  • 581. Data: 2015-09-28 23:00:50
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > osób w złotym. Reszta w ogóle nie wzięła kredytu - niektórzy, bo w
    > międzyczasie odziedziczyli mieszkania, inni bo się bali kredytów i
    > woleli mieszkać u teściowej/w wynajętym. W wśród tych, co brali we
    > franku połowa kupowała mieszkania nie dlatego, że potrzebowali dla
    > siebie i rodziny - oni mieli gdzie mieszkać. Np. w odziedziczonym, albo
    > dostali mieszkanie od teścia. Kupowali, bo można było tanio wziąć kredyt
    > kupić mieszkanie, wynająć je lokatorowi i za 30 lat mieć spłacone. Nie
    > wiem dlaczego, ale złotówkowi kupowali dla siebie.

    Hmm, jakas specyficzna grupa.
    Bo ja własciwie znam ogromna wiekszosc przypadków kupowania dla siebie.

  • 579. Data: 2015-09-28 23:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Czego by się wtedy domagali frankowicze - uznania umów za ważne, czy
    > za nieważne? :-)

    Zapewne cieszyliby sie, ze jest nawet lepiej niz banki obiecywały. :)

  • 583. Data: 2015-09-28 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michal Tyrala w...@b...com.pl ...

    > Nie, delikatnie sugeruję, że przy 30-letnim kredycie przeliczanie całego
    > kapitału wg bieżącego kursu jest głupie. Według kursu z dnia płacisz
    > ratę z dnia, a nie cały kredyt.

    I według ciebie to ze banki mówiły jedno a wysżło inne nie ma zadnego
    znaczenia?
    Bo *moze* sie poprawi?
    Zaden argument do ciebie nie trafia?
    Hmm...

    > To skąd Ciebie tyle w tym (i podobnych) wątkach?

    Pisałem o tym wielokrotnie.
    Zastanawiałem się, byłem na spotkaniach w bankach, wiem jakie kity
    wciskano, mam okreslone zdanie to sobie dyskutuje i argumentuje.
    Moge?

    > Ale coś już jest jasne.

    Ciesze sie.

  • 585. Data: 2015-09-28 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michal Tyrala w...@b...com.pl ...

    > Momencik. A to jest sytuacja, której jest winien kredyt we franku?
    > Przy kredycie w PLN takie coś nie może mieć miejsca, tak? Mieszkania
    > nie mogą stanieć? (O tym że ,,orły z 2008'' kupowały nieruchomości na
    > górce to się jakoś nie wspomina).
    >
    > *Każdy* duży i długi kredyt to jest ryzyko.

    Moze.
    Ale zdaje sie banki nie wciskały kitów ze nie moze sie tak stać.
    A w przypadku kredytów CHF wciskały kity az miło.

  • 584. Data: 2015-09-28 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Cały czas zapominasz o tych, którzy kredytów nie wzięli. Stawiam tezę,
    > że dużo ludzi nie wzięło kredytu, bo uznali, że obraz malowany kolorową
    > kredką przez banki, gazetę dom i mieszkanie itd. to nie jest obraz
    > prawdziwej przyszłości. Łatwo o nich zapomnieć, bo - w przeciwieństwie
    > do tych, co kredyt wzięli - nie wiadomo ilu ich jest.

    Czyli umniejszamy wine banków bo nie wszystkich oszukali?

  • 586. Data: 2015-09-28 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ja tam nie wiem, jak sobie to wyobrazasz.
    > Nowe mieszkanie kosztuje powiedzmy 400 tys. Tyle chce developer i tyle
    > chce widziec jego bank, ktory czesciowo sfinansowal te budowe.
    > Na starym masz powiedzmy 150 tys pozostale do splaty.
    >
    > No i co teraz - chcesz pozyczyc 400 tys na nowe, dodatkowo obciazyc
    > jego hipoteke 150, sprzedac stare, splacic staty kredyt i moze czesc
    > nowego ?
    >
    > Nie, tak sie tego nie robi, banki natomiast bez problemow umozliwia
    > sprzedaz starego mieszkania z kredytem i hipoteka.
    > No chyba ze w CHF i kredyt przewyzsza wartosc mieszkania ...

    Niesamowite jak mozna nie rozumiec tego problemu...
    Naprawde nie rozumiesz, ze masz mieszkanie za 200 a kredytu do spłaty 300?

    Gdybys nie dał sie zweisc bankowi, miałbys mieszkanie za 200 a do spłaty
    150.
    Sprzedajesz mieszkanie za 200, spłacasz 150, a 50 dokładasz do nowego na
    kredyt.

    A co ma zrobic frankowicz?

  • 587. Data: 2015-09-29 07:39:36
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:
    [...]
    > Moze.
    > Ale zdaje sie banki nie wciskały kitów ze nie moze sie tak stać.
    Wiesz, że piszesz teraz bzdurę? Jak najbarrdziej wciskały typu "Panie,
    WIBOR 10%, no co pan, tak nie będzie"

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Keyboard error press F1 continue

  • 588. Data: 2015-09-29 10:48:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    Ale byla mowa o przeniesieniu hipoteki - a to nie calkiem tak dziala.
    Poza tym gdzies trzeba mieszkac, wiec najpierw zaciagasz kredyt na
    nowe, wykanczasz, przeprowadzasz, potem sprzedajesz stare i zostaje ci
    50 tys na dokonczenie wykanczania :-)

    >A co ma zrobic frankowicz?

    a) mieszkac w starym poki nie splaci,
    b) wykazac sie zdolnoscia kredytowa, zaciagnac kredyt na nowe,
    wykonczyc, przeprowadzic, wynajac stare i splacic.

    Podobna pulapke masz i przy zlotowkowym kredycie - dostaniesz lepsza
    prace w innym miejscu, chcesz kupic mieszkanie na kredyt, a tu "jeden
    kredyt juz pan ma, drugiego pan nie dostanie". A mieszkanie sprzedaje
    sie rok ...
    Poza tym wysoka rata przez poprzednie lata spowodowala, ze nie masz
    zadnych oszczednosci :-)

    J.

  • 589. Data: 2015-09-29 10:54:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michal Tyrala w...@b...com.pl ...

    >Moze.
    >Ale zdaje sie banki nie wciskały kitów ze nie moze sie tak stać.
    >A w przypadku kredytów CHF wciskały kity az miło.

    Zaraz zaraz - nie wciskaly, czy pomijaly dyskretnym milczeniem ?
    Czy sie spytales biorac kredyt w PLN "a co bedzie jak mieszkania
    potanieja" i uzyskales odpowiedz "to puscimy pana w skarpetkach" ?

    J.

  • 590. Data: 2015-09-29 10:57:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Kilka.
    >Niesprzedawalnosc mieszkania w trakcie spłaty.

    W pewnym momencie juz jest sprzedawalne, choc nie warto.
    Ale co - kupowales, zeby zaraz sprzedac ?

    >Roznica jezeli spłacasz przed czasem.

    Podobnie ... trzeba tylko poczekac na spadek CHF :-)

    >Czy dzis mozna wziac hipoteczny w CHF?

    Praktycznie to chyba nie.
    KNF to zablokowala.
    Aczkolwiek ... to bylby chyba dobry interes :-)

    J.