  • 191. Data: 2019-08-20 13:16:49
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-20, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Co do szkoleń i urzędów... W świecie Wojciecha B.

    Szkolenia i certyfikacje online są jak najbardziej
    normą i są dostępne m.in. szkolenia BHP, ale też
    w różnych innych branżach.

    Nie kojarzę jednak bym upoważnił Cię do wypowiadania
    się w moim imieniu, więc proszę zaprzestań tego procederu.

    Dziękuję.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 192. Data: 2019-08-20 13:24:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak to oceniłeś??

    -----

  • 193. Data: 2019-08-20 13:27:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Cena dla bankow w hurcie nie spadala ? Bo $99 .. sporo jakos.
    > Szczegolnie ze wtedy $ byl wiecej warty.

    No wiesz, nie jestem bankiem, ale przy 1000 szt cena nie była wiele
    niższa (nie żebym był świadkiem kupowania 1000 szt). I trzeba pamiętać,
    że to były proste tokeny.

    > I wcale sie nie dziwie, ze banki byly niechetne.

    Coś w tym jest. No i nie zapewniały ważnej rzeczy - nie wiadomo było, co
    się autoryzuje.
    Przy dostępie do pomieszczeń itp. - nie ma problemu, ale w bankowości to
    od dawna powinny być cyfrowo podpisane dyspozycje (w bankowości
    korporacyjnej takie rzeczy istnieją).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 194. Data: 2019-08-20 13:29:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A propos ... a ten seed to jest jakos zabezpieczony, ze ministerstwo
    > sie nie boi, ze dostawca bedzie go znal ?

    Normalnie to tej firmie nikt by nie wierzył, ale ministerstwa to inna
    sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 195. Data: 2019-08-20 13:32:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >No wiesz, nie jestem bankiem, ale przy 1000 szt cena nie była wiele
    >niższa (nie żebym był świadkiem kupowania 1000 szt). I trzeba
    >pamiętać,
    >że to były proste tokeny.

    I dlatego zalozylem, ze tansze.
    A bank nie kupuje 1 tys sztuk :-)

    >Coś w tym jest. No i nie zapewniały ważnej rzeczy - nie wiadomo było,
    >co
    >się autoryzuje.

    Wtedy jeszcze chyba banki tego tematu sie nie baly.
    Bo zamiast tokenow wprowadzaly listy hasel jednorazowych.

    Widac umowa z Poczta dawala im przesylki znacznie tansze niz RSA ...

    J.

  • 196. Data: 2019-08-20 14:24:44
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 13:05, J.F. pisze:
    > Swoja droga - jest ten pin jakis zmienny, czy po pewnym czasie bedzie
    > widac gdzie bardziej wytarte ?

    Zastanowiło mnie coś innego. Gdy podaję kod SMS do autoryzacji przelewu
    to przepisuję go w całości. Tymczasem kod wyświetlony na tokenie
    stanowił jedynie część hasła. Kradzież tokena nie jest zatem problemem,
    bo przepisanie wskazania nic nie da. Przepisanie wskazania SMS - owszem.
    Czy wprowadzenie kombinacji hasło+SMS nie spowodowałoby wzrostu
    bezpieczeństwa?

    Pewnym ryzykiem jest "wirus", który przekazywałby kod SMS przestępcom.
    Tu token także lepiej się sprawdza. Ale w kombinacji hasło+SMS samo
    przejęcie SMSa nie będzie miało poważnych konsekwencji.

    Nadal jest jednak problem z fałszywą stroną. Klient wchodzi na
    podstawioną stronę, podaje login/hasło, powiedzmy że się nie orientuje,
    iż jest na podstawionej, wpisuje przelew, SMS. Przestępcy mają login,
    hasło, SMS. Logują się na właściwą i dokonują przelewu.

    W przypadku tokena i fałszywej strony działania hakera musiałby się
    odbyć w tym samym czasie. Czyli logowanie, przelew. Sytuacja jednak się
    komplikuje przy haśle maskowanym. Szanse, iż klient wstuka na fałszywce
    te same pola, o które poprosi hakera oryginalna strona są małe. A gdyby
    tak system pytał np. o 3 z 6 wskazań tokena plus 3 dowolne znaki hasła?
    Czy taka okoliczność poprawiłaby bezpieczeństwo?

    Zastanowiła mnie jeszcze jedna rzecz. Powiedzmy, że wchodzę na
    fałszywkę. Chcę zrobić przelew, w znakomitej większości korzystam ze
    zdefiniowanych. Haker nie może wiedzieć, jakie mam przelewy zdefiniowane
    w systemie. Jeśli zatem widzę, że lista jest pusta to czy nie jest to
    wystarczającym sygnałem ostrzegającym dla klienta, że ze stroną coś jest
    nie tak?

  • 197. Data: 2019-08-20 14:28:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 14:25:27 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> [...]
    > w systemie. Jeśli zatem widzę, że lista jest pusta to czy nie jest to
    > wystarczającym sygnałem ostrzegającym dla klienta, że ze stroną coś jest

    Haker nie wie tez jakie masz saldo konta czy tam innych rachunków. Więc jak wejdziesz
    na fałszywą stronę to chociażby po saldzie konta widzisz że coś jest nie tak

  • 198. Data: 2019-08-20 14:35:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Haker nie wie tez jakie masz saldo konta czy tam innych rachunków.
    >Więc jak wejdziesz na fałszywą stronę to chociażby po saldzie konta
    >widzisz że coś jest nie tak

    Przeciez przy wejsciu na falszywa strone jej serwer moze sie polaczyc
    z oryginalna i pokazac Ci wszystko co trzeba.

    I jeszcze wyswietli komunikat "zgodnie z nowa unijna dyrektywa PSD2
    stare przelewy zdefininowane stracily waznosc i musza byc ponownie
    aktywowane.
    Czy chcesz aktywowac niniejszego odbiorce ?"

    Po czym oczywiscie bedzie "podaj haslo potwierdzajace" :-P

    J.

  • 199. Data: 2019-08-20 14:39:40
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 14:28, Kris pisze:
    > Haker nie wie tez jakie masz saldo konta czy tam innych rachunków. Więc jak
    wejdziesz na fałszywą stronę to chociażby po saldzie konta widzisz że coś jest nie
    tak

    A jednak tylu ludzi się nabiera... Jak to tłumaczyć?
    W sumie masz rację - saldo widać nawet szybciej niż zdefiniowane przelewy.

  • 200. Data: 2019-08-20 14:46:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >przelewu to przepisuję go w całości. Tymczasem kod wyświetlony na
    >tokenie stanowił jedynie część hasła. Kradzież tokena nie jest zatem

    Ale ja wspominam Lukasa i jego tokeny RSA bez klawiaturki, wiec bez
    zabezpieczenia.

    >bo przepisanie wskazania nic nie da. Przepisanie wskazania SMS -
    >owszem.
    >Czy wprowadzenie kombinacji hasło+SMS nie spowodowałoby wzrostu
    >bezpieczeństwa?

    No, samym sms niewiele zrobisz - ciagle trzeba wpisac jakies haslo.
    Tzn mam nadzieje, ze w tej nowej PSD2 tak bedzie.

    Kolejna sprawa, ze banki jak widac chca odejsc od SMS i autoryzacja
    bedzie w aplikacji.
    I tam sie juz haslo moze pojawic.

    >Pewnym ryzykiem jest "wirus", który przekazywałby kod SMS
    >przestępcom.

    Jesli sie nie myle - to takowe juz istnieja.

    >Tu token także lepiej się sprawdza.

    Ale sie gorzej sprawdza w kwestii informacji co autoryzujesz.
    Wrecz w ogole sie nie sprawdza.

> [...]

    >orientuje, iż jest na podstawionej, wpisuje przelew, SMS. Przestępcy
    >mają login, hasło, SMS. Logują się na właściwą i dokonują przelewu.

    A jak zainstaluja wirusa, to im nawet przepisanie SMS niepotrzebne.

    >W przypadku tokena i fałszywej strony działania hakera musiałby się
    >odbyć w tym samym czasie. Czyli logowanie, przelew.

    Zaden problem - raz oszukales komputer usera, to pewnie jeszcze pare
    razy oszukasz.

    >Sytuacja jednak się komplikuje przy haśle maskowanym. Szanse, iż
    >klient wstuka na fałszywce te same pola, o które poprosi hakera
    >oryginalna strona są małe.

    Ale haslo jest stale ? To po paru probach ustali pelne haslo.

    >A gdyby tak system pytał np. o 3 z 6 wskazań tokena plus 3 dowolne
    >znaki hasła? Czy taka okoliczność poprawiłaby bezpieczeństwo?

    IMO nie, bo przeciez moze rownolegle laczyc do do banku i wymagac
    dokladnie tego samego co bank.

    W dodatku 3 cyfry z tokena to zaczyna byc juz niebezpiecznie malo -
    mozna probowac w ciemno, a noz sie trafi ..

    J.