  • Data: 2020-07-22 13:48:32
    Temat: Re: trzymajcie się za portfele
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f1748b9$0$541$6...@n...neostrada.
    pl...
    "J.F." 5f15c225$0$17365$6...@n...neostrada.pl

    >Reforma spowodowała zmniejszenie emerytur -- i takie były
    >zamierzenia tejże reformy, co wyjawiła któraś prezes ZUS
    >ówcześnie zajmująca się tym ,,zagadnieniem''. Oficjalnie
    >jedynie zmieniono sposób wyliczania emerytur -- na uczciwszy. ;)

    Hm, wydaje mi sie, ze nie zmniejszyly sie juz wyplacane emerytury,
    ani sposob wyliczania - tzn juz wczesniej byl wzor
    kapital poczatkowy / spodziewana dlugosc zycia
    odpowiednio rewaloryzowane.

    Poza tym ... OFE chyba jeszcze zadnej emerytury nie placily.

    Moze mowa byla o zmniejszeniu "obciazenia dla budzetu" ?

    Przy okazji rabunku jedno sie zmienilo - dawniej miales w OFE jakies
    aktywa, ktore bylyby warte jakies tam pieniadze, i o ile dobrze
    pamietam - to zasady wyplacania nie byly jeszcze okreslone.

    po reformie obligacje OFE zabrano, a obywatelowi zapisano kwote na
    "subkoncie ZUS", ktora miala byc rewaloryzowana srednimi zarobkami,
    jesli sie nie myle.
    Jak na tym obywatel by wyszedl w porownaniu z OFE, to nie wiadomo.
    Ale jak wyjdzie, to niestety wiadomo - nie mamy pana plaszcza i co pan
    nam zrobi ... ale emeryt ma przeciez glos :-)

    >W istocie ZUS ponoć dostał wytyczne od rządu DTuska, zgodnie
    >z którymi emerytury miały wyraźnie (chyba o około 50%) zmaleć...
    >Zmiana sposobu wyliczania miła być jedynie przykrywką, pretekstem...

    Masz chyba Mame na emeryturze - zmalala jej 50% ?

    Moze chodzi o "obciazenie budzetu" - wtedy moze i 50% pasuje ...

    >Jeszcze przed wyborami z 2015r JKaczyński wyjawiał otwarcie,
    >że najważniejsze jest przejęcie/objęcie władzy...

    A potem ?

    >Wielu wielkich tak ma.

    Akurat sporo politykow to niewiele ma.
    Taki np Kaczynski ma 104 tys oszczednosci, 107 tys dlugu i 1/3 domu.

    I to przy ~220 tys rocznego dochodu. Co on z tym pieniedzmi robi ?
    Nie przepija przeciez :-)

    Przy czym on ma emeryture, i to 92 tys rocznie - jakies 7.7 tys/mc.
    Sa takie emerytury ?
    Dawniej byloby chyba niemozliwe, bo granica 2.5, ale moze teraz
    inaczej.

    P.S. skad ta 1/3 domu ? Dwoch ich przeciez bylo ...

    >Ukraińcy będą głosowali w sprawach RP?

    beda pracowac na emerytow :-)

    >Mam jeszcze mieszkania -- rodzinna firma
    >(dar Jana Pawła II) nie zabrała wszystkiego...

    takie przydkie slowo: kataster :-)

    J.