    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    <5d4801c3$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <qi91at$rcb$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <s...@p...org>
    <1mvvw3w1kuzav.1dsiax92tm9je$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <1gkf4g2ois52f$.nsh497f2760r$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <s...@p...org> <8...@a...kjonca>
    <s...@p...org>
    <8...@a...kjonca>
    <s...@p...org>
    Date: Sat, 10 Aug 2019 13:25:37 +0200

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Dokładnie. W kontekście dyskusji, czyli przeprowadzania
    > ataku masowego. Zastrzeżenia o >>targetowaniu<< bogatych
    > i znanych osób też umieściłem.

    Daj spokój. "Bezpieczeństwo" podobnych rozwiązań opiera się na tym, że
    są możliwości jeszcze gorsze. Gdyby tylko np. bank sobie życzył, może to
    załatwić naprawdę bezpiecznie (szacowany koszt to ułamek ceny telefonu,
    do powiedzmy ceny taniego telefonu).

    Wersje z biometrią wprowadzają zagrożenie, które jest niezależne od
    klienta, klient nie ma na to żadnego wpływu, a jednak skutki mogą go
    obciążać (przynajmniej w praktyce).

    Ja wiem, że biometria jest mniej niebezpieczna niż klienci podający
    hasła jednorazowe podrobionym stronom (itp). Równie dobrze można
    argumentować, że zamek "bębenkowy" noname jest bezpieczniejszy niż
    zamknięcie na drewniany skobel.
    --
    Krzysztof Hałasa