  • 91. Data: 2019-08-09 20:22:31
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > On 2019-08-06, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wskażesz? Bo z maską i owszem, ale zdjęciem niespecjalnie.
    > Przy czym sami autorzy zastrzegli, że "udało się" w warunkach
    > laboratoryjnych, a to nie to samo.

    Czy to:

    https://niebezpiecznik.pl/post/tasma-i-okularami-osz
    ukali-skaner-twarzy-iphonea/?utm_source=feedburner&u
    tm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+niebezpiecznik+%
    28Niebezpiecznik.pl+-+wszystko%29

    jest wysterczająco proste i tanie?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Honesty is the best policy, but insanity is a better defense.

  • 92. Data: 2019-08-10 08:41:39
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-09, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    ukali-skaner-twarzy-iphonea/?utm_source=feedburner&u
    tm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+niebezpiecznik+%

    A czytałeś, czy tylko nagłówek? :)

    Bo to tylko sposób na to, żeby oszukać iPhone dysponując
    nieprzytomną ofiarą. A nie wyeliminowaniem jej z równania
    w ogóle. To tylko omija sprawdzanie zabezpieczenia
    "zamkniętych oczu". Jak to się ma do kontekstu o którym
    rozmawialiśmy tj. masowym zastosowaniu?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 93. Data: 2019-08-10 09:46:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > [...]
    ukali-skaner-twarzy-iphonea/?utm_source=feedburner&u
    tm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+niebezpiecznik+%

    Czytałem.

> [...]
    > w ogóle. To tylko omija sprawdzanie zabezpieczenia
    > "zamkniętych oczu". Jak to się ma do kontekstu o którym

    Na razie nijak.
    Zwracam tylko uwagę, że najpierw była mowa otym, że FaceID jest
    "strasznie trudne, praktycznie niemożliwe" do złamania, później okazuje
    się, że jednak maskę można zrobić, teraz, że wystarczy (w pewnej
    sytuacji, niekoniecznie laboratoryjnej) taśma na okulary ...

    KJ

    The first sign of maturity is the discovery that the volume knob also turns to
    the left.

  • 94. Data: 2019-08-10 10:31:00
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-10, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Na razie nijak.
    > Zwracam tylko uwagę, że najpierw była mowa otym, że FaceID jest
    > "strasznie trudne, praktycznie niemożliwe" do złamania

    Dokładnie. W kontekście dyskusji, czyli przeprowadzania
    ataku masowego. Zastrzeżenia o >>targetowaniu<< bogatych
    i znanych osób też umieściłem.

    > później okazuje się, że jednak maskę można zrobić,

    W warunkach laboratoryjnych, i owszem.
    Tu również mieli nieograniczony dostęp do tej osoby i mogli
    robić więcej prób.

    > teraz, że wystarczy (w pewnej sytuacji, niekoniecznie laboratoryjnej)
    > taśma na okulary ...

    Nie wystarczy.
    Trzeba mieć i fizyczną osobę do której telefon należy.
    Czyli nadal nici z ataku "na zdjęcie".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 95. Data: 2019-08-10 11:34:30
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > robić więcej prób.

    > Nie wystarczy.
    > Trzeba mieć i fizyczną osobę do której telefon należy.

    Czytaj dokładniej: "w pewnej sytuacji, niekoniecznie laboraoryjnej"
    Ja nic o ataku "na zdjęcie" nie pisałem. To po pierwsze.

    Po drugie: Stopniowe osiągnięcia w łamani każą zastanowić się, czy jednak
    niedługo nie usłyszymy o ataku "na zdjęcie". I tyle.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    arachnoleptic fit, n.:

  • 96. Data: 2019-08-10 13:25:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Dokładnie. W kontekście dyskusji, czyli przeprowadzania
    > ataku masowego. Zastrzeżenia o >>targetowaniu<< bogatych
    > i znanych osób też umieściłem.

    Daj spokój. "Bezpieczeństwo" podobnych rozwiązań opiera się na tym, że
    są możliwości jeszcze gorsze. Gdyby tylko np. bank sobie życzył, może to
    załatwić naprawdę bezpiecznie (szacowany koszt to ułamek ceny telefonu,
    do powiedzmy ceny taniego telefonu).

    Wersje z biometrią wprowadzają zagrożenie, które jest niezależne od
    klienta, klient nie ma na to żadnego wpływu, a jednak skutki mogą go
    obciążać (przynajmniej w praktyce).

    Ja wiem, że biometria jest mniej niebezpieczna niż klienci podający
    hasła jednorazowe podrobionym stronom (itp). Równie dobrze można
    argumentować, że zamek "bębenkowy" noname jest bezpieczniejszy niż
    zamknięcie na drewniany skobel.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 97. Data: 2019-08-10 17:50:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-10, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czytaj dokładniej: "w pewnej sytuacji, niekoniecznie laboraoryjnej"
    > Ja nic o ataku "na zdjęcie" nie pisałem. To po pierwsze.

    Ale jeszcze wcześniej było zastrzeżenie o tym, że dywagacje nie
    dotyczą służb i targetowania indywidualnego.

    > Po drugie: Stopniowe osiągnięcia w łamani każą zastanowić się, czy jednak
    > niedługo nie usłyszymy o ataku "na zdjęcie". I tyle.

    Idąc tym tropem, to można z zabezpieczeń zrezygnować w ogóle,
    bo "w końcu ktoś kiedyś, jakoś, może" wymyśli jak to obejść.
    A jak można, to po co zabezpieczać?

    A skoro już idziemy w ekstrama, że mamy dostęp do "celu",
    to idźmy dalej: przeciętny cel (sprawdzić, czy nie Chuck
    Norris) jak dostanie w pysk raz, czy dwa, to niezależnie
    od stosowanego zabezpieczenia technicznego, poda odpowiedni
    kod / odblokuje "grzecznie proszącemu" telefon / token / cokolwiek
    innego.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 98. Data: 2019-08-10 17:59:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-10, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > są możliwości jeszcze gorsze. Gdyby tylko np. bank sobie życzył, może to
    > załatwić naprawdę bezpiecznie (szacowany koszt to ułamek ceny telefonu,

    Mhm. Mówisz o tokenach sprzętowych z zerową dostępnością np. dla osób
    niewidomych, czy o czymś jeszcze równie ciekawym? A zarówno "kartę
    kodów" jak i token sprzętowy ta sama osoba która Cię "grzmotnie"
    w celu nałożenia okularów spokojnie ukradnie i wykorzysta
    bez żadnych dodatkowych przeszkód. Albo nawet nie będzie
    musiała Cię grzmotnoć.

    > Wersje z biometrią wprowadzają zagrożenie, które jest niezależne od
    > klienta, klient nie ma na to żadnego wpływu, a jednak skutki mogą go
    > obciążać (przynajmniej w praktyce).

    Biometria nie jest jedynym zabezpieczeniem, tylko "jednym z wielu".
    I jak na razie wszystkie pomysły jej przełamania wymagają kontaktu
    z ofiarą.

> [...]
    > hasła jednorazowe podrobionym stronom (itp). Równie dobrze można
    > argumentować, że zamek "bębenkowy" noname jest bezpieczniejszy niż

    No ale serio, trzeba iść w ekstremum i argumentować, że ekstremalnie
    trudna do złamania technologia jest słaba i niemalże bezużyteczna, bo
    złamali ją wietnamczycy raz, w warunkach laboratoryjnych, mając
    nieograniczony dostęp?

    I pewnie sygnalizacja świetlna to też się nadaje "do kosza", bo przecież
    nie raz się słyszało, że pieszy na przejściu mimo "zielonego" został
    potrącony, nie? Więc się nie sprawdza, niech panuje zasada "jak kto
    chce".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 99. Data: 2019-08-10 20:00:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > [...]
    >
    > Ale jeszcze wcześniej było zastrzeżenie o tym, że dywagacje nie
    > dotyczą służb i targetowania indywidualnego.
    Możliwe, że nie doczytałem. Ale nawet nie o to chodzi. Okazuje się, że
    jednak nie jest to takie cudo jak chciałeś nas przekonać.

    > Idąc tym tropem, to można z zabezpieczeń zrezygnować w ogóle,
    > bo "w końcu ktoś kiedyś, jakoś, może" wymyśli jak to obejść.
    > A jak można, to po co zabezpieczać?

    Czy tylko ja mam wrażenie, że próba podważenia cudowności FaceID
    powoduje, że sprowadzasz sprawę do absurdu?[1]
    Można i tak.

    KJ

    Don't read any sky-writing for the next two weeks.

  • 100. Data: 2019-08-10 20:27:17
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-10, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Możliwe, że nie doczytałem. Ale nawet nie o to chodzi. Okazuje się, że
    > jednak nie jest to takie cudo jak chciałeś nas przekonać.

    I zdanie podtrzymuję, bo nie przedstawiłeś przekonujących mnie
    argumentów.

    > Czy tylko ja mam wrażenie, że próba podważenia cudowności FaceID
    > powoduje, że sprowadzasz sprawę do absurdu?[1]
    > Można i tak.

    No to powiedz od razu, że masz zamiar argumentować przez
    przyszycie mi łatki fanboja, a nie merytorycznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com