  • Data: 2020-10-21 22:47:04
    Temat: Re: chwilówka z RRSO 0%?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Hm ... wygodne tez bylo dla placenia w sklepie przy wiekszych
    > zakupach, po co nosic gotowke.

    Tak, tyle że czekiem mogłeś w praktyce zapłacić do 300 zł. No chyba że
    w jakichś rozliczeniach z odroczoną płatnością (ale po co wtedy check).
    Wtedy noszenie gotówki typu kilkuset zł (i więcej) nie było IIRC niczym
    dziwnym, nigdy później nie zdarzało mi się nosić w normalnych
    okolicznościach tyle gotówki (nawet bez uwzględniania inflacji) co
    w tamtych czasach.

    > Musialbym siegnac pamiecia, istotnie - jak pensja wplywa na konto, to
    > trzeba jakos wyplacac pieniadze.
    > Jak ja to robilem ... czekiem? Byc moze ...

    "Chyba raczej na pewno" :-)

    > obowiazkowego formularza recept chyba nie bylo, wiec czemu nie.

    Tzn. były i są podane cechy recepty, ale można je "spełnić" długopisem
    (w szczególności przy takich receptach) :-)

    > Ale ze nie miala bloczku recept z pieczatka przychodni ?

    Wtedy nie pracowała w przychodni już od dłuższego czasu... mi się za to
    zdarzyło "mierzyć" czy jest prąd w gniazdku dotykając (lekko) palcem, bo
    nie miałem miernika ani niczego podobnego.

    > -jak to ma byc platne ?
    > -na promę.
    > -jak ?
    > -pro me - dla mnie. Sluzba zdrowia jestem, leki bezplatne przysluguja.

    A nie było tam przypadkiem "legitymację ubezpieczeniową poproszę"? :-)
    Żadna "proma" nie była do tego przydatna, różne wałki z tym związane
    były zresztą powszechne, bo nie dało się tego przecież nijak sprawdzić
    (już chyba liczbę kartek w mięsnym łatwiej było skontrolować - ?).

    > I nie wiem - ktos sobie jaja robil, czy faktycznie jakis lekarz
    > alkoholik.

    To pierwsze to raczej pewne, co nie znaczy, że możemy wykluczyć
    alkoholizm.
    --
    Krzysztof Hałasa