  • Data: 2020-10-14 17:22:55
    Temat: Re: chwilówka z RRSO 0%?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    > kojarzę, że u mnie z takimi osobami walczono, zamiast max 25 czeków
    > mogły otrzymać tylko kilka (nie było jeszcze bankomatów)

    Ona też dostawała 2-3 czeki, ale to akurat był element kontroli, nie
    walki. Gdyby dostała 25, w macierzystym oddziale mogłaby wypłacić na
    każdy po 1 kzł (bez sprawdzania salda - aczkolwiek nie wiem na ile to by
    się udało), słabo to mogłoby się zakończyć. 25 kzł to wtedy było więcej
    niż jej roczna pensja.
    A tak, 2-3 czeki, po 300 zł na poczcie, żadne ryzyko.

    > ps
    > na przeterminowanych kredytach bank też niby "zarabia", ale trzeba
    > tworzyć rezerwy, część wierzytelności jest stracona etc...

    Tworzenie rezerw nie pozbawia zysku, zresztą krótkie debety nie powodują
    takich rzeczy (debet kończy się zanim w ogóle można byłoby utworzyć
    rezerwę). Strata jest możliwa, ale mało prawdopodobna wtedy, gdy ktoś ma
    stałą pracę w budżetówce (z lichą pensją = nie ma chętnych na taką
    posadę).

    > gdyby wszystkie kredyty były spłacane to byłyby one tańsze i bardziej
    > dostępne

    Tak mówią. Pewnie coś w tym jest, aczkolwiek oczywiście o ile byłyby
    tańsze to nie wiem. Wydaje się, że powinny być wtedy dostępne dla
    każdego (przecież nie byłoby żadnego ryzyka).
    --
    Krzysztof Hałasa