  • Data: 2020-07-23 02:41:53
    Temat: Re: trzymajcie się za portfele
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5f182791$0$546$6...@n...neostrada.pl

    > Hm, wydaje mi sie, ze nie zmniejszyly sie juz wyplacane emerytury,

    Moim rodzicom nie zmieniły się, więc moi rodzice mają wysokie emerytury.
    [co rząd kompensuje sączącą się śmiercią na CoViD-19]

    > ani sposob wyliczania - tzn juz wczesniej byl wzor
    > kapital poczatkowy / spodziewana dlugosc zycia
    > odpowiednio rewaloryzowane.

    Wcześniej niż?

    > Poza tym ... OFE chyba jeszcze zadnej emerytury nie placily.

    Nie wiem.

    > Moze mowa byla o zmniejszeniu "obciazenia dla budzetu" ?

    > Przy okazji rabunku jedno sie zmienilo - dawniej miales w OFE jakies

    Nie miałem.

    > aktywa, ktore bylyby warte jakies tam pieniadze, i o ile dobrze
    > pamietam - to zasady wyplacania nie byly jeszcze okreslone.

    DTusk niewiele zabrał rabunkiem OFE.
    atom_suwerena ;) płacił do:
    ZUS,
    ZUS do OFE,
    OFE do Fiskusa kupnem obligacji
    a Fiskus do ZUS
    albo
    ów atom płacił do:
    ZUS.

    DTusk skrócił drogę. ;) Tu niewiele uległo zmianom poza tym, że
    menadżerowie ;) OFE chyba stracili, ale kokosy zebrali wcześniej...
    Prawdziwym rabunkiem była zmiana naliczania emerytur
    a później/następnie -- wiekowa podwyżka ;) emerytalna...

    Jasne jest, że DTuskowi podpadł i Nowak, i menadżerowie OFE...

    > po reformie obligacje OFE zabrano, a obywatelowi zapisano kwote
    > na "subkoncie ZUS", ktora miala byc rewaloryzowana srednimi
    > zarobkami, jesli sie nie myle.

    Niby zapisano, ale (co tyle razy przypominam) tak zreformowano
    liczydła, że:
    - obniżono kwoty emerytur,
    co (; skompensowano ;)
    - podwyższeniem wieku...

    (tu obniżka, tam podwyżka...)

    Te właśnie reformy obaliły PO-PSL i wygnały DTuska!!!

    > Jak na tym obywatel by wyszedl w porownaniu z OFE, to nie wiadomo.

    Na samej likwidacji częśći OFE chyba niewiele ,,obywatel'' stracił.

    > Ale jak wyjdzie, to niestety wiadomo - nie mamy pana plaszcza
    > i co pan nam zrobi ... ale emeryt ma przeciez glos :-)

    Emeryt dostał 13, dostanie 14, dostaje waloryzacje...
    [w tle dostaje sączącą się śmierć na CoViD-19]

    > Masz chyba Mame na emeryturze - zmalala jej 50% ?

    Nie -- jej te reformy nie objęły. Matce emerytura stale rosła.
    (toż matka jest doradcą podatkowym) Ojcu też stale rosła...
    Matka co jakiś czas porównuje swoją emeryturę do emerytury
    swej koleżanki z pracy. Gdy obie odchodziły na emeryturę
    (mata miała wówczas tyle lat, co ja teraz) koleżanka miała
    wyższą emeryturę niż matka, ale teraz ma drastycznie niższą...

    Moja matla ma 82 lata, ale umysł ma wyjątkowo sprawny.
    Sumuję faktury programem, ona ręcznie, by nie nudzić
    się -- wychodzi to samo...

    > Moze chodzi o "obciazenie budzetu" - wtedy moze i 50% pasuje ...

    Trzeba porównać emerytury ludzi znacznie młodszych niż moja
    matka z tymi emeryturami, jakie/które by były, gdyby DTusk
    nie reformował...

    Mnie reforma DTuska też nie obejmuje, ale z innego powodu -- w najlepszym
    wypadku mam najniższą, o ile dożyję. To prezent ;) Kościoła, zapłata za
    hojną pomoc, którą okazywałem kiedyś temuż Kościołowi...

    Od prawie 20 lat nie zarabiam lub zarabiam
    niewiele. Wegetuję i marnuję swe życie.

    > A potem ?

    A potem realizował... ;)

    > Akurat sporo politykow to niewiele ma.
    > Taki np Kaczynski ma 104 tys oszczednosci, 107 tys dlugu i 1/3 domu.

    Znasz te:
    'jest prawda i jest prawda_sądowa'
    słowa? Znasz autora?

    Naprawdę nie zarabiam (lub zarabiam makabrycznie mało) od dziesięcioleci,
    choć wcześniej mogłem miesięcznie mieć większy PIT niż niejeden Polak
    zarabiał rocznie... Z tamtych lat zostało mi niewiele poza mieszkaniami
    i wspomnieniami. Gdybym rozsądnie ulokował zarabiane kiedyś pieniądze
    (gdybym trzymał się daleko od Kościoła) mógłbym dziś być bardzo bogaty...

    Ale JKaczyński raczej ;) biedy nie zna.

    > I to przy ~220 tys rocznego dochodu. Co on z tym pieniedzmi robi ?
    > Nie przepija przeciez :-)

    Spytaj jego, nie mnie.
    Wiem, na co dziś bym wydał, gdybym tyle zarabiał...
    (na biednych; dokładniej -- na jednego biednego,
    którego widuję często w lusterku)

    > Przy czym on ma emeryture, i to 92 tys rocznie - jakies 7.7 tys/mc.
    > Sa takie emerytury ?

    Są i wyższe, i groszowe...

    > Dawniej byloby chyba niemozliwe, bo granica 2.5, ale moze teraz inaczej.

    > P.S. skad ta 1/3 domu ? Dwoch ich przeciez bylo ...

    Nie wiem. Nie interesuję się cudzym dobytkiem.

    > beda pracowac na emerytow :-)

    Pisałem o wyborach -- urnowych emerytów przybywa...
    Zamach na emerytury był przejawem głupoty DTuska!
    DTusk złamał prawo (prawo nie może działać wstecz
    na niekorzyść) i postąpił bezmyślnie (emerytów
    przybywa) dzięki czemu PiS ma wygraną w kieszeni...

    Prawo może działać wstecz, ale na korzyść -- choć
    jak jeden korzysta, to inny traci... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Namalowałem jednak radiator 41 mm i wywaliłem ochromioną blachę okalającą radiator...
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/Dekiel41l.p
    df
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/Radio41j.pd
    Na złączeniu radiatora z deklem dałem po dwie półdziury,
    na których ma kiwać się całość po skręceniu...

    CoViD-19 dziś żre w Polsce ~tyle samo, co prze 3 miesiącami:

    22 July 2020 90961 9846 2017513 380 41162 8383 368
    6
    24 April 2020 3095 97905 20546 265201 381 10829 8391 204

    Liczba aktywnych 8383_wczoraj i 8391_w_kwietniu.
    Liczba nowicjuszy 380_wczoraj i 381_w_kwietniu.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Template:COVID-19_pand
    emic_data/Poland_medical_cases
    Tempo niemal dokładnie takie same jak 3 miesiące temu, gdy nakazano nam noszenie
    masek
    nie tylko w sklepach itp. miejscach... W kwietniu były pierwsze odpuszczenia
    składkowe
    w ZUSie i PUPy... Nie pamiętam już, kiedy były pierwsze postojówki...

    Dziś władza zlitowała się nade mną -- 149 groszy za litr... Jeśli naprawdę -- qpię 36
    litórw...
    Niby Bóg słowa dotrzymał -- karmi mnie podczas makabrycznej mej biedy, ale wg mnie
    mógłby już
    dać mi zarabiać... Szkoda mi marnowanego życia...

    Teraz do mnie dociera, że pionowe dziury w deklu muszą być nieco większej
    średnicy niż w radiatorze, skoro mają tam być wkręty skręcające dekiel
    i radiator r w jedną całość, ściskając czule COBną LEDkę...

    Pomiędzy wcześniejszymi rozmyślaniami i teraźniejszymi
    (fi 37 vs fi 41) jest mała różnica -- niby 23% w podstawie
    radiatora, ale w chłodzeniu to chyba niewiele da...
    (41/37)^2=1,22790357925493
    Sama LEDka ma fi 10 mm.

    Dostałem ściemniacze (5V-24V) z pilotami -- nie
    wyglądają imponująco, ale funkcjonalnie OK.

    Teraz tasiemce na 12V i ósz...
    Dwa zasilacze na 12V mam, ale tylko na 1A, a chciałbym dać co najmniej 50W w
    tasiemcu...