  • 1. Data: 2015-08-22 23:23:05
    Temat: Gdzie sensowne procenty z świętym spokojem?
    Od: b...@h...pl

    Dzień dobry, witam serdecznie grupę.

    Potrzebuję porady. Szukam banku, który:
    - umożliwia zakładanie sensownych, normalnych rachunków i lokat (a nie "promocyjnych"
    w rodzaju "tylko dla nowych klientów, maksymalna kwota do 10 k zł" itp.),
    - funkcjonuje na prostych, przejrzystych zasadach (bez bimbaliona haczyków, wyjątków
    i zastrzeżeń w regulaminach),
    - nie kosztuje dużo (a najlepiej wcale :-) za otwarcie i prowadzenie konta, przelewy,
    wydanie i użytkowanie karty,
    - oferuje sensowne oprocentowanie,
    - zapewnia wygodę użytkowania (przede wszystkim przez Internet, ale zupełnie nie
    zależy mi na aplikacjach mobilnych).

    Do tej pory mam konto w Eurobanku, ale ich oferta w ogóle przestała być atrakcyjna.

    Wychodzę z założenia, że 0,3% różnicy w oprocentowaniu krezusa ze mnie nie zrobi i po
    prostu nie chce mi się poświęcać dużo czasu na optymalizację rachunków. Innymi słowy
    szukam czegoś względnie bezobsługowego z bonusem świętego spokoju. Możecie mi coś
    polecić?

    Pozdrawiam
    - Bartek

  • 2. Data: 2015-08-23 09:55:40
    Temat: Re: Gdzie sensowne procenty z świętym spokojem?
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-08-22 o 23:23, b...@h...pl pisze:

    Bardzo chwalę sobie Idea Bank...

    > - umożliwia zakładanie sensownych, normalnych rachunków i lokat (a nie
    "promocyjnych" w rodzaju "tylko dla nowych klientów, maksymalna kwota do 10 k zł"
    itp.),

    IB ma jedną z ciekawszych propozycji jeśli chodzi o procenty na lokacie.
    Mam tam konto Idealne - darmowe bez haczyków.

    > - funkcjonuje na prostych, przejrzystych zasadach (bez bimbaliona haczyków,
    wyjątków i zastrzeżeń w regulaminach),

    Posiadają w ofercie lokat "podejrzane" produkty, ale je po prostu omijam.

    > - nie kosztuje dużo (a najlepiej wcale :-) za otwarcie i prowadzenie konta,
    przelewy, wydanie i użytkowanie karty,

    Nie mam tam karty. Zdaje się, że jakiś limit trzeba wyrobić, by była
    darmowa. Nie powinno być to problemem - chcesz płacić kartą to wyrobisz
    limit, nie chcesz - nie bierzesz karty do konta i masz resztę za darmo.

    > - oferuje sensowne oprocentowanie,

    Bardzo sensowne.

    > - zapewnia wygodę użytkowania (przede wszystkim przez Internet, ale zupełnie nie
    zależy mi na aplikacjach mobilnych).

    Jestem zadowolony z systemu transakcyjnego przez Internet. Ostatnio
    korzystałem też kilka razy z Idea Hub w Warszawie - genialne rozwiązanie.

    > Do tej pory mam konto w Eurobanku, ale ich oferta w ogóle przestała być atrakcyjna.

    Też mam. Dla karty i programu "Rodzina i przyjaciele".

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 3. Data: 2015-08-23 18:52:53
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > - oferuje sensowne oprocentowanie,
    > - zapewnia wygodę użytkowania (przede wszystkim przez Internet, ale zupełnie nie

    W tej chwili to chyba tylko Idea i Meritum (Alior)
    na 7/8 m-cy bez durnowatych limitów kwoty

    Pozdro

  • 4. Data: 2015-08-23 19:30:53
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-08-23 o 18:52, Waldek pisze:

    > W tej chwili to chyba tylko Idea i Meritum (Alior)
    > na 7/8 m-cy bez durnowatych limitów kwoty

    Mam wrażenie, że w Meritum "tylko dla nowych środków" jest sensowny
    procent z lokat. Należy się też spodziewać postępującej integracji z
    Aliorem, a w końcu wchłonięcia Meritum. Oferta Aliora jest zdecydowanie
    gorsza niż Idei (w moim przekonaniu).

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-08-23 22:23:32
    Od: p...@g...com

    Czy oferta Idei jest taka dobra? Kiedys byla, ale dzis niewiele odbiega od
    przecietnej. Bez zadnych warunkow /konto, nowe srodki, min/max kwota/ to zaledwie 2,4
    - 2,65 na 12M.

  • 6. Data: 2015-08-24 01:41:26
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Sun, 23 Aug 2015 18:52:53 +0200, Waldek napisał(a):

> [...]
    zależy mi na aplikacjach mobilnych).

    > W tej chwili to chyba tylko Idea i Meritum (Alior)
    > na 7/8 m-cy bez durnowatych limitów kwoty

    W Meritum dobrze to już *było*.
    W tej chwili opłaty za konto oraz za kartę są zawieszone "w ramach
    promocji", ale promocja się kończy bodajże w listopadzie, więc
    otwieranie tam nowego rachunku jest raczej bez sensu.
    Sam się rozglądam, gdzie by stamtąd uciec.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2015-08-24 07:33:59
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-08-23 o 22:23, p...@g...com pisze:
    > Czy oferta Idei jest taka dobra? Kiedys byla, ale dzis niewiele odbiega od
    przecietnej. Bez zadnych warunkow /konto, nowe srodki, min/max kwota/ to zaledwie 2,4
    - 2,65 na 12M.

    Przeciętna? A jest gdzieś wyżej?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-08-24 10:50:45
    Od: p...@g...com

    Den mandag 24 augusti 2015 kl. 07:34:13 UTC+2 skrev Szymon:

    > Przeciętna? A jest gdzieś wyżej?
    >
    > --
    > -----------
    > Pozdrawiam
    > Szymon

    Optima - bezkarna 3,2 i do 100 a nie 10K. Konto 2,8. Tyle, ze karty tu nie dostaniesz
    - bank typowo oszczednosciowy.

  • 9. Data: 2015-08-24 10:53:14
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Szymon wrote:

> [...]
    > procent z lokat. Należy się też spodziewać postępującej integracji z
    > Aliorem, a w końcu wchłonięcia Meritum. Oferta Aliora jest zdecydowanie

    Marka Meritum rozesłała klientom maila z informacją, że 26 października 2015
    jest połączenie operacyjne i mapują produkty Meritum na nowe produkty Alior.
    Jakby się nie udało 26 października to dają sobie czas do 30 listopada -
    może mają taki termin narzucony? W każdym razie po 30 listopada już na pewno
    nie będzie czegoś takiego jak Meritum, a nazwa zostanie tylko w produktach
    Alior - oczywiście wszystko wycofane z oferty. Swoją drogą ciekawe, czy
    teraz można jeszcze kupować ofertę Meritum?

    --
    Wysłane z pola.

  • 10. Data: 2015-08-24 13:01:00
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 10:50, p...@g...com pisze:
    > Optima - bezkarna 3,2 i do 100 a nie 10K. Konto 2,8. Tyle, ze karty tu nie
    dostaniesz - bank typowo oszczednosciowy.

    Bezkarna jest tylko dla nowych klientów.
    2,8 konto tylko dla nowych środków.

    O Idei dodam, iż jeśli ktoś korzysta z ping-ponga to w praktyce ma ROR
    oprocentowany na 2,5% (lub 2% jeśli nie chce codziennie się logować i
    skorzysta z lokaty beztroskiej).

    --
    Pozdrawiam