    Date: Fri, 28 Aug 2015 14:10:54 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHF cd

    W dniu 28.08.2015 o 12:17, z pisze:
    > Ja nie dostałbym odpowiedniej kwoty w złotówkach bo nie miałbym
    > zdolności finansowej. Mogłem nie brać i nie kupić mieszkania.
    >
    > Nie ważne jak te praktyki nazwać ale był napór, zachęty, perswazja
    > ekonomiczna żeby wziąć we frankach.

    Powiem jak to wyglądało z mojej strony: wziąłem, wbrew wszystkim, kredyt
    w złotówkach. Nacisk był istotnie spory, ze strony mediów, banków,
    doradców wszelkiej maści, znajomych. Wszyscy się pukali w głowę że bez
    sensu robię biorąc drogi kredyt skoro mogę tani.

    Jedynie czasem jak rodzynki w kiepskim cieście pojawiały się tu i ówdzie
    wypowiedzi w prasie, że kredyt powinno się mieć w walucie w której się
    zarabia, oraz tu na grupie. Teraz dowiaduję się że KNF jeszcze wyraziła
    negatywne stanowisko dot. kredytów walutowych, ale jak widać kiepsko to
    wyrażała skoro dotarło to do mnie po 8 latach.

    Nie sądze więc że to było tak jak to niektórzy przedstawiają że jak ktoś
    wziął kredyt walutowy to albo świadomie zaryzykował albo głupi. No chyba
    że przyjąć że poziom głupoty zaczyna się gdzieś w moich okolicach (bo ja
    prawie się dałem przekonać do CHF)

    p. m.