  • 593. Data: 2015-09-29 12:00:41
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Podobna pulapke masz i przy zlotowkowym kredycie - dostaniesz lepsza
    > prace w innym miejscu, chcesz kupic mieszkanie na kredyt, a tu "jeden
    > kredyt juz pan ma, drugiego pan nie dostanie". A mieszkanie sprzedaje
    > sie rok ...
    > Poza tym wysoka rata przez poprzednie lata spowodowala, ze nie masz
    > zadnych oszczednosci :-)

    Czasami sprzedaje sie rok, czasami szybciej. Do tego czasu mozesz swoje
    wynajac a samemu wynając inne. Na rok to nie kłopot nawet jak troche na tym
    stracisz.
    W przypadku CHF jestes udupiony.

  • 591. Data: 2015-09-29 12:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Wiesz, że piszesz teraz bzdurę? Jak najbarrdziej wciskały typu "Panie,
    > WIBOR 10%, no co pan, tak nie będzie"

    Ok, byc moze.
    Ale za czym to jest argument?
    Ze banki sa ok, bo oszukiwały zawsze a nie tylko przy kredytach CHF?

  • 592. Data: 2015-09-29 12:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > W pewnym momencie juz jest sprzedawalne, choc nie warto.
    > Ale co - kupowales, zeby zaraz sprzedac ?

    Róznie w zyciu bywa.

    > Podobnie ... trzeba tylko poczekac na spadek CHF :-)

    hihihihi
    Mozemy tego nie dozyc :)

    > Praktycznie to chyba nie.
    > KNF to zablokowala.
    > Aczkolwiek ... to bylby chyba dobry interes :-)

    No własnie.
    Moża było tylko brac jak CHF był nisko.
    Dziwne.

  • 594. Data: 2015-09-29 12:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zaraz zaraz - nie wciskaly, czy pomijaly dyskretnym milczeniem ?
    > Czy sie spytales biorac kredyt w PLN "a co bedzie jak mieszkania
    > potanieja" i uzyskales odpowiedz "to puscimy pana w skarpetkach" ?

    Trudno mi się do tego odniesc.
    wiem natomiast ze przy CHF przekonwały, ze zmiana kursu z riznych powodów o
    ktorych juz pisałem wielokrotnie nie jest zagrozeniem.

  • 595. Data: 2015-09-29 12:11:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    >Ok, byc moze.
    >Ale za czym to jest argument?
    >Ze banki sa ok, bo oszukiwały zawsze a nie tylko przy kredytach CHF?

    No powiedzmy, ze zawsze nie informowaly w pelni o ryzyku.
    Ktore zreszta moglo im sie wydawac moglo im sie wydawac tak
    nieprawdopodobne, ze nie warte wzmianki ...

    Ale nie zwalajmy na banki wszystkiego, bo bysmy nigdy mieszkania nie
    mieli :-)

    J.

  • 596. Data: 2015-09-29 12:16:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >No własnie.
    >Moża było tylko brac jak CHF był nisko.
    >Dziwne.

    Nie tylko - mozna bylo brac i we wczesniejszych latach, a potem frank
    tanial i tanial.

    KNF sie sytuacja nie podobala, ciekawe - czy tak ogolnie, czy juz
    jakies sygnaly mieli, a moze konkurencja poprosila, no i utrudnili.
    Utrudnienia zostaly do dzisiaj ...

    J.

  • 597. Data: 2015-09-29 16:14:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Trudno mi się do tego odniesc.
    >wiem natomiast ze przy CHF przekonwały, ze zmiana kursu z riznych
    >powodów o
    >ktorych juz pisałem wielokrotnie nie jest zagrozeniem.

    A propos - w emailu znalazlem reklame kredytu DB i tamze
    "Zaciągnięcie kredytu oprocentowanego stopą zmienną wiąże się z
    ryzykiem wzrostu stopy procentowej, a tym samym możliwością ponoszenia
    w czasie zwiększonych kosztów miesięcznych rat kredytu. "

    Inne banki chyba jeszcze tego nie pisza :-)

    J.

  • 598. Data: 2015-09-29 17:26:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Zaznaczyłem clou.

    Dla nikogo nie było to raczej tajemnicą.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 599. Data: 2015-09-29 17:43:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " 666" <...@...6> writes:

    > Wchodził jak najbardziej, tyle że dla spółdzielni mieszkaniowych.
    > Kto wtedy kupił ("dostał") mieszkanie to raczej wygrał, tyle że
    > standard budownictwa od tamtego czasu jednak wzrósł (w sensie
    > technicznym instalacji itp., nie w sensie patrzenia sąsiadowi na stół
    > z 8 metrów, co jest porażką dzisiejszego budownictwa deweloperskiego).

    W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych, to spółdzielnie sprzedawały
    mieszkania ("własnościowe prawa do lokalu") na zasadach rynkowych.
    Więc żadne "dostał" nie wchodziło w grę, chyba że może ktoś miał jakieś
    nadzwyczajne układy (np. z wcześniejszego okresu).
    Owszem, cena rynkowa była względnie niska (typu 1xxx zł/m^2), ale także
    zarobki były dużo niższe niż np. obecnie.

    BTW standard instalacji w tamtych czasach nie odbiegał zasadniczo od
    dzisiejszego, przynajmniej w dużej części przypadków.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 600. Data: 2015-09-29 17:56:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No coz, trzypokojowe w Monachium,
    > http://www.immowelt.de/liste/muenchen/wohnungen?room
    i=3&rooma=3

    > Nie potrafie ocenic na ile te oferty typowe, dzielnicy, ale wygladaja
    > mi na "zwykle mieszkanie":
    > http://www.immowelt.de/expose/27R8D4B
    > 445 tys, 75 m2
    > http://www.immowelt.de/expose/27EJB4B
    > 298 tys, 60 m2
    > http://www.immowelt.de/expose/27EAR4A
    > 437 tys, 77m2
    > czy

    No właśnie. Jeśli ktoś w np. Warszawie zarabia np. połowę lub 1/3
    typowej pensji z Monachium, to kredyt tu także nie jest takim wielkim
    problemem.

    > oczywiscie tysiecy euro. plus ca 250e czynszu (Hausgeld) co miesiac.

    Niewiele mniej (na m^2) płacę w Warszawie (opłat eksploatacyjnych,
    funduszu remontowego itd).

    > Z drugiej strony -
    > http://www.immowelt.de/expose/27VME4B
    > wynajem, 1300e/mc.
    >
    > ale moze byc i 900 ... a moze 1020 ? Plus ogrzewanie.
    > http://www.immowelt.de/expose/27DKA4A

    U nas powiedzmy połowę. Wszystko się zgadza.

    > No coz, po ostatnich podwyzkach minimalna w Niemczech to 8.50e/h, ok
    > 1300e/m.

    Miałem na myśli praktyczne minimalne zarobki, nie to, co wymyślili
    (podobno) żeby polskich kierowców przepłoszyć. Ale przyznaję że nie
    jestem żadnych urzędem statystycznym i może obracam się wśród
    niewłaściwych ludzi itp.

    > Skoro buduja nowe, to widac zakup sie oplaca ... przynajmniej
    > niektorym.
    > Moze odsetki bardzo niskie, moze mysla o wnukach i inwestuja na 100
    > lat :-)

    A może nie mają co z pieniędzmi zrobić. To jest bardzo prawdopodobne,
    zwłaszcza biorąc pod uwagę rozmaite zawirowania ostatnich lat.
    --
    Krzysztof Hałasa