    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHF cd
    Date: Fri, 4 Sep 2015 12:11:47 +0200

    dyskusyjnych:55e966a2$0$8368$6...@n...neostrada
    .pl...
    W dniu 2015-09-04 o 11:22, J.F. pisze:

    >Usłyszałem ale mam łeb na karku i starałem się o większe mieszkanie

    Czyli ktos tam jednak nie ukrywal, ze mozna i w zlotowkach.
    Sam zdecydowales na ten dziwny :-)

    >Nie usłyszałem za to ostrzeżenia że powinno się brać w tym w czym się
    >zarabia.
    >A rzetelność bankowca ;-) nakazywałby ostrzegać. Prawda? :-)

    No, powiedzmy ze powinni ostrzec przed ryzykiem kursowym. Ostrzegli ?

    A czy w tym, w czym sie zarabia ...

    >Coś czuję że złotówki bo frank był tylko przelicznikiem w
    >instrumencie spekulacyjnym. Zaprzecz :-)

    A jaki to bank i w ktorym roku ?

    >Ale to jest zupełnie inna rozmowa. Kredyt 30 letni i zabezpieczony
    >hipoteką. Czy jest coś smakowitszego dla banku?

    A w zlotowkach to co - kredytowy ?

    >A... Ciągle nie mogę się przestawić. Dzisiaj pazerne biurwy bankowe
    >chcą szybko zarobić i długoterminowe stabilne dochody ich nie
    >rajcują, podobnie jak w dużym poważaniu mają opinie o sobie. :-)

    Czesciowo sie zgodze, ale nie w kwestii CHF.

    Poza tym kto mowi, ze ich nie rajcuja stabilne dochody ?
    Znajoma kredyt brala, w PLN, to jej wcisneli dodatkowo konto za 20
    zl/mc i poliso-lokate niewyplacalna przez 10-lat.
    A z konta zrezygnowac nie moze, bo w umowie zapisano ze przynajmniej 5
    lat bedzie miec ... pazerne biurwy :-)

    >>> http://www.bankier.pl/wiadomosc/Slawinski-z-NBP-Wyso
    ka-stopa-zwrotu-bankow-to-anomalia-3366535.html
    >Jak widać nie zrozumiałeś albo nie chciałeś. Nie wiem co gorsze.
    >pierwsze czy drugie ;-)

    No, on tam sie uwaza za makroekonomiste i cos tam pisze.
    A ja tak od strony podstaw - przemysl zarabia kapitalem wlasnym.
    Rentownosc ma, jaka ma.
    Bank oprocz wlasnego ma tez kapital klientow. To i zarabia znacznie
    wiecej.

    A czy ryzykownie ... pozyczenie komus 5000 zl to raczej nie jest
    nadmierne ryzyko. A jak sie uda na 30%, to zysk jest powazny :-)

    No chyba, ze sie nie znam, przemysl zarabia na kapitale wlasnym oraz
    na pozyczonym z banku, znacznie wiekszym :-)

    J.