  • 1. Data: 2020-08-30 13:54:55
    Temat: Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiadomo, że w kantorach bankowych kursy w czasie weekendu potrafią być niekorzystne
    (rośnie spread).
    A jak jest z "normalnymi" kursami walut, np. przy płaceniu w EUR kartą debetową
    złotówkową - czy w weekend widełki kursowe są gorsze
    czy takie same jak w tygodniu?
    Jak jest dla kart rozliczanych "po kursie Visa"?
    Innymi słowy czy warto z zakupami czekać z niedzieli do poniedziałku?

  • 2. Data: 2020-08-30 14:10:22
    Temat: Re: Kursy kupna/sprzedazy dewiz w weekendy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 30 sierpnia 2020 13:54:58 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Innymi słowy czy warto z zakupami czekać z niedzieli do poniedziałku?

    Warto w podobnym stopniu jak faktem jest, że w niedzielę internet wyłączają.

  • 3. Data: 2020-08-30 18:45:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Duże portale handlują 7 dni w tygodniu, przykładowo Amazon.
    Czy ktoś badał spready Visy, jakiś wykres może?

    -----

  • 4. Data: 2020-08-31 01:25:10
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 sierpnia 2020 06:54:58 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > Jak jest dla kart rozliczanych "po kursie Visa"?
    > Innymi słowy czy warto z zakupami czekać z niedzieli do poniedziałku?

    Kantor aliorowy ma mocno podwyzszony spread.
    stooq ma dziure w weekendy.

    Czy transakcje sa rozliczane w weekend? Chyba nie. Po to jest ten okres miedzy
    transakcja a ksiegowaniem.
    A czy wybieraja sobie z tego okresu najlepszy kurs jaki im pasuje to nie wiem. Mysle
    ze tak bo to ludzie niegupie i maja mozliwosc rozliczac transakcje w obie strony tak
    aby najtaniej kupic a najdrozej sprzedac.

    Dlatego lepiej miec karte walutowa. I samemu sobie zarzadzac kursem.

    Ale jak banki/visa/mc robia to nie wiem...

  • 5. Data: 2020-08-31 04:14:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2020 16:25:10 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    > Mysle ze tak bo to ludzie niegupie i maja mozliwosc rozliczac transakcje w obie
    strony tak aby najtaniej kupic a najdrozej sprzedac.

    Tylko ze dawniej, to bank sobie rozliczyl transakcje w poniedzialek
    czy wtorek, po kursie jaki w ten dzien byl. I ryzyka nie ponosil.

    A dzis, jesli przewalutowuje Visa czy MC, to jakby oni ryzykuja do
    poniedzialku ...

    J.

  • 6. Data: 2020-08-31 09:28:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-08-30 o 13:54, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Jak jest dla kart rozliczanych "po kursie Visa"?
    > Innymi słowy czy warto z zakupami czekać z niedzieli do poniedziałku?

    Zobacz sobie kursy walut na przykład w AliorKantor - widać wyraźne piki
    w weekendy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2020-08-31 09:30:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Warto w podobnym stopniu jak faktem jest, że w niedzielę internet wyłączają.

    To akurat błędna analogia. W moim AliorKantorze warto poczekać, bo w
    weekendy mają wyższe kursy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2020-08-31 09:53:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2020 09:30:11 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > To akurat błędna analogia. W moim AliorKantorze warto poczekać, bo w
    > weekendy mają wyższe kursy.

    To nie była analogia tylko ironia.
    A co do analogii - sądzisz, że visa/mc zachowują się tak jak aliorKantor?

  • 9. Data: 2020-08-31 10:56:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To nie była analogia tylko ironia.
    > A co do analogii - sądzisz, że visa/mc zachowują się tak jak aliorKantor?

    Nie wiem jak się zachowują. Mój mastercard w citibanku pobiera 5.8%
    prowizji za przewalutowanie, więc badanie jakichś różnic groszowych w
    spreadach jest zupełnie bez sensu, skoro tansakcja w tej formie jest
    nieopłacalna bez względu na ich wysokość.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2020-08-31 11:44:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Liwiusz.
    On 31.08.2020 09:30 you wrote:

    > To akurat błędna analogia. W moim AliorKantorze warto poczekać, bo w
    > weekendy mają wyższe kursy.

    Tak. Sprzedaży.

    --
    Pete