  • 191. Data: 2015-09-10 19:59:16
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Nie, po prostu tu jest narracja "banki wszystkiemu winne i dlatego
    > powinny płacić"
    > A gdzie wina:
    > deweloperów?

    A gdzie tu ich wina?

    > KLIENTÓW?

    Dlatego podobał mi sie podział 90 - 10%, ba, nawet 80-20 uznałbym za
    uczciwy. Te maks 20% to wina klientów.

    > polityków(polecam stanowisko PIS z 1.7.2006) ?

    hihihihi
    chcac udowodnic wine politykom od razu mozemy uznac, ze frankowicze
    przegrali.
    Politycy przegraja o tyle, ze dostaną mniej z podatków.

    > Nie podoba mi się osobiście to, że mimo, że sam ostrzegałem parę osób
    > (i byłem wyśmiewany) to teraz za swoją ostrożność miałbym jeszcze
    > dodatkowo płacić :/

    Moze jestes mało przekonujacy?
    Albo masz głupich znajomych? ;-)

  • 192. Data: 2015-09-10 19:59:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > A kto ma zdrowy rozsądek?

    W kontaktach ze specjalistami od marketingu i sprzedazy?
    O naiwny...

  • 193. Data: 2015-09-10 21:01:39
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > W kontaktach ze specjalistami od marketingu i sprzedazy?
    Ale to naprawdę nie moja wina. Czyli jak rozumiem, ubezwłasnowalniamy
    frankowiczów?

    > O naiwny...
    Jakby to ująć ... sam sie łapię na różnych podatnościach. Ale jakoś
    mogłem uniknąć wzięcia kredytu w CHF. Więc to nie tak, że nie da się.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Debian Hint #4: You can see the available and installed versions for one

  • 194. Data: 2015-09-10 21:11:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-10 o 18:05, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > deweloperów?
    > KLIENTÓW?
    > polityków(polecam stanowisko PIS z 1.7.2006) ?

    Masz rację. Wszyscy powinni ponieść koszty tej spekulacji.
    Jak na razie zanosi się że banki nie uszczkną ani złotówki znaczy franka ;-)
    Ustawa przecież nie przejdzie w tej kadencji a w następnej trzeba ją
    pisać od nowa.

    Nie wiem czy POsły zrobiły to specjalnie czy im tak wyszło.
    I jedno i drugie źle o nich świadczy

  • 196. Data: 2015-09-11 01:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Tylko, że do wzięcia kredytu są
    > potrzebne DWIE strony umowy. Gdzie ta druga miała swój rozum?

    Druga miała zbyt małą wiedze zeby zweryfikowac kłamstwa bankowców.
    Nie pierwszy i nie ostatni raz.

    Dlatego pewnie przepisy uznaja jednak, ze sprzedawcy nei mozna kłamac i
    wciskać ciemnoty byle tylko konsument podjął decyzje o zakupie a potem
    niech się martwi.

  • 195. Data: 2015-09-11 01:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Ale to naprawdę nie moja wina. Czyli jak rozumiem, ubezwłasnowalniamy
    > frankowiczów?

    A dlaczego zaraz ubezwłasnowolniamy?
    Kazdego wyboru konsumenckiego dokonujesz w 100% swiadomie?
    Jak kupujesz uzywany samochód, sprzedawca mówi, ze top top a po wyjezdzie
    zabijasz sie na drzewie bo okazuje sie ze pomajstrowane hamulce to tez wina
    klienta, ze sie nie znal a nie sprzedawcy ktory "majstrował"?

    > Jakby to ująć ... sam sie łapię na różnych podatnościach. Ale jakoś
    > mogłem uniknąć wzięcia kredytu w CHF. Więc to nie tak, że nie da się.

    No skoro Ty nie wziałes... to nie ma tematu...

  • 197. Data: 2015-09-11 06:21:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Druga miała zbyt małą wiedze zeby zweryfikowac kłamstwa bankowców.
    > Nie pierwszy i nie ostatni raz.
    Sam sobie przeczysz.
    Najpierw piszesz, że to był oczywisty przekręt. (Choćby o
    zdolności kredytowej w PLN i CHF).
    A teraz piszesz o zbyt małej wiedzy.
    Przecież jak to takie oczywiste, to chyba nie wymaga wielkiej wiedzy
    weryfikacja/obalenie tego?

    > Dlatego pewnie przepisy uznaja jednak, ze sprzedawcy nei mozna kłamac i
    > wciskać ciemnoty byle tylko konsument podjął decyzje o zakupie a potem
    > niech się martwi.
    Oczywiście (i uważam to za słuszne).
    Problem w tym, że CZĘSTO konsumenci _NIE_CZYTAJĄ_ a później zgrywają
    niewinne owieczki. Ile razy UOKiK mówił, żeby CZYTAĆ (regulaminy, umowy
    etc)?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    mummy, n.:

  • 198. Data: 2015-09-11 08:55:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale to naprawdę nie moja wina. Czyli jak rozumiem, ubezwłasnowalniamy
    > frankowiczów?

    Już od wielu lat niesamowicie mnie denerwuje, że jak jestem w pracy to muszę
    być super specjalistą, znać na wyrywki wszystkie dyrektywy unijne, rozumieć
    absurdalne, nie dające się jednoznacznie zinterpretować, zapisy (dwa lata
    temu pół roku dochodziłem jak rozumieć jedną linijkę i jedyne co uzyskałem,
    to, że znane są 4 interpretacje i tylko jedna (najdalsza od bezpośredniego
    sensu zdania) pozwala _jakoś_ tę dyrektywę zastosować) bo ponoszę za to
    pełną odpowiedzialność, a jak tylko wychodzę z pracy to jestem idiotą,
    któremu nawet nie wolno dokręcić samemu obluzowanego gniazdka.

    Dla mnie to paranoja, w którą zakładanie, że frankowicze (nie w pracy) to
    osoby pozbawione nie tylko piątej klepki, idealnie się wpisuje więc się temu
    absolutnie nie dziwię. Natomiast dziwię się tym frankowiczom, którzy chcą
    być tak postrzegani. Jakbym miał wołać elektryka do dokręcenia tego gniazdka
    to chyba bym się ze wstydu spalił.
    P.G.

  • 199. Data: 2015-09-11 09:02:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2015 16:00:38 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>> 06.2009 EUR ~4.50, CHF ~3.00, eur/chf= 1.50

    > Rece opadają Z Twojej niewiedzy...
    > Masz stały kurs ale nie widzisz utrzymywania stałego kursu...

    Akurat widze, ze jest pewna zmiennosc.

    Poza tym staly kurs mialy panstwa strefy euro, do tej pory ma Dania -
    i swiat sie nie zawalil. Tylko Anglia, ale to z winy takiego jednego.

    > Zobacz jaki kurs jest dzis...
    > Wpisz w google "sztuczne utrzymywanie kursu franka", poczytaj...

    No i mozna wyczytac, ze zaczelo sie to po kryzysie 2008 roku.
    Wiec ten skok w 2015 to skutek sztucznego zanizania przez poprzednie
    lata, ale glowne klopoty naszych frankowiczow to spadek zlotowki w
    2008.
    A taki skok ... efekt sztucznego zawyzania kursu zlotowki?
    NBP twierdzi, ze nie interweniowal :-)

    > Nie wiem kto to Wy i o czym Wy tu. Sadziłem ze rozmawiamy o dzisiajszych
    > problemach frankowcizów.

    Na dzisiejsze problemy sklada sie i skok z 2 na 3 zl w latach 2008/9,
    i pozniejszy wzrost do poziomu rzedu 3.50 w 2011-14, i skok w styczniu
    2015 do obecnego ok 4 zl.
    Glowne zrodlo to jednak lata 2008-9.
    Dla tych, co kredyt brali w 2008 przy kursie 2.0, bo dla tych co
    wczesniej to skok byl mniejszy, a w miedzyczasie mogli odlozyc troche
    i zakupic tych frankow na pozniejsze splaty.

    A tak patrzac na wykres ... gdyby nie to sztuczne utrzymywanie to tak
    na oko byloby 4zl juz w 2012. Wiec powinni sobie frankowicze chwalic
    to sztuczne zanizanie. No chyba, ze ktos wzial kredyt chf w 2014 ...

    > Nota bene w 2015 nie skoczył o 20%...

    Kurs do EUR byl ~1.20 aby spasc do 0.99, a w pozniejszy miesiacach do
    ~1.05. Do USD z 1.02 do 0.85.
    Kurs do waluty pewnego europejskiego kraiku trzeciej kategorii jest
    nie warty wspominania :-(
    Ale skoczyl z ~3.57 na 4.33, wiec podobnie. Na miesiac, bo potem spadl
    do 3.8-4.0.

    > Oczywiście. sztuczne utrzymywanie kursu nie było problemem jak ludzie brali
    > kredyty, jak banki im te kredyty wciskały wiedzac o tym utrzymywaniu... To
    > było minowanie pola.

    Niekoniecznie celowe.

    Poza tym masz tu wypowiedzi innych - na kredyt zlotowkowy nie bylo ich
    stac. A rate musieli by placic juz wtedy taka sama jak frankowicze
    dopiero dzis.
    Wiec to wciskanie bylo obustronne.

    J.

  • 200. Data: 2015-09-11 10:15:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    > Nie, to nie jest logiczne.
    > Dla banku to chyba lepiej ze drogi, bo juz raczej nie wzrosnie, wiec
    > ryzyko kursowe klienta spada.

    Jeśli tak, to zarobek banku też odpada.
    Bank nie jest od robienia dobrze klientowi, tylko od robienia dobrze sobie.