  • 1. Data: 2020-09-04 13:33:41
    Temat: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.dobreprogramy.pl/Rolnikowi-nagle-przesta
    l-dzialac-telefon.-Stracil-prawie-400-tysiecy-zlotyc
    h,News,110922.html

    Wystarczy zdobyć duplikat karty sim.

    Nie wiem jak dziś ale wiele razy brałem taki duplikat bo nowy telefon
    miał slot nanosrano...
    Nie przypominam sobie weryfikacji że ja to ja. Wszak z automatu stara
    karta jest blokowana. Operator zadbał o bezpieczeństwo ;-)

  • 2. Data: 2020-09-04 13:45:38
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.09.2020 _Master_ <M...@...pl> napisał/a:
    > https://www.dobreprogramy.pl/Rolnikowi-nagle-przesta
    l-dzialac-telefon.-Stracil-prawie-400-tysiecy-zlotyc
    h,News,110922.html

    > Wystarczy zdobyć duplikat karty sim.

    Przecież to stara sprawa:
    https://niebezpiecznik.pl/post/duplikat-karty-sim-kr
    adziez-bank-mbank-bzwbk/

    I jak zwykle jesteśmy sto lat za Murz^H^H^H Afroafrykanami:
    https://niebezpiecznik.pl/post/szkoda-ze-nie-ma-tego
    -w-polsce-czyli-jak-mozambik-polozyl-kres-wyludzenio
    m-kart-sim/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2020-09-04 13:55:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 września 2020 13:33:44 UTC+2 użytkownik _Master_ napisał:
> [...]
    > Nie przypominam sobie weryfikacji że ja to ja. Wszak z automatu stara
    > karta jest blokowana. Operator zadbał o bezpieczeństwo ;-)

    Nadal nie rozróżniasz karty sim od telefonu?
    A ze smartfonem wygłupiłeś się jeszcze bardziej niż zwykle - gdyby okradziony miał
    włączoną autoryzację mobilną, to do kradzieży by nie doszło.

    Ale czego wymagać od kogoś, kto otrzymał w salonie duplikat swojej karty sim bez
    udowodnienia, że jest danym abonentem - i nic z tym nie zrobił...

  • 4. Data: 2020-09-04 13:56:47
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.09.2020 _Master_ <M...@...pl> napisał/a:

    > Wystarczy zdobyć duplikat karty sim.

    Aha, i jeszcze a propos sarkazmu w tytule: gdyby
    bohater artykułu miał właśnie smartfon z aplikacją,
    i ustawione potwierdzanie w aplikacji, to sim swap
    złodziejom by nic nie dał.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2020-09-04 14:08:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    jebać RODOSRODO:

    "Chcieliśmy wprowadzić dla banków podobną usługę, ale prawnicy to
    przyblokowali - powiedziało nam nasze źródło - Chodzi głównie o
    konieczność zebrania zgód od wszystkich abonentów, że zgadzają się na
    udostępnienie informacji o ich numerze instytucjom bankowym i w jakim
    celu - RODO + prawo telekomunikacyjne."

  • 6. Data: 2020-09-04 14:09:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wolniej pisz a szybciej czytaj (ze zrozumieniem oczywiście)
    Np. link Dominika

  • 7. Data: 2020-09-04 14:10:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > gdyby okradziony miał włączoną autoryzację mobilną, to do kradzieży by nie do

    Dobra. Nie ma co z Tobą dyskutować.

  • 8. Data: 2020-09-04 14:11:55
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    I autoryzacja mobilna jest taka bezpieczna?

  • 9. Data: 2020-09-04 14:17:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "Największy maltański bank, BoV (Bank of Valletta), rozwiązał to jeszcze
    inaczej. Po prostu jest 20 lat do tyłu i do bankowości internetowej daje
    klientom jedynie fizyczne tokeny :D.

    Osobiście, przy takim rozwiązaniu czuję się znacznie bezpieczniej.
    Oczywiście, jest ono znacznie mniej wygodne jeśli np. korzystamy z
    tokena w podróży, ale uważam, że całkowita rezygnacja z takiego
    rozwiązania była błędem. Pamiętam, miałem taki token w PKO BP w latach 90.

    Moim zdaniem klient powinien mieć możliwość wyboru: kody SMS / aplikacja
    w telefonie / token fizyczny. Nawet jeśli token fizyczny by ciut
    kosztował, ja na przykład wybrałbym wtedy dopłatę i większy poziom
    bezpieczeństwa."

  • 10. Data: 2020-09-04 14:23:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >Nie przypominam sobie weryfikacji że ja to ja. Wszak z automatu stara
    >karta jest blokowana. Operator zadbał o bezpieczeństwo ;-)

    Tylko ze te apki to sa z reguly przypisane do telefonu, tzn do
    urzadzenia.
    Zdobycie karty sim to za malo.

    Tzn jak po staremu autoryzuje sie SMS, to juz wystarczy, ale przeciez
    banku mu proponowal nową, lepszą autoryzacje przez apke.

    Jaki jest problem autoryzować apke na innym telefonie? Chyba niewielki

    J.