  • 371. Data: 2015-09-17 10:49:02
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > A reszte juz przerabialismy - te raty za zakup byly porownywalne z
    > czynszem za wynajem.
    > Glupi by wynajmowal :-)

    Nie pierwszy raz mądry wyszedł na głupiego, a głupi na mądrego.

    Zobaczymy co będzie dalej. Te kredyty skończą się gdzieś ok. 2038-2043
    roku, a przez ten czas jeszcze niejedno może się zdarzyć.

  • 372. Data: 2015-09-17 11:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Czy twierdzisz, że banki urządziły zmowę i najpierw zbijały przez
    > dłuższy czas kurs CHF, aby stworzyć atmosferę, że zawsze frank będzie
    > tylko taniał, a niebranie kredytu we franku jest głupotą, następnie
    > nawpierały ludziom ile się dało kredytów w CHF po to aby w kolejnym
    > ruchu sprawnie podbić kurs franka o 100%?

    Nie, nie uwazam aby banki manipulowały kursem franka w celu oszukania
    frankowiczów.
    Uwazam, ze banki wykorzystały sytuacje na rynku, aby jak najwiecej wycisnac
    z klientów. Kłamały co do zagrozen a raczej ich braku, nie edukowały
    klientów, wykorzystywały swoja przewage w zakresie posiadanej wiedzy o
    rynku, narzedziach, dodatkowo stosowały jakas magiczna matematyke w ktorej
    produkt bardziej niebezpieczny i mniej przewidywalny jest lepszy dla
    biednego kowalskiego i moze mu dac wiekszy kredyt i dodatkowo zarabiały
    krocie na spreadzie.
    Pomijam juz ze przynajmniej w bilansach niektorych banków specjalisci nie
    moga odszukac sie tych franków na kontach ale to przeciez pikus...

  • 373. Data: 2015-09-17 11:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Przecież tu jest mowa o tym, jak to u nas jest niefajnie, a jak fajnie
    > jest w USA, bo tam jest takie przyjazne klientowi rozwiązanie, że bank
    > zabiera dom/mieszkanie i klient ma spokój :-)

    Ale do wartosci zadłuzenia.
    to nie jest tak ze zostało ci 1000 zadłuzenia, nie zapłaciłes i bank
    zabiera ci mieszkanie a ty zostajesz z niczym...
    To jest zabezpieczenie w druga strone - zeby nie było tak ze bank zabiera
    ci mieszkanie a jeszcze drugie masz do spłacenia.

    > Ja tylko delikatnie zwracam uwagę, że rozwiązanie przyjęte w USA jest
    > fajne dla tych, co jeszcze mało spłacili, a wartość ich nieruchomości
    > zdążyła już spaść. Dla tych, co już sporo spłacili takie rozwiązanie
    > jest zupełnie niefajne.

    Uwazasz tak, bo nie rozumiesz jak działa to zabezpieczenie...

  • 374. Data: 2015-09-17 11:26:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
> [...]
    > ci mieszkanie a jeszcze drugie masz do spłacenia.

    > Uwazasz tak, bo nie rozumiesz jak działa to zabezpieczenie...

    Aby odzyskać spłacone raty (w mniejszym lub większym stopniu) musisz sam
    bardzo szybko sprzedać dom i spłacić bankowi zadłużenie ze wszystkimi
    opłatami i odsetkami. Jeśli sprzedasz za więcej niż wynosi zadłużenie
    razem ze wszystkimi opłatami i odsetkami, to jesteś "do przodu". Jeśli
    po prostu ciepniesz kluczami, to bank przejmuje dom i koniec pieśni,
    raty przepadły.

    https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=home+foreclosure
    +process

  • 375. Data: 2015-09-17 11:47:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > rozwiązanie bezbolesne (wpłacone raty zatrzymywałby bank) ale ryzyko
    > byłoby wtedy, moim zdaniem, uczciwiej rozłożone.

    Jednak w USA tak nie jest. Tzn. jeśli bank przejmie dom, sprzeda go i ze
    sprzedaży nie uzyska całości należnych mu pieniędzy + opłaty, to może
    złożyć wniosek o deficiency judgment against the mortgagor, czyli dalej
    ścigać byłego kredytobiorcę.

  • 376. Data: 2015-09-17 11:53:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > Taa, chyba ze juz po pol roku dostajes pisemko "uprzejmie prosimy o
    > szybka splate 250 tys zl, albowiem zabezpieczenie utracilo wartosc :-)

    Ktoś, kto terminowo spłaca raty dostał takie pismo?
    Nie dostał. Wysyłanie takich pism byłoby wykonaniu banków zakładaniem
    sobie pętli na szyję.
    Ktoś, komu znacząco wartość zadłużenia przewyższyła szacowaną aktualnie
    wartość zabezpieczenia i do tego potknął się przy racie, być może dostał
    pismo, żeby wpłacić różnicę między wartością zabezpieczenia, a wartością
    zadłużenia lub dołożyć inne zabezpieczenie.

  • 377. Data: 2015-09-17 11:54:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > hahahaha
    > dowcipas - stabilny frank ktorego cena wzrosła o 80% ROTFL...

    Dlaczego tylko 80%?
    Zabawa dopiero się rozkręca. W ciągu kolejnych 22 lat frank może jeszcze
    podrożeć nie o 80%, tylko o 800%. Sky is the limit :-)

  • 378. Data: 2015-09-17 11:56:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > Banki te kredyty udzielaly od lat.
    > Jak ktos wzial przy kursie 3.0, a po dwoch latach kurs skoczyl na 3.30,
    > to go tak nie przerazilo.
    > I nawet teraz, jak jest 3.9 to nie jest jeszcze tak zle.
    >
    > Gorzej z pechowcami, co wzieli przy 2.0, a za pol roku skoczylo ....

    Przy kursie 2 zł banki już nie lansowały kredytów we franku.
    Silna promocja kredytów frankowych była wcześniej, przy ok. 3 zł.

  • 379. Data: 2015-09-17 11:57:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > Ktoś, kto terminowo spłaca raty dostał takie pismo?
    > Nie dostał. Wysyłanie takich pism byłoby wykonaniu banków zakładaniem
    > sobie pętli na szyję.

    Nie byłbym pewien. Może nie było mowy o spłaceniu 250 tys. ale była mowa
    o np. doubezpieczeni(za np. 3000 /rok)
    OIDP to był getin i polbank. UOKiK chciał je postawić do pionu, ale nie
    wiem jak się sprawa skończyła.
    KJ

    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 381. Data: 2015-09-17 12:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No chyba, ze sie sprzeda za 20% wartosci.
    > Na to bodajze jest przepis, ale nie sprzeda sie za 75%, to zrobia
    > kolejny przetarg, sprzeda sie powiedzmy za 50%, w miedzyczasie narosna
    > odsetki, i bank pusci w skarpetkach :-)

    Widzisz, znów patrzysz na banki jak na oszustów :))))