  • 491. Data: 2015-09-21 07:54:32
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 20 Sep 2015 16:00:26 +0000 (UTC), Budzik wrote:

    > Czyli porozmawiac o tym, ze nagle masz mieszkanie ktorego nie jestes w
    > stanie sprzedac nie powinno miec miejsca?

    Momencik. A to jest sytuacja, której jest winien kredyt we franku? Przy
    kredycie w PLN takie coś nie może mieć miejsca, tak? Mieszkania nie mogą
    stanieć? (O tym że ,,orły z 2008'' kupowały nieruchomości na górce to się
    jakoś nie wspomina).

    *Każdy* duży i długi kredyt to jest ryzyko.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 492. Data: 2015-09-21 08:55:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-20 o 21:51, Pete pisze:
    > Czy uczestnicy GPW też mają uderzyć do rządu o rekompensatę strat na
    > GPW, bo akcje musieli sprzedać w dołku a nie na górce?
    > Albo gracz się liczy ze stratą albo czeka do końca.

    Miałbyś rację gdyby kupujący kredyt był uświadamiany że uczestniczy w
    grze hazardowej. Tutaj jednak po przykrywką kredytu hipotecznego
    sprzedawano produkt spekulacyjny opierający się na hazardowej grze
    kursami walut.
    Robiła to instytucja zaufania publicznego ;-) kontrolowana i
    gwarantowana przez państwo.

    Dostrzegasz różnicę?

    PS. Powiedzmy że jest 50% szans na uznanie takiej umowy za nieważną i
    oddalenie wszelkich roszczeń banków gdyż okres przedawnienia (3 lata) minął.
    Tak. Takie mamy prawo. Debilne, nieludzkie, niekonsekwentne, niespójne...
    Banki nie przewidziały konsekwencji swojego działania i teraz poniosą
    jego skutki. Takie życie :-)

  • 493. Data: 2015-09-21 09:12:34
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <...@...pl> writes:

    > Miałbyś rację gdyby kupujący kredyt był uświadamiany że uczestniczy w
    > grze hazardowej. Tutaj jednak po przykrywką kredytu hipotecznego
    Nawet gdyby był uświadamiany to i tak by wziął. Mogę się (nomen omen)
    założyć.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    No anchovies unless otherwise specified.

  • 494. Data: 2015-09-21 10:00:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-21 o 09:12, Kamil Jońca pisze:
    > Nawet gdyby był uświadamiany to i tak by wziął. Mogę się (nomen omen)
    > założyć.

    Co to ma do rzeczy?
    Mówimy o działaniu banku a ono może być przez sąd uznane za niezgodne z
    prawem, umowy zawarte za nieważne a roszczenia banków za przeterminowane.

    O jak mi przykro :-)

  • 495. Data: 2015-09-21 10:02:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-20 o 21:59, Kris pisze:

    > Trudno się z Tobą nie zgodzić w tym kierunki ,ale to nie ten kierunek.
    > Może się okazać że umowy chf były niezgodne z ... i wtedy inną bajka.

    Gdyby były niezgodne, to by rząd przy nich nie majstrował. Tylko zrzucił
    to na sądy.

    --
    Pete

  • 496. Data: 2015-09-21 10:15:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-21 o 08:55, z pisze:

> [...]
    > kursami walut.
    > Robiła to instytucja zaufania publicznego ;-) kontrolowana i

    Ja pie.....
    Chyba tylko jednostki niedorozwinięte nie wiedzą że kurs waluty jest
    zmienny.

    Więc używanie argumentu typu 'zakład', 'hazard', 'nieświadomie' to
    robienie z tych ofiar takich niedorozwiniętych debili.

> [...]
    > Tak. Takie mamy prawo. Debilne, nieludzkie, niekonsekwentne, niespójne...
    > Banki nie przewidziały konsekwencji swojego działania i teraz poniosą

    Szczerze?
    IMHO sądowe unieważnienie tych kredytów jest niemożliwe.

    --
    Pete

  • 497. Data: 2015-09-21 11:21:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, delikatnie sugeruję, że przy 30-letnim kredycie przeliczanie całego
    > kapitału wg bieżącego kursu jest głupie. Według kursu z dnia płacisz
    > ratę z dnia, a nie cały kredyt.

    Co kilka dni rzucam okiem do tego tasiemcowego wątku :).
    Też uważam, że przeliczanie całego kapitału jest głupie, ale to nie
    kredytobiorcy przeliczają tylko banki, które zauważywszy, że nagle mają
    zabezpieczenie tylko na połowę kredytu żądają od kredytobiorcy dodatkowego
    zabezpieczenia.
    Nie wiem czym grozi, jak młode małżeństwo ma tylko tę nieruchomość i dwa
    razy od niej więcej warty kredyt i nie ma skąd mieć tego dodatkowego
    zabezpieczenia, ale sądzę, że to jest główne źródło problemu frankowiczów.
    P.G.

  • 498. Data: 2015-09-21 11:25:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

> [...]
    > kredytobiorcy przeliczają tylko banki, które zauważywszy, że nagle
    > mają zabezpieczenie tylko na połowę kredytu żądają od kredytobiorcy
    Zdaje sie, że UOKiK pogroził palcem jakiś czas temu i banki są trochę
    między młotem a kowadłem.

> [...]
    > dwa razy od niej więcej warty kredyt i nie ma skąd mieć tego
    > dodatkowego zabezpieczenia, ale sądzę, że to jest główne źródło
    Głównym źródłem problemu jest, ze nie mogą zmienić mieszkania, bo banki
    nie chcą przenieść hipoteki na nowe mieszkanie.
    KJ

    Enjoy your life; be pleasant and gay, like the birds in May.

  • 499. Data: 2015-09-21 11:37:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Głównym źródłem problemu jest, ze nie mogą zmienić mieszkania, bo banki
    > nie chcą przenieść hipoteki na nowe mieszkanie.

    Wydaje mi się, że jak ktoś kupił sobie mieszkanie na 30 letni kredyt to nie
    po to aby zaraz je zmieniać. Według mnie to może dotyczyć znikomego odsetka
    kredytobiorców dlatego nie wiem dlaczego nazywasz to głównym problemem.
    Kredyty frankowe są podobno lepiej spłacane niż złotówkowe więc wychodziło
    by, że w przeważającej większości przypadków wielkość raty nie jest dla
    ludzi problemem. A problem za małego zabezpieczenia dotyczy pewnie
    wszystkich, którzy wzięli kredyt na 70 i więcej % wartości nieruchomości, a
    takich chyba było sporo.
    P.G.

  • 500. Data: 2015-09-21 11:41:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że jak ktoś kupił sobie mieszkanie na 30 letni kredyt
    > to nie po to aby zaraz je zmieniać. Według mnie to może dotyczyć
    Dlaczego "zaraz"? Po np. 7-8 latach jest duża szansa, że się urodzi
    jakieś dziecko. A wtedy przyda sie większe mieszkanie. I nie sądzę, że
    dotyczy to "znikomego" odsetka.

    Kiedyś (jak się tym interesowałem, okolice 2006) roku czytałem, że w GB
    kredyt hipoteczny "żyje" właśnie ok. 8 lat, potem jest spłacany
    ... następnym kredytem wziętym na inne mieszkanie.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    No one goes to that restaurant anymore-it's always too crowded.