  • 361. Data: 2015-09-17 10:05:05
    Temat: Re: CHF cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsA5185922A444Cbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    >Nie badz dzieckiem! Jak masz spłacone 80% wartosci mieszkania i nagle
    >nie
    >jestes w stanie spłacać i bank zabiera ci mieszkanie to przeciez nie
    >zabiera całej kwoty, tylko sprzedaje, zaspokaja swoje roszczenia a
    >reszta
    >nalezy do klienta...

    No chyba, ze sie sprzeda za 20% wartosci.
    Na to bodajze jest przepis, ale nie sprzeda sie za 75%, to zrobia
    kolejny przetarg, sprzeda sie powiedzmy za 50%, w miedzyczasie narosna
    odsetki, i bank pusci w skarpetkach :-)

    J.

  • 362. Data: 2015-09-17 10:05:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 o 09:17, Poldek pisze:
    > Przecież tu jest mowa o tym, jak to u nas jest niefajnie, a jak fajnie
    > jest w USA, bo tam jest takie przyjazne klientowi rozwiązanie, że bank
    > zabiera dom/mieszkanie i klient ma spokój :-)
    > Ja tylko delikatnie zwracam uwagę, że rozwiązanie przyjęte w USA jest
    > fajne dla tych, co jeszcze mało spłacili, a wartość ich nieruchomości
    > zdążyła już spaść. Dla tych, co już sporo spłacili takie rozwiązanie
    > jest zupełnie niefajne.

    Może tam też bank zabiera tylko tyle, ile wynosi kredyt ALE nie więcej
    niż wartość mieszkania?

    --
    Liwiusz

  • 363. Data: 2015-09-17 10:06:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 o 10:05, J.F. pisze:
    > Na to bodajze jest przepis, ale nie sprzeda sie za 75%, to zrobia
    > kolejny przetarg, sprzeda sie powiedzmy za 50%

    3/4 i 2/3.

    --
    Liwiusz

  • 364. Data: 2015-09-17 10:14:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > Jak to jak zarabia...?
    > Po pierwsze klienci spłacają kredyty hipoteczne bardzo dobrze.
    > Po drugie jak klient nie bedziespłacał to bank wezmie mieszkanie sprzeda, a
    > reszte i tak klient nadal wisi wiec pewnie i tak jakas czesc spłaci.

    Ponieważ ceny mieszkań spadły bank mieszkanie sprzeda - jak mu się dobry
    klient trafi - za 80% nominalnej wartości złotowej kredytu w dnu
    udzielenia. Czyli realnie na dzisiejsze złote jest 40% do tyłu. Klient
    pokaże figę i powie, że dalej nie płaci.

    > Po trzecie zarabiajac 8 czy 15% na spreadzie mozna te pare procent kredytów
    > nie spłaconych w całosci tylko w czesci wrzucic w koszty.

    To się wrzuci w koszty i spokój :-)

    Bank robi dobrą minę do złej gry, ale w zaciszu gabinetu trzęsie
    portkami, że jak układanka się posypie to nigdy nie zobaczą swojej kasy.
    Mieszkaniami się nie najedzą.

  • 365. Data: 2015-09-17 10:14:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...
> [...]

    No chyba, ze jednak miala miejsce pewna spekulacja walutowa, i tak
    naprawde to pokrywa.

    I bedzie reszte z klienta sciagal dalej, a komornik bedzie torturowal
    :-)

    Ale nie - wiadomo ze nie bedzie.
    Sprzeda dlug jakiemus Krukowi za 20%, brakujace 80% wpisze sobie w
    koszty, zmniejszy podatek do zaplacania, zmniejszy zysk, zmniejszy sie
    nagonka na banki jakie to oni wielkie zyski osiagaja.
    Ale co straci, to jednak straci.

    >Jak to jak zarabia...?
    >Po pierwsze klienci spłacają kredyty hipoteczne bardzo dobrze.

    No - nie wszyscy. A zauwaz ze im mniejsze odsetki/marza, tym taki
    jeden zly klient niweluje zysk z wiekszej ilosci placacych.
    2% zysku to 1 na 50 nietrafiony kredyt bedzie kladacy.

    >Po trzecie zarabiajac 8 czy 15% na spreadzie mozna te pare procent
    >kredytów
    >nie spłaconych w całosci tylko w czesci wrzucic w koszty.

    Ale to sie skonczylo.

    J.

  • 366. Data: 2015-09-17 10:21:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > Nie porównywałbym decyzji zyciowej o zakupie mieszkania (czesto bedacej
    > koniecznoscia) z 30 letnim okresem spłaty z jakas fanaberią w stylu
    > telewizora czy samochodu.

    Z przykrością stwierdzam, że kapitalizmie mieszkanie to taki sam towar
    jak telewizor, tyle że droższy.
    Bardzo proszę o niepowtarzanie już sloganów o tym, że "mieszkanie jest
    przecież koniecznością" - to już zostało wyjaśnione, że kupienie na
    własność mieszkania nie jest żadną koniecznością. Można mieszkać w
    przyczepie kempingowej pożyczonej od wujka, w wynajętym pokoju dzielonym
    z 5 innymi nieczęsto myjącymi się kolegami itp. Będzie taniej i nie
    trzeba będzie marudzić na niedobre banki.

  • 367. Data: 2015-09-17 10:21:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak widac banki sprytnie i madrze wyliczyły kogo mozna okrasc bo
    >kredyty
    >hipoteczne spłacają się bardzo dobrze.

    Banki te kredyty udzielaly od lat.
    Jak ktos wzial przy kursie 3.0, a po dwoch latach kurs skoczyl na
    3.30, to go tak nie przerazilo.
    I nawet teraz, jak jest 3.9 to nie jest jeszcze tak zle.

    Gorzej z pechowcami, co wzieli przy 2.0, a za pol roku skoczylo ....

    J.

  • 368. Data: 2015-09-17 10:23:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-16 o 23:21, J.F. pisze:
    >To też nieprawda, przynajmniej nie w kontekście, że mieszkanie trzeba
    >kupić.

    Gdzies mieszkac trzeba w naszym klimacie.
    Mozna przy mamusi, choc nie zawsze.

    A reszte juz przerabialismy - te raty za zakup byly porownywalne z
    czynszem za wynajem.
    Glupi by wynajmowal :-)

    J.

  • 369. Data: 2015-09-17 10:27:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >Dlatego, że przy znanych zarobkach rata kredytu 50 tys. to np. 20%
    >zarobków, a rata kredytu 240 tys. to 67% zarobków, a kwota pozostała
    >na życie po zapłacie raty to niewiele więcej niż cena biletu
    >miesięcznego + bochenek chleba z margaryną.

    Ale nie porownuj do 50 tys, tylko do 200 tys - bo tyle Ci bank
    pozyczy, skoro jest zabezpieczenie.
    Oczywiscie o ile masz odpowiednie zarobki.

    Owszem, po wzroscie raty o te 20% moze na maselko i szynke zabraknac
    ..

    J.

  • 370. Data: 2015-09-17 10:38:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Liwiusz wrote:
    > Może tam też bank zabiera tylko tyle, ile wynosi kredyt ALE nie więcej
    > niż wartość mieszkania?

    Fajnie by było.