  • 81. Data: 2017-11-04 11:33:04
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-03, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Dolar Zimbabwe praktycznie nie istnieje od 8 lat, a właściwie dłużej.

    A, czyli widzisz. :)

    > Ale faktycznie - jest to interesujący przykład. Tyle że to jest jedno
    > państwo w Afryce. Swoją drogą, mające też podobno związek z ostatnią
    > "hossą" BTC.

    Oj, wszyscy mają. Teraz to już wszyscy chcą uczestniczyć. :D

    [...]

    > Stracił albo i nie stracił, zależy od konkretnych np. dat.
    > Ale jest stracił, to tylko stosunkowo niewielką część, i tylko "przy
    > okazji" większego działania. Nie przegrał w ruletkę (chociaż ta jest
    > jeszcze, statystycznie rzecz biorąc, gorsza).

    Niewielką część? Niektórzy to mają x2 do spłaty, choć oczywiście jest
    to strata teoretyczna. Chociaż przyznasz, że psychicznie potworne.

    A na giełdzie zazwyczaj grasz swoimi, jak stracisz nawet te 99%, to
    i tak lepiej niż jak stracić mieszkanie i zostać z kredytem na drugie
    tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 82. Data: 2017-11-04 12:43:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Nov 2017 11:07:48 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    > To jak z gotówką - jak zadbasz, to jesteś anonimowy. Jak masz hard wallet,
    > wygenerujesz sobie adres i używasz TORa, to nikt nie wie co to za adres
    > i skąd te wartości.

    Ale transakcje mozna sledzic czy nie ?

    W sensie takim ze przejsc przez te anonimowe portfele az do zrodla ?

    J.

  • 83. Data: 2017-11-04 12:50:56
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Na giełdach BTC też możesz grać z lewarem :)

    Chyba zeby kase stracić nie w trybie ekspresowym tylko natychmiastowym ;)

  • 84. Data: 2017-11-04 12:59:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale transakcje mozna sledzic czy nie ?
    > W sensie takim ze przejsc przez te anonimowe portfele az do zrodla ?

    Hm. Możesz śledzić transakcje wszystkich portfeli, ale nie bardzo jak masz
    stwierdzić kto go stworzył.

    Czyli widzisz, że BTC przeszło od adresu 72adash (w uproszczeniu) do adresu
    123asda8 i dalej, ale nie masz mechanizmu pozwalającego stwierdzić kto wygenerował
    ten adres "123asda8" i do kogo on nalezy.

    W przypadku kont bankowych w numerze masz kod identyfikacyjny banku, którego możesz
    zapytać o to do kogo adres należy. A w przypadku BTC - nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 85. Data: 2017-11-04 13:02:29
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Czyli co? Okradam samego siebie?
    > Czy wobec tego handlarz który handluje pietruszką
    > odkupioną od rolników to też jest złodziej? Bo przecież
    > kupił taniej od rolnika, z zamiarem sprzedaży drożej.
    > No jakże on mógł!

    Przede wszystkim kapitalizacja bitcoina nie ma pokrycia w gotowce. Gdyby
    policzyc ile wszyscy ludzie na swiecie wydali na bitcoina to by sie okazalo
    ze moze 1/1000 calej kapitalizacji. Jesli kapitalizacja dzisiejsza to ok
    .100 mld $ to ludzie wpakowali w to ze 100mln $. Po pęknięciu bańki tylko
    taka pula kasy będzie "do odbioru". Po prostu nie ma szansy żeby wszyscy to
    spienieżyli i byli zarobienie. Ktos zarabia ktos traci.

  • 86. Data: 2017-11-04 13:06:31
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Uber jest firmą która nie przyniosła zysku, a mimo to wciąż w nią
    > inwestują.
    > Tesla jest firmą, która od nastu lat ma straty, a mimo to wciąż w nią
    > inwestują.

    Tesla IMHO to taki amerykański Ambergold tudziez Enron. Obiecują gruszki na
    wierzbie aż miło. I tylko ściągają kasę z rynku żeby te gruszki finansować.

  • 87. Data: 2017-11-04 13:15:47
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@t...org> napisał w wiadomości

    > Jak to walnie, to nigdzie nic nie zrealizujesz. Nikt nie wymieni tej
    > "waluty" na walutę. Zabawa jak rozumiem polega na tym, że prawie nikt nie
    > wie, kiedy to się stanie.

    A stanie sie to szybciej niz pozniej. BTC leci srednio 50% miesiecznie. A
    poniewaz rynki czysto spekulacyjne nienawidzą stabilizacji, wiec gdy tylko
    skończy się gotówka na tą zabawę pizdnie to jak kamień w dół. Podejrzewam że
    to kwestia miesięcy.

  • 88. Data: 2017-11-04 13:45:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-04, miumiu <a...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Przede wszystkim kapitalizacja bitcoina nie ma pokrycia w gotowce. Gdyby
    > policzyc ile wszyscy ludzie na swiecie wydali na bitcoina to by sie okazalo
    > ze moze 1/1000 calej kapitalizacji.

    Ale wiesz, że pieniądz elektroniczny (ten który masz w banku) też nie ma
    pokrycia w gotówce?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 89. Data: 2017-11-04 13:46:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-04, miumiu <a...@b...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > skończy się gotówka na tą zabawę pizdnie to jak kamień w dół. Podejrzewam że

    Pizdnie, a potem się podniesie. Albo i nie. Trudno przewidzieć.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 90. Data: 2017-11-04 14:18:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Nov 2017 13:46:45 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2017-11-04, miumiu <a...@b...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Pizdnie, a potem się podniesie. Albo i nie. Trudno przewidzieć.

    Jesli w to spekulanci zainwestowali to pizdnie szybko i z hukiem.
    Jak tylko zobacza ze przestaje rosnac to sie wycofaja, wtedzy zacznie
    spadac, to sie tym bardziej wycofaja i pizdnie :-)

    No chyba, ze jest tam jakis "animator rynku", umiejetnie forkuje i
    obiecujac przyszle zyski doprowadzi do stabilizacji.

    A potem mu sie znudzi i pizdnie :-)

    J.