  • Data: 2020-07-22 14:39:23
    Temat: Re: trzymajcie się za portfele
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 22 Jul 2020 13:48:32 +0200, J.F. napisał(a):

    > Masz chyba Mame na emeryturze - zmalala jej 50% ?

    Ja mam. Nic jej nie zmniejszono. Emerytura - a w zasadzie renta rodzinna po
    ojcu - jest rewaloryzowana według "starych" zasad. Tam liczą się lata
    składkowe i nieskładkowe. Średni czas życia jest brany pod uwagę zgodnie z
    nowymi zasadami.

    > Przy czym on ma emeryture, i to 92 tys rocznie - jakies 7.7 tys/mc.
    > Sa takie emerytury ?
    > Dawniej byloby chyba niemozliwe, bo granica 2.5, ale moze teraz
    > inaczej.

    "Emerytura jest tym wyższa, im więcej odprowadzimy do ZUS. Udowadnia to
    86-latka z Bydgoszczy. Co miesiąc z ZUS-u pobiera ona świadczenie w
    wysokości 22 168,88 zł. Kobieta może się jednak pochwalić aż 61-letnim
    stażem pracy. Emerytka nadal pełni funkcję prezesa zarządu jednej z firm.

    Niewiele mniej, 22 128,21 zł emerytury otrzymuje 85-latek z Lublina. Jego
    staż pracy wynosi 61 lat i 5 miesięcy. W tym czasie pracował w branży
    górniczej, między innymi na stanowiskach kierowniczych. Podium zamyka
    78-latek z Opola ze świadczeniem w wysokości 17 078,58 zł. W jego przypadku
    staż pracy to 57 lat i 5 miesięcy. W tym czasie pełnił między innymi
    funkcję dyrektora jednej z państwowych firm.

    Tuż za podium znalazła się 88-latka z Kielc. Była wykładowczyni akademicka
    z 57-letnim stażem pobiera co miesiąc 16 736,00 zł emerytury.

    Pierwszą piątkę najwyższych emerytur w Polsce zamyka pracownik naukowy z
    Chorzowa. Otrzymuje on z ZUS-u świadczenie w wysokości 16 399,49 zł."

    https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/najnizsze-i-najwyzsz
    e-emerytury-w-polsce-2019-zus-ra919686-4505619

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl