  • 21. Data: 2015-08-28 11:37:48
    Temat: Re: CHF cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-08-25 o 20:05, Kris pisze:

    >z ujemną stopą procentową, dobrze kojarzę?

    Moze i ujemna, ale jak kurs pierd* ...

    Przy czym nasz kraj ma walutowych dlugow znacznie wiecej, to chyba
    setki mld idzie, z tym samym ryzykiem ... lub zyskiem :-0

    J.

  • 22. Data: 2015-08-28 11:39:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
    >A oni mieli własne franki, czy kupowali je na rynku międzybankowym po
    >Liborze CHF 3M/6M?

    Ja tam nie wiem, ale jak to w grupie - BPH mogl miec
    pozyczki/inwestycje od grupy, w CHF czy innych walutach ...

    J.

    -----

  • 23. Data: 2015-08-28 11:41:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 12:34:11 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
> [...]
    pelnej-rekompensaty-za-szkody-spowodowane-przyjeciem
    -ustawy-o-CHF-3398304.html
    >Kpiny.
    >Zagraniczne banki grożą Polsce.
    >Kwestia czasu kiedy zaczną przegrywać procesy odnośnie instrumentow
    >finansowych zwanych potocznie kredytami walutowymi. To było zbyt duże
    >przegięcie z ich strony

    Dlaczego przegiecie ?
    Normalna oferta, mozna bylo brac, albo nie brac.

    Przegieciem byl kurs w niektorych bankach, przegieciem bylo
    oprocentowanie w mbanku, ale kredyt walutowy jest czyms normalnym, a
    nie przegieciem.

    J.

  • 24. Data: 2015-08-28 11:42:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-08-26 o 21:11, Kris pisze:

    >póki co żaden jeszcze takiego procesu nie przegrał, gdyby tak było to
    >mielibyśmy lawinę pozwów...

    My nie Ameryka - jeden przegrany nie oznacza wszystkich przegranych.
    Poza tym przegraja ... za 10-20 lat :-)

    J.

  • 25. Data: 2015-08-28 12:17:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-08-28 o 11:41, J.F. pisze:
    > Dlaczego przegiecie ?
    > Normalna oferta, mozna bylo brac, albo nie brac.

    Ja nie dostałbym odpowiedniej kwoty w złotówkach bo nie miałbym
    zdolności finansowej. Mogłem nie brać i nie kupić mieszkania.

    Nie ważne jak te praktyki nazwać ale był napór, zachęty, perswazja
    ekonomiczna żeby wziąć we frankach.

    A skoro tak się działo to teraz trzeba ponosić koszty swojej pazerności
    po obu stronach.
    Jest sprajt jest impreza. Spokojnie system się nie zawali jak banki
    dostaną trochę po tyłku.
    Że to zaszkodzi gospodarce... że nie będzie nowych kredytów... że polski
    system bankowy jest mały i słaby i nie można tak go traktować...
    ŻAŁOSNE

  • 26. Data: 2015-08-28 12:47:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 12:17, z pisze:

    > Ja nie dostałbym odpowiedniej kwoty w złotówkach bo nie miałbym
    > zdolności finansowej. Mogłem nie brać i nie kupić mieszkania.

    To też jest wybór. W końcu skąd ten mit, że jedyną możliwością
    zaspokojenia potrzeby mieszkaniowej jest kupno mieszkania?

    > Nie ważne jak te praktyki nazwać ale był napór, zachęty, perswazja
    > ekonomiczna żeby wziąć we frankach.
    >
    > A skoro tak się działo to teraz trzeba ponosić koszty swojej pazerności
    > po obu stronach.

    Koszt jest po obu stronach - wiele kredytów jest niespłacanych i bank
    ponosi stratę.

    > Jest sprajt jest impreza. Spokojnie system się nie zawali jak banki
    > dostaną trochę po tyłku.

    Spokojnie system się nie zawali, jakbyś miał mi płacić 10zł miesięcznie.

    > Że to zaszkodzi gospodarce... że nie będzie nowych kredytów... że polski
    > system bankowy jest mały i słaby i nie można tak go traktować...
    > ŻAŁOSNE

    Żałosny to jest twój brak argumentów.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2015-08-28 13:27:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ja nie dostałbym odpowiedniej kwoty w złotówkach bo nie miałbym
    >zdolności finansowej. Mogłem nie brać i nie kupić mieszkania.

    Mogles nie brac i nie kupic, albo brac i ryzykowac.
    Normalna oferta. Mogles ewentualnie kupic klitke, ale za zlotowki.

    >Nie ważne jak te praktyki nazwać ale był napór, zachęty, perswazja
    >ekonomiczna żeby wziąć we frankach.

    No coz, jesli banki moga uzyskac duza ilosc pieniedzy ze zrodel
    zagranicznych, w walucie, to co sie potem dziwic, ze chca je ulokowac
    w kredytach rowzniez walutowych.
    Poza tym WIBOR i LIBOR widac jakie byly - cudow nie ma, w zlotowkach
    drozej

    >A skoro tak się działo to teraz trzeba ponosić koszty swojej
    >pazerności po obu stronach.
    >Jest sprajt jest impreza. Spokojnie system się nie zawali jak banki
    >dostaną trochę po tyłku.

    A co powiesz, jak ci podniosa podatek dochodowy od 2000 roku na 23%?
    Przeciez sie nie zawalisz, jak przyjdzie troche doplacic ... rozlozone
    na wygodne, 60 miesieczne raty :-)

    >Że to zaszkodzi gospodarce... że nie będzie nowych kredytów... że
    >polski system bankowy jest mały i słaby i nie można tak go
    >traktować...
    >ŻAŁOSNE

    No wiesz, ostatnia wersja brzmiala, ze banki maja zaplacic 90%.
    Moze to i drobiazg i po prostu zmniejszy gigantyczne zyski, a moze
    bankom spadna rezerwy, potem komisja je wyprzeda, politycy beda
    narzekac ze juz polskich bankow nie ma, a drobnego kredytu nie
    wezmiesz, bo ceny zabojcze...

    J.

  • 28. Data: 2015-08-28 14:10:54
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.08.2015 o 12:17, z pisze:
> [...]
    > zdolności finansowej. Mogłem nie brać i nie kupić mieszkania.
    >
    > Nie ważne jak te praktyki nazwać ale był napór, zachęty, perswazja

    Powiem jak to wyglądało z mojej strony: wziąłem, wbrew wszystkim, kredyt
    w złotówkach. Nacisk był istotnie spory, ze strony mediów, banków,
    doradców wszelkiej maści, znajomych. Wszyscy się pukali w głowę że bez
    sensu robię biorąc drogi kredyt skoro mogę tani.

    Jedynie czasem jak rodzynki w kiepskim cieście pojawiały się tu i ówdzie
    wypowiedzi w prasie, że kredyt powinno się mieć w walucie w której się
    zarabia, oraz tu na grupie. Teraz dowiaduję się że KNF jeszcze wyraziła
    negatywne stanowisko dot. kredytów walutowych, ale jak widać kiepsko to
    wyrażała skoro dotarło to do mnie po 8 latach.

    Nie sądze więc że to było tak jak to niektórzy przedstawiają że jak ktoś
    wziął kredyt walutowy to albo świadomie zaryzykował albo głupi. No chyba
    że przyjąć że poziom głupoty zaczyna się gdzieś w moich okolicach (bo ja
    prawie się dałem przekonać do CHF)

    p. m.

  • 29. Data: 2015-08-28 14:44:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości

> [...]
    >bez
    >sensu robię biorąc drogi kredyt skoro mogę tani.

    No ale za media i znajomych bank nie powinien odpowiadac.
    Za doradcow ... jak zewnetrznych tez nie, a za wlasnych, jak klientowi
    przedstawili obie oferty i o ryzyku poinformowali, to tez nie.

    Mozesz podac jaka kwote pozyczyles, kiedy dokladnie i na ile lat,
    jaka byla rata w 2008r, jaka jest teraz ?

    Jakbys jeszcze pamietal jakie byly parametry kredytu walutowego ktore
    ci proponowano ...

> [...]
    >ówdzie
    >wypowiedzi w prasie, że kredyt powinno się mieć w walucie w której

    No wiesz, ja na to patrzylem tak, ze nawet jesli zlotowka spadnie, to
    zarobki sie podniosa.
    A w rezerwie mozna poszukac pracy za granica.
    Zarobki sie w koncu podniosly, choc pare lat przyszlo czekac, kursy
    pozmienialy roznie ...

    To pamietam, ze nie tylko negatywnie wypowiadala, ale jakies
    rekomendacje zmieniala i o ten kredyt bylo coraz trudniej.
    A moze mi sie pomylilo, i to juz pozniej bylo, jak kurs poszybowal.

    Ciekawe - tak na ogolnych zasadach zaniepokoila ja ilosc kredytow
    walutowych, ze to w/g podrecznika nie powinno tak byc, czy juz
    widzieli oznaki przyszlego kryzysu :-)

> [...]
    >chyba
    >że przyjąć że poziom głupoty zaczyna się gdzieś w moich okolicach (bo

    Ale o ryzyku wiedziales ... choc przed 2008 wydawalo sie ono zadne.

    J.

  • 30. Data: 2015-08-28 15:04:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-08-28 o 12:47, Liwiusz pisze:
    > To też jest wybór. W końcu skąd ten mit, że jedyną możliwością
    > zaspokojenia potrzeby mieszkaniowej jest kupno mieszkania?

    Posiadanie banku też jest wyborem. Zwłaszcza w tak niespokojnych czasach :-)

    > Koszt jest po obu stronach - wiele kredytów jest niespłacanych i bank
    > ponosi stratę.

    Dlatego jak tutaj pytałem o tak wielką rozbieżność między
    oprocentowaniem kredytów a lokat to mi zawsze tłumaczono że to jest
    właśnie uwzględniona wielkość niespłacanych kredytów.
    Z tego wychodzi że ryzyko jest przerzucone na klienta.
    I sprajta niet :-)

    > Żałosny to jest twój brak argumentów.

    Żałosne jest nie wykorzystanie szansy by siedzieć cicho przez bankowców
    kiedy wszyscy ponoszą koszty kryzysu wywołanego przez bankowców oczywiście.

    PS. Napisz jaka jest stopa zwrotu kapitału w Polsce a jaka w Europie
    Zachodniej. Będziesz miał odwagę napisać? :-)