poda bo nie wie... W pl chyba tylko kilka bankow
    weryfikuje cvv2 i to jedynie w sieci polskich ca.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 43. Data: 2005-03-26 15:27:46
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > nie slyszalem, by sie dalo. slyszalem za to, ze sie nie da.
    > i to ze zrodla, ktore mozna nazwac pewnym - od pracownika banku.

    1. Ve Pko - nie da sie
    2. Innymi - da sie.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 44. Data: 2005-03-26 18:03:20
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:d23ucr$b4p$1@inews.gazeta.pl grupowicz witek napisał:

    > e tam.
    > mnóstwo sklepów internetowych nie chce żadnego cvv2, a numer karty mozna
    > podac przez telefon.

    ok

    > Reklamacja z cvv i czy bez wygląda tak samo.

    ok

    > Ciżeko dochować należytej staranności w chornieniu cvv2, który jest
    > wydrukowany na karcie.

    ja dochowuję ;>

    > ktre karty mają tłoczone cvv2?

    Na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale nie jest to nadruk, tylko
    wtłoczenie sięgające w plastik pod paskiem podpisu.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 45. Data: 2005-03-26 18:14:17
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > a placiles?
    > nie slyszalem, by sie dalo. slyszalem za to, ze sie nie da.
    > i to ze zrodla, ktore mozna nazwac pewnym - od pracownika banku.

    Swego czasu w ING tez dawali sobie reke uciac, ze nie mozna w Internecie
    placic VE ;-) A jednak sie mylili ... dopiero pozniej zablokowali ta
    mozliwosc.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 46. Data: 2005-03-26 19:44:32
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Markus Sprungk wrote:

    > Mam nadzieję, że mnie przynajmniej nie pobijesz...

    Wiesz, aż do Katowic to mi się nie chce...

  • 47. Data: 2005-03-27 08:39:38
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    August napisał(a):

    > To chyba jakieś B2B, mikropłatności, stały klient w sklepie itp. ale zwykłe
    > transakcje detaliczne bez wcześniejszej obustronnej wymiany umów ?

    E tam, jest mnóstwo okazji do zapłaty bez podania CVV2...
    Choćby eCard nie sprawdza co wpisano...

    > Nawet jeśli mówisz że cvv2 nie jest weryfikowane to chyba w przypadku
    > reklamacji istnieje mozliwość sprawdzenia czy podano właściwy cvv2 u
    > pośrednika. Jeśli nie to chyba reklamacja którą kieruję do banku a bank do
    > pośrednika transakcji jest rozpatrywana pozytywnie i za
    > tę transakcję odpowiada pośrednik że w takiej formie ją przepuścił. Jeśli
    > cvv2 jest poprawny to w sumie ciężko byłoby udowodnić że to nie ty użyłeś
    > tej karty albo że dochowałeś należytej staranności w chronieniu cvv2.
    > Takimi przemyśleniami się kierowałem zamazując, co ja mówię - zdrapując
> [...]

    Tyle, że CVV2 _NIE_ jest PINem. Należy odróżnić dwie sytuacje -
    posłużenie się PINem - i tutaj bank będzie zaciekle bronił swoich racji,
    od sytuacji gdzie użyto numeru karty i CVV2 - to jest normalna
    transakcja, reklamowalna tak samo jakby była bez CVV2.

    W końcu CVV2 jest na karcie, NIKT nie wymaga od klienta aby go
    zdrapywał, a kartę podaje przy każdej płatności...

    W sumie to kody CVV2/CVC niewiele zwiększają bezpieczeństwo.

    Należy też pamiętać, że to, że ktoś wykradnie numer karty i dokona
    transakcji nie oznacza, że my za to zapłacimy. Będziemy mieli mniej lub
    więcej uciążliwości przy reklamacjach, ale ostatecznie bank powinien
    kwotę zwrócić (czego jestem żywym przykładem:).

  • 48. Data: 2005-07-27 11:27:56
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2005 16:24:08 +0100, Piotr napisał(a):

    > Czy podasz cvv2 czy nie - nie ma roznicy...

    Jak napisał: niektóre sklepy (polskie - zdecydowana większość!) _wymagają_
    podania cvv2. Inna sprawa - czy to weryfikują......

    > Imho "wydrapywanie" to lekka hipochondria...

    Khem... http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=18859
    :)

    Pozdrawiam,
    --