  • 31. Data: 2020-09-07 13:55:40
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Wojciech Bancer, 05 wrz 2020 w
    news:slrnrl6jtt.od0.wojciech.bancer@pl-test.org napisałeś/aś:

    > Nie da się jej tak łatwo podsłuchać jak SMS (transmisja jest
    > szyfrowana), jest przypisana do konkretnej aplikacji na konkretnym
    > urządzeniu (jak chcesz nowe podpiąć, to musisz przejść proces
    > aktywacji) i umożliwia dodatkową weryfikację użytkownika (czy to
    > odciskiem palca, twarzy, czy poprzez konieczność wpisania kodu
    > odblokowującego telefon).

    No i się zastanawiam, czy był taki przypadek, czy w ogóle jest możliwe,
    że ktoś wykradnie zdalnie hasło do apki w telefonie i jej użyje bez
    wiedzy właściciela - na jego telefonie? Bo ja wiem jak? Jak ktoś
    zainstaluje sobie jakąś trefną apkę. Bo wtedy auto. mobilna to dla
    złodzieja duże ułatwienie.

  • 32. Data: 2020-09-07 23:09:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Bezpieczeństwo przede wszystkim. Mnie nikt nie pytał czy mi wygodnie z
    > PSD2. Nie pytał mnie też, czy odpowiada mi ma infoliniach
    > wysłuchiwanie wpierw kilkuminutowych tyrad o tym jak opiekują się
    > mówimy danymi osobowymi zamiast przejść do rzeczy.

    To ostatnie to akurat nie temu raczej służy.
    Natomiast tu jest konflikt interesu pomiędzy operatorem GSM i bankiem -
    i obawiam się, że blokowanie wszystkich nowych kart SIM na nie wiadomo
    ile godzin absolutnie nie wchodzi w rachubę.

    Inną sprawą jest ta, że takie blokowanie nie rozwiązuje problemu.
    Wymiana karty SIM to nie jest jedyna metoda przechwycenia SMSa. Ona jest
    tylko trywialnie prosta, nie wymaga specjalnego myślenia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2020-09-07 23:10:53
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > No to teraz wyobraź sobie że to ty jesteś tym rolnikiem.
    > Nadal uważasz że profilaktyczna blokada SIM jest zbyteczna?

    Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół
    mojej egoistycznej osoby.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 34. Data: 2020-09-08 11:50:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 07 Sep 2020 23:09:47 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
> [...]
    > i obawiam się, że blokowanie wszystkich nowych kart SIM na nie
    > wiadomo
    > ile godzin absolutnie nie wchodzi w rachubę.

    Ustawą można wszystko, prawda?
    Blokowanie numerów premium jest możliwe na żądanie, dlaczego świadomy
    klient nie mógłby włączyć sobie opcji "blokuj na 72 godziny po
    wymianie SIM"? Konflikt interesu można załatwić kompromisem.
    Zresztą, GSM jest pełen "niegwarantowanych", kompromisowych usług
    (dostarczanie SMS, doładowanie, zamawianie usług kodami cusd) a cześć
    z nich nawet jest poprzedzona lamerskim " włączenie usługi nastąpi
    maksymalnie po 24h" i nikt z tego powodu nie płacze.

> [...]
    > jest
    > tylko trywialnie prosta, nie wymaga specjalnego myślenia.

    Ale przyznasz, że ta aletrnatywa do swapa jest na tyle wysublimowana,
    że jest poza zainteresowaniem ewentualnych sprawców?
    Życie pokazuje, że to co jest trudne, nieopłacalne i o małym zasięgu
    z reguły nie leży w zainteresowaniu sprawców.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2020-09-08 13:16:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Ustawą można wszystko, prawda?

    Ktoś kiedyś powiedział, że są 3 rodzaje praw:
    - takie, których łamanie nie jest mile widziane
    - takie, za łamanie których można odpowiadać karnie
    - takie, których złamać się nie da

    > Blokowanie numerów premium jest możliwe na żądanie, dlaczego świadomy
    > klient nie mógłby włączyć sobie opcji "blokuj na 72 godziny po
    > wymianie SIM"?

    To jest zupełnie inna sprawa, i co do tego nie mam zastrzeżeń.
    Natomiast słabo widzę przekonanie klientów banków, by sobie coś takiego
    włączyli. No i niestety to nie rozwiązuje problemu w dużej części.

> [...]
    > z nich nawet jest poprzedzona lamerskim " włączenie usługi nastąpi
    > maksymalnie po 24h" i nikt z tego powodu nie płacze.

    "Maksymalnie" to zupełnie inna sprawa.
    Po prostu prewencyjne blokowanie wszystkich kart na kilkadziesiąt godzin
    a) jest kompletnie niewspółmierne do zagrożenia (ile kart w ogóle nie
    służy do żadnych czynności bankowych?), b) nie likwiduje zagrożenia
    (m.in. właśnie w sytuacji, gdy klient ma osobną kartę dla banku, i przez
    np. kilka dni nie przeprowadza żadnych operacji), c) absolutnie nie jest
    najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu, jest to tylko kulawe
    obejście.

    Opisany pomysł ze specjalnym serwisem, mimo że wciąż nie jest idealny,
    jest pozbawiony przynajmniej tych największych wad blokowania kart.

    > Ale przyznasz, że ta aletrnatywa do swapa jest na tyle wysublimowana,
    > że jest poza zainteresowaniem ewentualnych sprawców?

    Nie wiem tego.

    > Życie pokazuje, że to co jest trudne, nieopłacalne i o małym zasięgu z
    > reguły nie leży w zainteresowaniu sprawców.

    Życie pokazuje, że "sprawcy" zajmują się tym, co jest najprostsze. Po
    usunięciu najprostszych możliwości wszystko się przesuwa, i "sprawcy"
    zajmują się nowymi najprostszymi rzeczami. Dlatego ktoś, kto chce z nimi
    walczyć, nie może widzieć tylko najbliższego problemu - musi przewidywać
    *przynajmniej* kilka następnych kroków.
    SMSy, aplikacje na telefonach itp. nie mogą być używane jako jedyny
    element, od którego zależy bezpieczeństwo systemu. Żadne blokowania kart
    tego nie zmienią. Banki (oraz operatorzy GSM) muszą odpowiadać za swoje
    zaniedbania i tyle - bank nie może zakładać, że nikt inny nie jest
    w stanie odebrać SMSa wysłanego na dany numer, operator GSM nie może
    wydawać kart SIM bez dołożenia należytej staranności w sprawdzeniu prawa
    klienta do uzyskania danej karty.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2020-09-09 13:22:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Krzysztof Halasa.
    On 07.09.2020 23:10 you wrote:

    > Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół
    > mojej egoistycznej osoby.

    To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego.
    Dobrze ci z tym?

    --
    Pete

  • 37. Data: 2020-09-09 16:05:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 07 Sep 2020 10:07:23 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > Bezpieczeństwo przede wszystkim.

    Dlatego koniec z netem! Tylko wizyta w banku, dowód, wzór podpisu itp.
    Nie pajacuj.

  • 38. Data: 2020-09-09 21:00:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 09 Sep 2020 16:05:53 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:
    > Nie pajacuj.

    Rozumiem, że to prowokacja?

    --
    Marek

  • 39. Data: 2020-09-10 12:11:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 09 Sep 2020 13:22:26 +0200, w <5f58bf15$0$542$65785112@news.neostrada.pl>,
    Pete <n...@n...com> napisał(-a):

    > To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego.
    > Dobrze ci z tym?

    Ale kto każe korzystać z telefonu?
    Piechotką do banku, druczki, pani Zosia sprawdzi.
    Bankowość mobilna nie jest obowiązkowa.

  • 40. Data: 2020-09-10 12:11:24

    Wed, 09 Sep 2020 21:00:38 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>