  • 191. Data: 2017-11-07 16:50:09
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2017-11-07 o 16:38, J.F. pisze:

    > Chyba, ze by im pensje spadly.

    Drodzy i kochani pracownicy. Nie wiemy kiedy otrzymacie swoje pensje w
    BTC, bo padły nam 2 karty graficzne w koparce i czekamy aż dojdą z
    aliexpress:) Za utrudnienia przepraszamy. Pragnę tylko nadmienić, że
    żaścianki, cebulaki, które nie podały nam swoich adresów BTC/BCH/BTG/ETH
    czy piesełów:) dostaną tradycyjne zgniłe przelewy bankowe na czas:)

    Żarcik taki:)

    --
    t0maszek

  • 192. Data: 2017-11-07 16:50:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-07, Tomaszek <t...@t...org> wrote:

    [...]

    > Tak jest wYsoki sądzie;) Rozumiem, że jeśli myślę inaczej niż napisałeś,
    > to popełniam myślozbrodnię? To jest twoja interpretacja moich słów.

    Zaprezentowałeś książkowy przykład zawiści. Co ja poradzę, że tak pięknie
    się podłożyłeś? :) I gwoli ścisłości, nie potrzeba być sędzią by móc opiniować
    czyjeś zachowanie, ale doceniam próbę odwrócenia kota ogonem.

    Jeśli dla własnego lepszego samopoczucia musisz sobie wmawiać że jest inaczej,
    to sobie wmawiaj, mnie nic do tego.

    > Nie wypieram się. Cieszy mnie nieszczęście innych wywołane przez ich własną
    głupotę.
    > Oczywiście nieszczęścia przydarzają się z innych powodów i to już budzi moje
    > współczucie.

    A mnie nie cieszy cudze nieszczęście. I tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 193. Data: 2017-11-07 16:52:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Chyba, ze by im pensje spadly.

    No ale to jest prawdziwe "dla każdej waluty".
    Jak weźmiesz w PLN i Ci spadną zarobki w PLN, to też będziesz
    miał problemy. :)

    > I powinni wziac kredyt w jakiejs stabilnej walucie, a nie w takim BTC,

    Nie. Reguła brzmi - w walucie w której zarabiasz.
    W pozostałych przypadkach bierzesz na siebie dodatkowe ryzyko (które
    może się opłacić, ale nie musi).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 194. Data: 2017-11-07 16:56:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup

    >Uprawiającymi grę hazardową, której na imię forex.

    Tak nawiasem mowiac - jak pare lat temu frank skoczyl znacznie w pare
    minut ... jakos nie slychac, aby ludzie zbankrutowali.
    Ograniczali ryzyko, czy mechanizmy zabezpieczajace sa dobre i
    samoczynnie ograniczyly ?

    A kosztuje to krajowych graczy rzedu pol mld rocznie ... podobno
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/s
    traty-na-forex-polska-knf,159,0,2117535.html

    J.

  • 195. Data: 2017-11-07 16:56:37
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    > Zaprezentowałeś książkowy przykład zawiści. Co ja poradzę, że tak pięknie
    > się podłożyłeś? :) I gwoli ścisłości, nie potrzeba być sędzią by móc opiniować
    > czyjeś zachowanie, ale doceniam próbę odwrócenia kota ogonem.

    O mnie już w książkach piszą? ;) A w których? Chyba nie w tych o kotach,
    bo sierściuchów nie lubię i nie chciałbym:)

    > Jeśli dla własnego lepszego samopoczucia musisz sobie wmawiać że jest inaczej,
    > to sobie wmawiaj, mnie nic do tego.

    Ale ja przecież potwierdziłem Twoje słowa. Dodałem wyjaśnienie.

    > A mnie nie cieszy cudze nieszczęście. I tyle.

    Ok. Tu zachowujemy zdanie odrębne.

    --
    t0maszek

  • 196. Data: 2017-11-07 17:02:43
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2017-11-07 o 16:56, J.F. pisze:
> [...]
    > minut ... jakos nie slychac, aby ludzie zbankrutowali.
    > Ograniczali ryzyko, czy mechanizmy zabezpieczajace sa dobre i

    Może nie ma być słychać... Zresztą nie żałuję idiotów, którzy uwierzyli,
    że kurs waluty nie drgnie przez 30-40 lat trwania kredytu.
    Tak naprawdę, to gdyby ludzie używali głowy, a nie dupy do myślenia, to
    produkt bankowy pod tytułem: "kredyt hipoteczny denominowany do CHF"
    powinien ponieść całkowitą klęskę rynkową. Ale stało się inaczej.

    --
    t0maszek

  • 197. Data: 2017-11-07 17:04:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2017-11-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    >No ale to jest prawdziwe "dla każdej waluty".
    >Jak weźmiesz w PLN i Ci spadną zarobki w PLN, to też będziesz
    >miał problemy. :)

    Szczegolnie, jak kredyt masz w CHF :-)

    Tyle, ze zarobki na etacie zazwyczaj pozostaja stabilne (*).

    Z BTC juz nie bylbym taki pewny, bo jak BTC za bardzo wzrosnie, to
    pracodawca stwierdzi ze za drogo sie robi i wycofa.

    (*) znajomy pracowal w galerii handlowej, w administracji budynku.
    No i pamietnego roku dostali propozycje nie do odrzucenia - obnizka
    pensji lub zwolnienie.
    O tyle smiesznie, ze galeria z najemcami miala umowy na czynsz w euro.

    Tylko ze najemcy zaczeli uciekac :-)

    >Nie. Reguła brzmi - w walucie w której zarabiasz.
    >W pozostałych przypadkach bierzesz na siebie dodatkowe ryzyko (które
    >może się opłacić, ale nie musi).

    A jak sie wezmie w krajowej, ktora spadnie, wiec podskocza stopy ... a
    o ryzyku wzrostu WIBOR przeciez sprzedawczyk ostrzegal, w umowie
    napisane i podpisane :-P

    J.

  • 198. Data: 2017-11-07 17:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup

    >Drodzy i kochani pracownicy. Nie wiemy kiedy otrzymacie swoje pensje
    >w BTC, bo padły nam 2 karty graficzne w koparce i czekamy aż dojdą z
    >aliexpress:) Za utrudnienia przepraszamy.

    Jak pracujesz w kopalni, to byc moze tak, ale bedziesz zadowolony jak
    w koncy dojda.

    Gorzej gdy pracujesz w innej branzy i uslyszysz "drodzy pracownicy,
    gdy proponowalismy Wam prace to BTC bylo po 1000$. Teraz jest po 4000
    i nie stac nas na Was po tej cenie - w koncu zarabiacie wiecej niz
    prezydent USA. Proponujemy dobrowolna obnizke o 50%" .

    J.

  • 199. Data: 2017-11-07 17:38:32
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Z BTC juz nie bylbym taki pewny, bo jak BTC za bardzo wzrosnie, to
    > pracodawca stwierdzi ze za drogo sie robi i wycofa.

    Nie ogarniam. Jakby walutą rozliczeniową był BTC i zarabiałbyś w BTC,
    to jak pracodawca miałby stwierdzić, że "za drogo się robi"?
    Wymyślasz coraz bardziej abstrakcyjne przypadki :)

    > A jak sie wezmie w krajowej, ktora spadnie, wiec podskocza stopy ...

    Przez ostatnie 9 lat wartość waluty krajowej spadała (frank rósł)
    równocześnie ze stopami, więc Twoja teoria szwankuje :)

    > a o ryzyku wzrostu WIBOR przeciez sprzedawczyk ostrzegal, w umowie
    > napisane i podpisane :-P

    Owszem. Swoją drogą jestem ciekaw, czy za te 3-4 lata będziemy mieli
    "nabitych w PLN" [1] i "adwokatów" tychze na pl.biznes.banki. :)

    [1] Żeby była jasność, sam mam takie kredyty, tylko nie czuję i nie
    będę czuł się nabity, bo ryzyko znam. Chociaż nie ukrywam, że chętnie
    bym wziął kredyt w którejś z głównych walut, bo widzę przestrzeń
    do obniżki. No ale te możliwości już zostały wycofane.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 200. Data: 2017-11-07 17:51:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > [...]
    >
    > Nie ogarniam. Jakby walutą rozliczeniową był BTC i zarabiałbyś w BTC,
    > to jak pracodawca miałby stwierdzić, że "za drogo się robi"?

    Bo to byłby przypadek, kiedy "pracodawca nie zarabia w BTC", tylko sobie
    marketingowo zakałapućkał, że będzie płacił w BTC, bo to będzie trendy,
    no i się okaże, że kiedyś pracownik kosztował go 1000$, a teraz 6000$.

    > Wymyślasz coraz bardziej abstrakcyjne przypadki :)

    Nie takie abstrakcyjne. W końcu nawet jeśli ktoś dostaje zyski w BTC, to
    przecież wszak ze wzrostem wartości BTC, ceny w BTC maleją. Więc też
    logiczne, że i wypłaty w BTC podlegają obniżce, tak jak i normalnym
    jest, że przy walutach z inflacją, pensje rosną nie w związku ze
    wzrostem wydajności, tylko właśnie wraz ze wzrostem inflacji.

    --
    Liwiusz