eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKiedy chip w Citi? › Re: Kiedy chip w Citi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kiedy chip w Citi?
    Date: Tue, 18 Sep 2007 00:23:09 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <m...@m...localdomain>
    References: <fcjv3c$u7l$1@news.onet.pl> <fcljhi$48h$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@m...localdomain> <fcm47c$bn5$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@m...localdomain> <2...@c...fuw.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: cpk149.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1190068107 1148 83.31.216.149 (17 Sep 2007 22:28:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 17 Sep 2007 22:28:27 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:5cRDGAg/KHzJg7m9L+Kz0yjG5YE=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:425865
    [ ukryj nagłówki ]

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Przez sprzedawce - oczywiscie nie. Ale jesli sklonowana karta ktos za
    > cos zaplaci a posiadacz oryginalnej karty okaze, ze jest na niej
    > kompletnie inny podpis niz na slipie, to owszem, nie mowie ze zawsze,
    > ale reklamacja ma duze szanse powodzenia.

    Z tym moge sie zgodzic. Ale lepiej zeby owa szansa w ogole nie
    bylo potrzebna, nie?

    > skoro jak sam piszesz, kart procesorowych nie ma? Znaczy nie sa
    > wprowadzane...

    Przeciwnie, sa wprowadzane, ale akurat w Polsce jeszcze ich
    w praktyce nie ma. A nie ma ich, bo widocznie banki wola obciazac
    klientow niz zaplacic za wdrozenia.

    > A karta z _czipem i paskiem_ to w ogole jest jakas pomylka historii -
    > nijak zagrozenia fraudem nie zmniejsza.

    Zmniejsza, zmniejsza. Jaki jest glowny problem klienta w przypadku
    fraudu? Taki, ze bank nie chce uznac reklamacji. A ten nie chce jej
    uznac, bo musialby sam zaplacic za fraud.

    Jakby bank wydal karte z procesorem, to w razie ew. fraudu placi
    ktos inny - wiec bank moze spokojnie uznac reklamacje
    i bezpieczenstwo klienta jest wieksze.

    Aczkolwiek przyznaje ze niektore banki podobno boja sie uznac
    reklamacje nawet w oczywistym przypadku, gdy i tak za to nie
    zaplaca. Co nimi kieruje to nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1