  • 51. Data: 2015-08-30 18:07:22
    Temat: Re: CHF cd
    Od: " 666" <...@...6>

    Na marżach nie były, były pomiędzy Libor, a Wibor.
    Jest jakieś jedno miejsce, gdzie łatwo porównać historycznie różnice pomiędzy Libor i
    Wibor?

    -----
    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message
    > Bo przewalutowanie, przewalutowaniem, ale różnice stóp procentowych przecież były
    duże.

  • 52. Data: 2015-08-30 19:10:33
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.08.2015 o 18:07, 666 pisze:
    > Na marżach nie były, były pomiędzy Libor, a Wibor.
    > Jest jakieś jedno miejsce, gdzie łatwo porównać historycznie różnice pomiędzy Libor
    i Wibor?

    Na marżach były IMHO ogromne. W czasie kiedy brałem kredyt i dostałem
    bez negocjacji 0.75 marżę do WIBOR6, to do LIBOR marże się zaczynały od
    1.5 a i 2.5 nie było wyjątkiem (IIRC)

  • 53. Data: 2015-08-30 20:58:26
    Od: " 666" <...@...6>

    No tak, ale to było niejako "wyrównanie" warunków - jeszcze jeden powód, żeby pomóc
    kredytom denominowanym: banki bardziej goliły
    biorących kredyt w walucie.
    Przy czym zdarzały się marże 0,95%-1,05% dla CHF (np. Mille, KB).

    -----

  • 54. Data: 2015-08-30 22:17:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 19:10:32 UTC+2 użytkownik m napisał:
    > Na marżach były IMHO ogromne. W czasie kiedy brałem kredyt i dostałem
    > bez negocjacji 0.75 marżę do WIBOR6, to do LIBOR marże się zaczynały od
    > 1.5 a i 2.5 nie było wyjątkiem (IIRC)

    Jeśli mnie pamięć nie myli to w 2007 marże na kredytyw chf były niższe niż marże na
    kredyty pln

  • 55. Data: 2015-08-30 23:30:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-30, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Na marżach były IMHO ogromne. W czasie kiedy brałem kredyt i dostałem
    > bez negocjacji 0.75 marżę do WIBOR6, to do LIBOR marże się zaczynały od
    > 1.5 a i 2.5 nie było wyjątkiem (IIRC)

    Ale to dopiero jak się banki przestraszyły tych złych kredytów frankowych.
    Wystarczy sobie przypomnieć dyskusje o ujemnym LIBORze i o tym, jakie były
    problemy z tym związane w niektórych bankach.

    Potem to fakt, nawet i 4% widziałem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2015-08-31 00:30:54
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.08.2015 o 23:30, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > Wystarczy sobie przypomnieć dyskusje o ujemnym LIBORze i o tym, jakie były
    > problemy z tym związane w niektórych bankach.

    Być może że mi pamięć płata figle. Szkoda że jak raz akurat niedawno
    wywaliłem stare papiery w których były między innymi propozycje i
    symulacje alternatywnych wariantów do kredytu który wziąłem.

    p. m.

  • 57. Data: 2015-08-31 22:23:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 11:33:27 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Mimo wszystko czekam z niecierpliwością. Czy spłacać ten kredyt
    > przedwcześnie (bo mam taką możliwość) czy jednak nie bo lepiej na tym
    > wyjdę ;-)

    http://www.arnoldbuzdygan.com/to-nie-banki-straca-40
    -mld-zl-na-przeliczeniu-kredytow-frankowych-tylko-lu
    dzie-straca-40-mld-jesli-tego-sie-nie-zrobi/

  • 58. Data: 2015-09-01 12:39:14
    Od: s...@g...com

    użytkownik witek napisał:

    > A było brać w rublach.

    Myślisz że za biurkiem głupi siedzą?

  • 59. Data: 2015-09-01 12:49:27
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 11:00:26 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > ze nie mozna
    > przeciez ukarac mafii, bo jednak zatrudnia duzo ludzi

    Można, w Islandii, Węgrzech, Szwecji.
    Tam rządzący opowiedzieli się po stronie ciemnego luda,
    a w islandii lud pogonił ich w pizdu, ci jeszcze
    cos chcieli negocjować, raty obniżać, wydłużyć okres
    spłaty, ale ostatecznie poszli z torbami.

    A w gojcowie? No cóż, była pewna pani co zwróciła
    uwagę rządowi (PO), opłat bankowe są wyższe niż
    w ue. Uff, na szczęście ją wyje..li.
    https://www.youtube.com/watch?v=afx5_Vw3edQ

  • 60. Data: 2015-09-03 19:27:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Ja nie dostałbym odpowiedniej kwoty w złotówkach bo nie miałbym
    > zdolności finansowej. Mogłem nie brać i nie kupić mieszkania.
    >
    > Nie ważne jak te praktyki nazwać ale był napór, zachęty, perswazja
    > ekonomiczna żeby wziąć we frankach.

    No ale jeśli nie mogłeś wziąć w złotówkach to jaki mógł być "napór" byś
    wziął we frankach? Nie miałeś wyboru, poza ew. nie braniem w ogóle.

    Różnice w "zdolności" były obiektywne - we względu na duże różnice
    w oprocentowaniu. Wyliczenia nie brały pod uwagę przyszłych zmian kursu.
    --
    Krzysztof Hałasa