  • Data: 2020-10-20 12:41:48
    Temat: Re: chwilówka z RRSO 0%?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Czeki to była główna metoda wypłacania pieniędzy z własnego konta
    >(gdy
    >"kontem" przestała być książeczka oszczędnościowa PKO).

    Hm ... wygodne tez bylo dla placenia w sklepie przy wiekszych
    zakupach, po co nosic gotowke.

    >Wypłaty "na oświadczenie" pojawiły się później.

    Musialbym siegnac pamiecia, istotnie - jak pensja wplywa na konto, to
    trzeba jakos wyplacac pieniadze.
    Jak ja to robilem ... czekiem? Byc moze ...
    Potem PKO sie dorobil bankomatow ...

    >Swoją drogą, parę razy zdarzyło się mojej żonie, która jest lekarzem,
    >że
    >nie miała formularzy recept (zarówno gdy to były tamte stare druki,
    >jak
    >i nowe "personalizowane"). Przychodziła do apteki, prosiła o czystą
    >kartkę i długopis, i "wytwarzała" receptę ręcznie. Chwilami budziło
    >zdziwienie na granicy niedowierzania, ale zawsze, po ew. konsultacji
    >z jakimś "pracownikiem decyzyjnym", taka recepta była akceptowana
    >(bez refundacji).

    obowiazkowego formularza recept chyba nie bylo, wiec czemu nie.
    Ale ze nie miala bloczku recept z pieczatka przychodni ?

    Tak swoja droga, to bylem kiedys swiadkiem scenki:
    przychodzi typowy menel do apteki i pyta, czy jest azulan, bo on nic
    innego nie pije.
    Jest.
    -to ja sobie zaraz wypisze recepte.
    Siada przy stoliku i pisze. Podaje aptekarce, ta z triumfem
    -ale tu nie ma pieczatki lekarza
    -zaraz przystawie
    ... i faktycznie, wyciaga typowe pudeleczko, pieczatke, stempluje.
    Pani wychodzi gdzies na zaplecze, wraca z sila fachowa, a moze nawet
    kierowniczą
    -jak to ma byc platne ?
    -na promę.
    -jak ?
    -pro me - dla mnie. Sluzba zdrowia jestem, leki bezplatne przysluguja.
    Podumali, podumali, wydali.
    -skarżypyta - menel do mlodej aptekarki.

    I nie wiem - ktos sobie jaja robil, czy faktycznie jakis lekarz
    alkoholik.

    J.