  • 361. Data: 2018-01-30 21:19:21
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p4o5u9$90e$...@n...news.atman.pl...

    >Nie, nie szczegóły. To różnica tak zasadnicza jak między "ja to bym
    >za to dał XXXzł" a "ja za to dziś dałem XXXzł" - to pierwsze to tylko
    >gołosłowie, często nie mające poparcia w realiach.

    W warunkach typowej gieldy, gdzie jest wiele ofert sprzedazy i kupna,
    w zasadzie nie musi byc transakcji, wystarczy ze spread miedzy dwoma
    grupami maly.
    Bo wystarcza gotowosc do transakcji.

    Ale czasem sie zastanawiam na ile np cena ropy jest ustalana odgornie.
    Bo jesli taki Shell ma stacje benzynowe, rafinerie i szyby wydobywcze,
    to moze sobie cene ustalic jaką mu wygodniej :-)

    J.

  • 362. Data: 2018-01-31 08:21:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 21:19, J.F. pisze:
> [...]
    > Bo jesli taki Shell ma stacje benzynowe, rafinerie i szyby wydobywcze,
    > to moze sobie cene ustalic jaką mu wygodniej :-)

    Jak Shell sprzedaje sam sobie (podmiotom powiązanym), to nie jest to
    wyznacznik ceny rynkowej. Na przykład w polskim systemie prawnym takie
    transakcje są na monitorowanym (ceny transferowe).

    Co nie znaczy, że ceny rynkowe nie są poddawane manipulacjom - w końcu
    niczym innym są zrzeszenia państw wydobywających ropę naftową w celu
    ustalania wielkości wydobycia, a tym samym podaży, a tym samym wpływania
    na cenę - przynajmniej w jakimś stopniu, bo tak ogólnie, to wiadomo, że
    ani żadna organizacja nie ma monopolu, ani że nie da się ustalić
    dowolnie ceny, a jedynie wpływać na trend.

    --
    Liwiusz

  • 363. Data: 2018-01-31 13:06:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Natomiast jak widac - pierwsza banka pekla, i teraz zeby zarobic to
    > stracic musi ktos :-)
    > Ale tak samo jest na innych walutach, oraz na wszystkich spekulacjach
    > gieldowych.

    Na spekulacjach walutowych i giełdowych tak. Nie na walutach i giełdzie
    w ogóle.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 364. Data: 2018-01-31 13:32:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Natomiast jak widac - pierwsza banka pekla, i teraz zeby zarobic to
    > stracic musi ktos :-)

    Pierwsza na pewno nie. Z historii BTC mi się coś kojarzy że był
    wcześniej co namniej jeden zjazd (po failu giełdy Mt.Gox).

    Ja tam się spodziewałem, że zjazd będzie, bo ile można pompować. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 365. Data: 2018-01-31 17:16:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Ja tam się spodziewałem, że zjazd będzie, bo ile można pompować. ;)

    Wiele osób wierzy, że zasoby gotówkowe oraz w ogóle liczba ludzi
    mieszkających na Ziemi są nieograniczone.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 366. Data: 2018-01-31 19:00:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-31, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Wiele osób wierzy, że zasoby gotówkowe oraz w ogóle liczba ludzi
    > mieszkających na Ziemi są nieograniczone.

    Nie no. Ja się przyczyn doszukiwałem w czymś kompletnie innym.
    W grudniu zostały dopuszczone kontrakty terminowe na BTC na dużą skalę.
    A dużym łatwiej grać na spadki :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 367. Data: 2022-01-24 10:41:33
    Od: Tak Nie <t...@g...com>

    czwartek, 2 listopada 2017 o 08:44:33 UTC+1 miumiu napisał(a):
    > Robi kolejne rekordy, wlasnie 7000$ :) Musi utrzymac tempo wzrostu 50%
    > miesiecznie bo inaczej trend sie odwróci. Do końca roku musi zatem kosztować
    > 15000$. Ciekawe ile to jeszcze potrwa? :) Niektore kraje jak Rosja i Chiny
    > juz zdelegalizowaly bitcoina. IMHO dobrze, bo to klasyczna piramida. W
    > Polsce po Ambergoldzie ludzie krzyczeli "gdzie był rząd!? dlaczego nie
    > ostrzegał!?". W Rosji i Chinach rząd już zareagował a w UE nie... Chyba Wall
    > Street ma zywotny interes w pompowaniu banki, skor zachód jeszcze tego nie
> [...]

    Download this episode
    This week on the "Weekly Recap," NLW breaks down the House hearing on energy in the
    crypto industry. He looks at problems with the advance memo and provides refutations
    of some of the misunderstandings.
    https://www.fxmag.com/crypto/what-happened-at-congre
    ss-bitcoin-energy-hearing