  • 41. Data: 2020-09-10 15:18:45
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego.
    > Dobrze ci z tym?

    Nie widzę takiej implikacji.
    Statystyka także jej nie potwierdza.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 42. Data: 2020-09-10 15:42:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Krzysztof Halasa.
    On 10.09.2020 15:18 you wrote:

    > Nie widzę takiej implikacji. Statystyka także jej nie potwierdza.

    Czyli wg ciebie sprawa rolnika została wyssana z palca?
    Trafiło na niego a nie na ciebie. Szczęściarz.
    Statystyką też się nikt nie pochwali, bo banki nie są pokrzywdzone w
    takich sprawach i jej nie prowadzą.
    Podobnie nie prowadzą statystyk np. wypłat z rachunków osób zmarłych z
    pominięciem procedur spadkowych.
    Tu też Bank nie jest pokrzywdzony.
    Spadkobiercy samo zostają z tym pasztetem.

    --
    Pete

  • 43. Data: 2020-09-11 09:06:21
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Sep 2020 12:11:24 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:
    > Nie, podsumowanie.

    No to nie udane.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2020-09-11 09:07:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Sep 2020 15:18:45 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
    > Nie widzę takiej implikacji.
    > Statystyka także jej nie potwierdza.

    Statystyka czego?

    --
    Marek

  • 45. Data: 2020-09-11 12:21:23
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-07, pueblo <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > No i się zastanawiam, czy był taki przypadek, czy w ogóle jest możliwe,
    > że ktoś wykradnie zdalnie hasło do apki w telefonie i jej użyje bez
    > wiedzy właściciela - na jego telefonie? Bo ja wiem jak? Jak ktoś
    > zainstaluje sobie jakąś trefną apkę. Bo wtedy auto. mobilna to dla
    > złodzieja duże ułatwienie.

    Na Androidzie pewnie wystarczy zainstalować złośliwe oprogramowanie.
    Na iOS trochę trudniej, ale jak Ci ktoś podsunie Pegasusa, to wszystko jest
    możliwe. Ale myślę, że jak już jesteś celem Pegasusa, to znaczy że masz
    o wiele większe problemy niż "ojejku jej, ukradli mi 20 tysi z banku".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 46. Data: 2020-09-11 16:20:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-07, Marek <f...@f...com> wrote:

    [...]

    > Bezpieczeństwo przede wszystkim.

    Właśnie. Bezpieczeństwo a nie własnozdanizm na każdym kroku. :)

    > Mnie nikt nie pytał czy mi wygodnie z PSD2. Nie pytał mnie też, czy odpowiada mi ma

    > infoliniach wysłuchiwanie wpierw kilkuminutowych tyrad o tym jak
    > opiekują się mówimy danymi osobowymi zamiast przejść do rzeczy.

    Trudno żeby mieli się eksperci pytać każdego obywatela o zdanie w
    kwestii co on uważa lub nie. Zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i w
    dobie coraz szerszego występowania efektu Krugera-Dunninga.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 47. Data: 2020-09-11 21:48:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Statystyka czego?

    To był jeden konkretny przypadek. Powiedzmy że było takich łącznie
    kilkadziesiąt. Jasne jest, że (jeśli tylko klient będzie zdeterminowany
    odzyskać stratę) koszty takiej "wpadki" poniesie bank i ew. operator
    (w niewielkim stopniu).

    Banki po prostu muszą zrozumieć, że numer telefonu to nie jest
    wystarczające narzędzie do stwierdzenia z kim mają do czynienia,
    i tyle. Utrudnienia związane z samymi kartami, bez rozwiązania problemu
    u źródła, tak naprawdę niczego tu nie zmienią.

    Należy też zauważyć, że problem prawdopodobnie zaczął się od klienta,
    który umożliwił w jakiś sposób poznanie hasła do swojego konta
    złodziejowi. Wiem, jest wiele takich możliwości i trudno wymagać, by
    każdy był 100% bezpieczny.

    No chyba że bank na "piękne oczy" zmienia te hasła każdemu, kto o to
    poprosi - nie wiem. Tym bardziej byłby to problem w banku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 48. Data: 2020-09-12 00:25:36
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    > Token fizyczny nie pokazuje "co" autoryzujesz i to jest podstawowy
    > problem przez który zaniechano z tej formy. IMHO większym problemem
    > są spreparowane strony które pokazują Ci fałszywą stronę niż dobrze
    > przygotowany złodziej robiący sim swap.

    Token fizyczny może podpisywać transakcje, tej formy zaniechano
    bo prawie wszyscy mają smartfony i prawie nikt nie chce
    używać takiego "kalkulatora" do wysłania przelewu.

  • 49. Data: 2020-09-12 00:38:45
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2020-09-09 o 13:22, Pete pisze:

    > To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego.
    > Dobrze ci z tym?

    Jak to nie ma, bank jest winny, świadczy źle zabezpieczoną usługę
    i przyznał dostęp do konta klienta nieuprawnionej osobie.

  • 50. Data: 2020-09-14 12:27:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.09.2020 o 07:14, PiteR pisze:
    > "Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik.
    > Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się
    > zresetować hasło"

    No i w czym tu aplikacja jest lepsza od SMS? Przecież, jeśli bank tak
    łatwo oszukać, to aplikację na innym telefonie przestępcy też by aktywowali.

    MJ