  • 81. Data: 2020-09-23 20:05:48
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > token, telefon na który przyjdzie sms, apka na tym telefonie itp

    Są z tym "drobne" problemy, jak widać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 82. Data: 2020-09-23 20:12:39
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Są z tym "drobne" problemy, jak widać.

    Nie rozumiem?
    KJ

    On the other hand, life can be an endless parade of TRANSSEXUAL
    QUILTING BEES aboard a cruise ship to DISNEYWORLD if only we let it!!

  • 83. Data: 2020-09-23 20:26:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Nie rozumiem?

    No jak to. Wymiana karty SIM i nikt już nie weryfikuje telefonu, włam do
    telefonu i nikt nie weryfikuje użytkownika apki. BTW to ostatnie jest
    gorsze, bo tam nie potrzeba żadnej wiedzy, którą ma tylko klient.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 84. Data: 2020-09-24 12:49:10
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.09.2020 o 21:48, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > wystarczające narzędzie do stwierdzenia z kim mają do czynienia,
    > i tyle. Utrudnienia związane z samymi kartami, bez rozwiązania problemu
    > u źródła, tak naprawdę niczego tu nie zmienią.
    >
    > Należy też zauważyć, że problem prawdopodobnie zaczął się od klienta,
    > który umożliwił w jakiś sposób poznanie hasła do swojego konta
    > złodziejowi. Wiem, jest wiele takich możliwości i trudno wymagać, by
    > każdy był 100% bezpieczny.
    >
    > No chyba że bank na "piękne oczy" zmienia te hasła każdemu, kto o to
    > poprosi - nie wiem. Tym bardziej byłby to problem w banku.

    "Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik.
    Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się
    zresetować hasło"

    Najpierw na piękne oczy dostajesz kartę sim. Potem na piękne oczy
    dostajesz hasło do konta. No genialne zabezpieczenia po prostu, chyba
    przeniosę oszczędności pod materac.

    MJ

  • 85. Data: 2020-09-30 22:58:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Sep 2020 19:32:24 +0200, null<k...@p...onet.pl> wrote:
    > Art. 32i. 1. Dostawca stosuje silne uwierzytelnianie użytkownika, w
    > przypadku gdy płatnik:

    A jaki to związek z systemem transakcyjnym (nie widzę związku z st z
    usługami płatniczymi, których cytowana ustawa dotyczy).

    --
    Marek

  • 86. Data: 2020-10-03 15:37:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-23, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > No jak to. Wymiana karty SIM i nikt już nie weryfikuje telefonu, włam do
    > telefonu i nikt nie weryfikuje użytkownika apki. BTW to ostatnie jest
    > gorsze, bo tam nie potrzeba żadnej wiedzy, którą ma tylko klient.

    Apki banków które kojarzę, albo wymagają PINu (innego niż PIN do
    telefonu), albo biometryki.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 87. Data: 2020-10-04 23:09:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Apki banków które kojarzę, albo wymagają PINu (innego niż PIN do
    > telefonu), albo biometryki.

    No tak, ale to wszystko jest fajnie, jeśli telefon jest urządzeniem,
    któremu możemy ufać (to, co klient "ma"). Jeśli nie możemy mu ufać, to
    niestety nie mamy komponentu "klient wie".

    Apki bankowe może są w stanie rozpoznać sytuację, w której ktoś
    w zrootowanym telefonie zainstalował su.apk, ale na pewno nie rozpoznają
    zrootowania "zdalnego".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 88. Data: 2020-10-18 16:07:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ewentualnie księgowa robi restart laptopa do innej tożsamości z dużymi
    ograniczeniami.

    -----