  • 1. Data: 2019-07-29 15:30:16
    Temat: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    jak w temacie,

    właśnie otrzymałem list z banku, że od 14.09.2019 r. przy logowaniu do
    bankowości internetowej będzie trzeba podać kod sms lub zaakceptować
    "operację" w apce mobilnej

    od razu zapytałem na czacie co jeżeli nie będę miał komórki pod ręką?
    - nie zaloguje się pan...

    nie sądzicie, że to już lekka przesada?

    zapytałem też co z tymi co komórek nie mają (znam osoby, które
    korzystają tylko z tel. stacjonarnego), tutaj już mi nie potrafili
    wyjaśnić jak to będzie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 2. Data: 2019-07-29 15:42:36
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >zaakceptować "operację" w apce mobilnej

    >od razu zapytałem na czacie co jeżeli nie będę miał komórki pod ręką?

    sadzimy ..

    >zapytałem też co z tymi co komórek nie mają (znam osoby, które
    >korzystają tylko z tel. stacjonarnego), tutaj już mi nie potrafili
    >wyjaśnić jak to będzie...

    a) przeciez sa sms na stacjonarne ... tylko ciekawe czy mbank je
    wysyla, bo to drogie jest :-)

    b) przeciez te osoby nie maja konta w mbanku ... no, chyba ze
    zachomikowaly troche list hasel przed podwyzka.

    Trzeba miec smartfona ... bo hasla SMS tez odchodza do lamusa.

    J.

  • 3. Data: 2019-07-29 15:53:19
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 15:42, J.F. pisze:

    > a) przeciez sa sms na stacjonarne ... tylko ciekawe czy mbank je wysyla,
    > bo to drogie jest :-)

    no właśnie, ciekawe czy takie będą wysyłać

    > b) przeciez te osoby nie maja konta w mbanku ... no, chyba ze
    > zachomikowaly troche list hasel przed podwyzka.
    >
    > Trzeba miec smartfona ... bo hasla SMS tez odchodza do lamusa.
    >
    > J.

    klient może mieć wszelkie zdefiniowane przelewy np. przy wykorzystaniu
    kart kodów, infolinii i teraz się tylko loguje, płaci i po sprawie

    ale od 14.09 już się nie zaloguje

  • 4. Data: 2019-07-29 16:23:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >klient może mieć wszelkie zdefiniowane przelewy np. przy
    >wykorzystaniu kart kodów, infolinii i teraz się tylko loguje, płaci i
    >po sprawie
    >ale od 14.09 już się nie zaloguje

    Zostal ostrzezony - niech sp* :-)
    Zreszta przechodzenie na sms trwa od dawna ...

    Tylko czemu ja sie ciagle zastanawiam co bedzie, jak mi smartfona
    gdzies na wakacjach ukradna, zgubie, wypadnie do wody, zespuje sie,
    rozladuje ...

    A jak inne banki ? Bedzie tak samo ?
    Bo ciekawe ... skoro z PSD2, logowanie przez inne podmioty wypadaloby
    jakos potwierdzac ... moze slusznie mbank czyni ?

    J.

  • 5. Data: 2019-07-29 18:17:19
    Od: jureq <j...@n...no>

    Potrafię wymyślić ciekawszą sytuację.

    Żeby zainstalować apkę trzeba ją zaakceptować w serwisie.
    Jeśli dobrze pamiętam, to po kilku błędnych logowaniach do apki konieczne
    jest jej powtórne zainstalowanie (a może tylko powtórne aktywowanie, ale
    skutek taki sam). Tylko jak to zrobić, nie mogąc potwierdzić logowania do
    systemu apką?

  • 6. Data: 2019-07-29 20:12:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak kogoś to trafi i się poskarży, to może dorobią w takiej sytuacji zmianę na SMS.

  • 7. Data: 2019-07-29 20:13:57
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 16:23, J.F. pisze:

> [...]
    > Bo ciekawe ... skoro z PSD2, logowanie przez inne podmioty wypadaloby
    > jakos potwierdzac ... moze slusznie mbank czyni ?

    na właśnie, co zrobią inne banki?

    bo jak wszystkie podejdą do tematu tak samo to nie będzie dokąd spi***alac

  • 8. Data: 2019-07-29 21:45:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Jul 2019 20:13:57 +0200, Robert Sierant napisał(a):

    > na właśnie, co zrobią inne banki?
    >
    > bo jak wszystkie podejdą do tematu tak samo to nie będzie dokąd spi***alac

    Na Ukraine, ich unijna regulacja nie dotyczy :-)

    Stop, co ja glupi gadam ... przeciez wiadomo ze bezpieczne banki to w
    Szwajcarii :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-07-30 15:35:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-07-29 o 15:42, J.F. pisze:

    > b) przeciez te osoby nie maja konta w mbanku ... no, chyba ze
    > zachomikowaly troche list hasel przed podwyzka.

    Są/byli tacy, którzy korzystali z list haseł jednorazowych po podwyżce.
    Kto bogatemu zabroni?

  • 10. Data: 2019-07-30 15:38:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-07-29 o 16:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zostal ostrzezony - niech sp* :-)
    > Zreszta przechodzenie na sms trwa od dawna ...

    Na SMS przeszli ci, którzy sobie tego życzyli. Ci, którzy sobie nie
    życzyli używali haseł jednorazowych. W przypadku chęci wykonania
    operacji w miejscu, gdzie jest internet (w szczególności jest to np.
    internet stacjonarny), a nie ma zasięgu GSM, to autoryzacja przez SMS
    była niemożliwa, a hasłem jednorazowym normalnie - tak.