  • Data: 2020-07-23 11:44:16
    Temat: Re: trzymajcie się za portfele
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f18dcee$0$17345$6...@n...neostrad
    a.pl...
    "J.F." 5f182791$0$546$6...@n...neostrada.pl

    >Moim rodzicom nie zmieniły się, więc moi rodzice mają wysokie
    >emerytury.

    Czyli komu obnizyli ?

    >[co rząd kompensuje sączącą się śmiercią na CoViD-19]

    Emerycie - poprzyj partie czynem, umrzej przed terminem.

    >Wcześniej niż?

    Wczesniej niz Tusk obrabowal OFE.

    >Nie wiem.

    Jakos tak wprowadzili w okolicach 2000r, mlodzi jeszcze nie dorosli do
    emerytur, sredni tez jeszcze nie, a starsi w OFE nie byli.

    Cos mi sie obilo o uszy, ze teraz OFE zaczyna przelewac do ZUS na 10
    lat przed emeryturą, ale kto to wprowadzil - Tusk czy PiS ..

    > Moze mowa byla o zmniejszeniu "obciazenia dla budzetu" ?

    >Nie miałem.

    Mnie tam przysylali ile mam jednostek uczestnictwa i ile one warte :-(

    >DTusk niewiele zabrał rabunkiem OFE.
    > atom_suwerena ;) płacił do:
    > ZUS,
    > ZUS do OFE,
    > OFE do Fiskusa kupnem obligacji
    > a Fiskus do ZUS
    > albo
    > ów atom płacił do:
    > ZUS.
    >DTusk skrócił drogę. ;)

    Owszem, ale dawniej to bym napisal, ze lepiej miec obligacje SP niz
    obietnice w ZUS, bo jak rzad przestanie splacac obligacje, to mu nikt
    nie pozyczy i na osmiorniczki zabraknie.
    Wiec bedzie splacal.
    Teraz juz tak nie napisze, bo teraz wiem, ze bylem glupi, glupi, po
    trzykroc glupi ...

    >Tu niewiele uległo zmianom poza tym, że
    >menadżerowie ;) OFE chyba stracili, ale kokosy zebrali wcześniej...

    A to swoja droga - odnosnie tego calego OFE to mam mieszane uczucia

    >Niby zapisano, ale (co tyle razy przypominam) tak zreformowano
    >liczydła, że:
    > - obniżono kwoty emerytur,
    >co (; skompensowano ;)
    > - podwyższeniem wieku...

    >(tu obniżka, tam podwyżka...)
    >Te właśnie reformy obaliły PO-PSL i wygnały DTuska!!!

    Na pewno niektorym sie nie spodobalo, ze musza jeszcze 7 lat pracowac.

    >Na samej likwidacji częśći OFE chyba niewiele ,,obywatel'' stracił.

    W chwili rabunku.
    Bo ile by OFE zarobily w pozniejszych latach, to sie nie dowiemy.

    >Emeryt dostał 13, dostanie 14, dostaje waloryzacje...
    >[w tle dostaje sączącą się śmierć na CoViD-19]

    No chyba, ze plaszcza zabraknie ...

    >Nie -- jej te reformy nie objęły. Matce emerytura stale rosła.
    >(toż matka jest doradcą podatkowym) Ojcu też stale rosła...
    >Matka co jakiś czas porównuje swoją emeryturę do emerytury
    >swej koleżanki z pracy. Gdy obie odchodziły na emeryturę
    >(mata miała wówczas tyle lat, co ja teraz) koleżanka miała
    >wyższą emeryturę niż matka, ale teraz ma drastycznie niższą...

    Nie rozumiem - kolezance obnizyli emeryture ?
    Czy mama dorabiala przez kolejne lata ?

    J.