  • 1. Data: 2015-08-23 17:39:11
    Temat: Idea Bank obligacje
    Od: arek <a...@b...pl>

    Kolega mówił mi, że mając rachunek + lokaty w IB, dostał od nich
    propozycję zamiany lokat na pięcioletnie obligacje emitowane przez bank.
    Podobno zbierają na zakup jakiegoś dużego banku. Czy wiadomo coś więcej
    na ten temat?

    --
    arek

  • 2. Data: 2015-08-23 23:29:45
    Temat: Re: Idea Bank obligacje
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    arek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >propozycję zamiany lokat na pięcioletnie obligacje emitowane przez bank.
    >Podobno zbierają na zakup jakiegoś dużego banku. Czy wiadomo coś więcej

    Nie wiem, ale coś takiego:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-wyemitowal
    -obligacje-o-wartosci-30-4-mln-zl-liczyl
    -na-300-mln-zl-3394157.html

  • 3. Data: 2015-08-24 08:47:17
    Od: arek <a...@b...pl>

    W dniu 2015-08-23 o 23:29, Arek pisze:
    > Nie wiem, ale coś takiego:
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-wyemitowal
    -obligacje-o-wartosci-30-4-mln-zl-liczyl
    > -na-300-mln-zl-3394157.html

    W treści artykułu jest napisane "Na mocy Uchwały Emisyjnej Zarząd Spółki
    postanowił wyemitować w trybie niepublicznym niezabezpieczone obligacje
    zwykłe na okaziciela...".
    Czy pojęcie "niezabezpieczone" - znaczy tutaj tyle co pieniądze
    pożyczone ze świadomością, że można ich nigdy (zgodnie z prawem) nie
    odzyskać?

    --
    arek

  • 4. Data: 2015-08-24 08:58:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 08:47, arek pisze:
    > Czy pojęcie "niezabezpieczone" - znaczy tutaj tyle co pieniądze
    > pożyczone ze świadomością, że można ich nigdy (zgodnie z prawem) nie
    > odzyskać?
    Żadne pożyczki nie gwarantują, że pożyczkobiorca odda Ci kasę.

    Maciek

  • 5. Data: 2015-08-24 11:43:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Czy pojęcie "niezabezpieczone" - znaczy tutaj tyle co pieniądze
    >pożyczone ze świadomością, że można ich nigdy (zgodnie z prawem) nie

    Mnie sie wydaje, ze obligacje zazwyczaj sa niezabezpieczone, i stracic
    jak najbardziej mozna.
    Jak emitent zbankrutuje, to inwestor g* zobaczy.
    Ostatnie lata to inwestorom w Polsce i na swiecie uzmyslowily
    dobitnie.
    A nawet jak sa zabezpieczone, to warto sprawdzic czym
    http://bestcapital.pl/ryzyko-obligacji-z-zabezpiecze
    niem/

    Przy czym:
    a) banki pod szczegolnym nadzorem, jest szansa, ze zarzad komisaryczny
    zostanie powolany zanim jeszcze bank straci caly majatek.
    b) z drugiej strony sa znane przypadki, gdy makler polozyl caly bank
    :-)
    c) a zarzad najpierw zadba o siebie, potem o depozyty, a na koncu o
    obligacje :-)

    J.