  • 61. Data: 2015-09-03 21:58:55
    Temat: Re: CHF cd
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-03 o 19:27, Krzysztof Halasa pisze:
    > No ale jeśli nie mogłeś wziąć w złotówkach to jaki mógł być "napór" byś
    > wziął we frankach? Nie miałeś wyboru, poza ew. nie braniem w ogóle.
    >
    > Różnice w "zdolności" były obiektywne - we względu na duże różnice
    > w oprocentowaniu. Wyliczenia nie brały pod uwagę przyszłych zmian kursu.

    W złotówkach kupiłbym mieszkanie 30m2 a we frankach wyszło mi 48.
    (jakoś tak mniej więcej)
    Jak na 3 osobową rodzinę to nie jest szczyt luksusu w wieżowcu na 6
    piętrze. Na 30 lat. Ekonomia mnie zmusiła a konsultantowi nawet powieka
    nie drgnęła żeby sugerować PLN. Psipadek :-)

    Jeszcze raz napiszę że nie żałuję i nie domagam się pomocy od państwa.
    Brałem na połowę mieszkania (taka asekuracja na wahania kursu ;-) )
    Jestem w stanie dalej kredyt spłacać i na razie daję radę w tych 48
    metrach wytrzymać :-)

    Wku... mnie jednak rozpasanie banków i brak uczestnictwa w kryzysie
    który jak wiadomo Polskę toczy. (PO tak mówi) a oni nie chcą popuścić
    ani złotówki.

    "Przeciętny ROE w bankach to 12 proc., podczas gdy w innych krajach
    Europy Środkowej tylko 6 proc., nie mówiąc już o Europie Zachodniej - 3
    procent. Przez lata banki w Polsce osiągały o niebo wyższą stopę zwrotu
    niż przedsiębiorstwa przemysłowe i handlowe. "

    http://www.forbes.pl/po-wywiadzie-z-prezesem-alior-b
    anku-nie-warto-bronic-bankow,artykuly,198608,1,1.htm

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Slawinski-z-NBP-Wyso
    ka-stopa-zwrotu-bankow-to-anomalia-3366535.html

    http://prnews.pl/analizy/retail-banking-radar-2013-d
    obre-wyniki-polskich-bankow-2890019.html

  • 62. Data: 2015-09-04 11:22:08
    Od: " 666" <...@...6>

    Wqu...jące było i jest dla tych co ulegli co innego:
    Doradcy finansowi (grupa L.C.) przy kredytach hipotecznych na siłę wciskali różne
    instrumenty w rodzaju "pożycz Pan milion franków
    na 0,9% i ulokuj u nas w złotówkach na 4%".
    W normalnym kraju jakby ludzie mieli te rozmowy nagrane to L.C. poszedłby z torbami i
    może wyrokiem na 496 lat.

    -----

  • 63. Data: 2015-09-04 11:22:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "z" napisał w wiadomości
> [...]
    >piętrze. Na 30 lat. Ekonomia mnie zmusiła a konsultantowi nawet
    >powieka nie drgnęła żeby sugerować PLN. Psipadek :-)

    Moze po prostu wiedzial jak zareagujesz, wiec po co sobie jezyk
    strzepic :-)

    No i skads wiesz, ze stac by Cie bylo na 30m2, wiec jakas zlotowkowa
    oferte chyba uslyszales ...

    >Wku... mnie jednak rozpasanie banków i brak uczestnictwa w kryzysie
    >który jak wiadomo Polskę toczy. (PO tak mówi) a oni nie chcą popuścić
    >ani złotówki.

    Ani franka chyba :-)

    >"Przeciętny ROE w bankach to 12 proc., podczas gdy w innych krajach

    Ale to dzieki tym kredytom na 5% ... RRSO 30% ...

    >Europy Środkowej tylko 6 proc., nie mówiąc już o Europie Zachodniej -
    >3 procent. Przez lata banki w Polsce osiągały o niebo wyższą stopę
    >zwrotu niż przedsiębiorstwa przemysłowe i handlowe. "

    No to przeciez zaproponowano Ci kredyt na znacznie nizszych procentach
    :-)

    >http://www.bankier.pl/wiadomosc/Slawinski-z-NBP-Wys
    oka-stopa-zwrotu-bankow-to-anomalia-3366535.html

    No, czy taka anomalia ... bank oprocz kapitalow wlasnych ma jeszcze
    pieniadze klientow.
    Jak na kazdej zlotowce zarobi choc grosz, to mu ROE rosnie ...

    J.

  • 64. Data: 2015-09-04 11:38:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-04 o 11:22, J.F. pisze:

    > Moze po prostu wiedzial jak zareagujesz, wiec po co sobie jezyk strzepic
    > :-)
    >
    > No i skads wiesz, ze stac by Cie bylo na 30m2, wiec jakas zlotowkowa
    > oferte chyba uslyszales ...

    Usłyszałem ale mam łeb na karku i starałem się o większe mieszkanie

    Nie usłyszałem za to ostrzeżenia że powinno się brać w tym w czym się
    zarabia.

    A rzetelność bankowca ;-) nakazywałby ostrzegać. Prawda? :-)

    Ja powinienem o ryzyku pomyśleć (jak już pisałem miałem to na uwadze) a
    konsultant powinien przestrzec.

    > Ani franka chyba :-)

    Coś czuję że złotówki bo frank był tylko przelicznikiem w instrumencie
    spekulacyjnym.
    Zaprzecz :-)

    > Ale to dzieki tym kredytom na 5% ... RRSO 30% ...

    > No to przeciez zaproponowano Ci kredyt na znacznie nizszych procentach :-)

    Ale to jest zupełnie inna rozmowa. Kredyt 30 letni i zabezpieczony
    hipoteką. Czy jest coś smakowitszego dla banku?

    A... Ciągle nie mogę się przestawić. Dzisiaj pazerne biurwy bankowe chcą
    szybko zarobić i długoterminowe stabilne dochody ich nie rajcują,
    podobnie jak w dużym poważaniu mają opinie o sobie. :-)

    Po drugiej bandzie jest to RSO 30% dlatego średnia wychodzi jaka wychodzi.

    ka-stopa-zwrotu-bankow-to-anomalia-3366535.html

    > No, czy taka anomalia ..

    Jak widać nie zrozumiałeś albo nie chciałeś. Nie wiem co gorsze.
    pierwsze czy drugie ;-)

  • 65. Data: 2015-09-04 12:11:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Usłyszałem ale mam łeb na karku i starałem się o większe mieszkanie

    Czyli ktos tam jednak nie ukrywal, ze mozna i w zlotowkach.
    Sam zdecydowales na ten dziwny :-)

    >Nie usłyszałem za to ostrzeżenia że powinno się brać w tym w czym się
    >zarabia.
    >A rzetelność bankowca ;-) nakazywałby ostrzegać. Prawda? :-)

    No, powiedzmy ze powinni ostrzec przed ryzykiem kursowym. Ostrzegli ?

    A czy w tym, w czym sie zarabia ...

    >Coś czuję że złotówki bo frank był tylko przelicznikiem w
    >instrumencie spekulacyjnym. Zaprzecz :-)

    A jaki to bank i w ktorym roku ?

    >Ale to jest zupełnie inna rozmowa. Kredyt 30 letni i zabezpieczony
    >hipoteką. Czy jest coś smakowitszego dla banku?

    A w zlotowkach to co - kredytowy ?

    >A... Ciągle nie mogę się przestawić. Dzisiaj pazerne biurwy bankowe
    >chcą szybko zarobić i długoterminowe stabilne dochody ich nie
    >rajcują, podobnie jak w dużym poważaniu mają opinie o sobie. :-)

    Czesciowo sie zgodze, ale nie w kwestii CHF.

    Poza tym kto mowi, ze ich nie rajcuja stabilne dochody ?
    Znajoma kredyt brala, w PLN, to jej wcisneli dodatkowo konto za 20
    zl/mc i poliso-lokate niewyplacalna przez 10-lat.
    A z konta zrezygnowac nie moze, bo w umowie zapisano ze przynajmniej 5
    lat bedzie miec ... pazerne biurwy :-)

    >>> http://www.bankier.pl/wiadomosc/Slawinski-z-NBP-Wyso
    ka-stopa-zwrotu-bankow-to-anomalia-3366535.html
    >Jak widać nie zrozumiałeś albo nie chciałeś. Nie wiem co gorsze.
    >pierwsze czy drugie ;-)

    No, on tam sie uwaza za makroekonomiste i cos tam pisze.
    A ja tak od strony podstaw - przemysl zarabia kapitalem wlasnym.
    Rentownosc ma, jaka ma.
    Bank oprocz wlasnego ma tez kapital klientow. To i zarabia znacznie
    wiecej.

    A czy ryzykownie ... pozyczenie komus 5000 zl to raczej nie jest
    nadmierne ryzyko. A jak sie uda na 30%, to zysk jest powazny :-)

    No chyba, ze sie nie znam, przemysl zarabia na kapitale wlasnym oraz
    na pozyczonym z banku, znacznie wiekszym :-)

    J.

  • 66. Data: 2015-09-04 12:19:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >W normalnym kraju jakby ludzie mieli te rozmowy nagrane to L.C.
    >poszedłby z torbami i może wyrokiem na 496 lat.

    A ostrzegali przy tym o ryzyku kursowym ?
    Bo jak ostrzegali, chocby mimochodem, to czemu nie ?
    Wielu ludzi na pewno chodzilo to po glowie, inni nawet tak zrobili - i
    w kraju, i za granica.
    W zaleznosci od momentu i pozniejszego pilnowania rynku - to mogl byc
    bardzo dobry interes.

    No i to raczej oferta nie dla naiwnych, tylko dla doswiadczonych
    inwestorow, bo naiwni ... "nie ma pan zdolnosci na milion frankow,
    mozemy pozyczyc tysiac".

    No chyba ze "a moze ma pan jakas nieruchomosc - to zabezpieczymy na
    hipotece" ...

    J.

  • 67. Data: 2015-09-04 21:19:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Coś czuję że złotówki bo frank był tylko przelicznikiem w instrumencie
    > spekulacyjnym.

    Taka spekulacja wymaga dwóch stron.
    Przez dobrych kilka lat frank po prostu umożliwiał wzięcie kredytu
    hipotecznego (nawet nie na "30 lat", ale - realnie - na kilka lub
    np. 10). Kredyty w złotówkach były nierealne ze względu na bardzo
    wysokie stopy procentowe.

    Później stopy spadły i "tylko" w przypadku kredytu w złotych można było
    kupić (znacznie) mniejsze mieszkanie. Kredytobiorcy (i pracownicy
    banków) byli zbytnimi optymistami w sprawie przyszłych kursów, ale
    w momencie brania kredytu ani kredytobiorca, ani bank nie miał
    specjalnie wyboru (wybór mógł być między CHF i np. EUR, ale PLN był zbyt
    drogi i albo klient w ogóle nie miał "zdolności", albo nawet jeśli miał,
    to koszt był dużo większy).

    Trzeba też sobie jasno powiedzieć, że to nie CHF podrożał, ale (m.in.)
    PLN staniał (także w ramach planowej walki rządu o osłabienie złotówki).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 68. Data: 2015-09-04 21:30:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 września 2015 11:38:45 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Coś czuję że złotówki bo frank był tylko przelicznikiem w instrumencie
    > spekulacyjnym.
    http://wpolityce.pl/gospodarka/264195-senator-bierec
    ki-w-tv-trwam-banki-nie-powinny-dostac-nic-opowiada-
    nam-sie-bajki-o-tym-ze-banki-mialy-franki-ze-banki-c
    os-straca

  • 69. Data: 2015-09-04 23:06:46
    Od: " 666" <...@...6>

    No nareszcie poza mną ktoś to napisał.
    Pytanie pomocnicze:
    Ile wziął Pawlak Waldemar za ceny gazu?
    Dugie pytanie pomocnicze:
    Ile Vincent będzie miał emerytury od planowej walki [nie]rządu o osłabienie złotówki?

    -----

  • 70. Data: 2015-09-04 23:15:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 września 2015 23:06:51 UTC+2 użytkownik 666 napisał:
> [...]
    > Dugie pytanie pomocnicze:
    > Ile Vincent będzie miał emerytury od planowej walki [nie]rządu o osłabienie
    Ile wziął Tusk wiemy- łapowka od UE- konkretna posada.